Beroep verkoopspecialist suikerwaren

Gespecialiseerde verkopers van snoepgoed verkopen hun snoepgoed in gespecialiseerde winkels.

Via de uitgebreide beroepskeuzetest kun je zien welke beroepen bij jouw persoonlijkheidsprofiel passen.

Persoonlijkheidstypen

Gerelateerde beroepen verkoopmedewerker

  • Assistent bedrijfsleider winkel overige producten, goederen
  • Verkoopmedewerker bouwmarkt
  • Verkoopmedewerker drogisterij
  • Verkoopmedewerker winkel in consumentenelektronica, huishoudelijke apparatuur
  • Verkoopmedewerker winkel in huisdieren, planten, bloemen, agrarische detailhandel
  • Verkoopmedewerker winkel in juwelen, luxe goederen
  • Verkoopmedewerker winkel in kleding, schoeisel, leer
  • Verkoopmedewerker winkel in kranten, boeken, muziek, video's, games
  • Verkoopmedewerker winkel in sport- en recreatie-artikelen
  • Verkoopmedewerker winkel in voeding, drank, tabaksproducten
  • Verkoopmedewerker winkel overige producten, goederen

Kennis

  • Kleurstoffen voor voedingswaren

    Eigenschappen, bestanddelen en matchingtechnieken voor chemische kleurstoffen die in de levensmiddelenindustrie worden gebruikt.

  • Productkennis

    De aangeboden producten, hun functionaliteiten, eigenschappen en wettelijke en reglementaire vereisten.

  • Verkoopargumenten

    Technieken en verkoopmethoden die worden gebruikt om op een overtuigende manier een product of dienst aan te bieden aan klanten en om aan hun verwachtingen en behoeften te voldoen.

  • Elektronische handelssystemen

    Digitale basisarchitectuur en commerciële transacties voor de handel in producten of diensten via internet, e-mail, mobiele toestellen, sociale media enz.

  • Voedingsstoffen in zoetwaren

    Bestanddelen en voedingsstoffen in zoetwaren die nodig zijn om mogelijke allergenen te identificeren.

  • Koelketen

    De temperatuur waarbij bepaalde producten voor consumptie moeten worden bewaard.

  • Kenmerken van diensten

    De kenmerken van een dienst met eventueel informatie over de toepassing, functie, onderdelen en aspecten, gebruikmaking en de vereisten betreffende ondersteuning.

  • Eigenschappen van producten

    De materiële eigenschappen van een product, zoals de materialen, eigenschappen en functies, en zijn verschillende toepassingen, kenmerken, gebruiks- en ondersteuningsvereisten.

Vaardigheden

  • Zoetwaren verkopen

    Gebak, snoep en chocoladeproducten verkopen aan klanten

  • Producten voorbereiden

    Het verzamelen en voorbereiden van goederen en het demonstreren van hun functies aan klanten.

  • Nazorgdiensten aan klanten bieden

    Registreren, opvolgen en oplossen van en reageren op klantverzoeken, klachten en after-sales services.

  • Voorraadniveaus bewaken

    Beoordelen hoeveel voorraad er wordt gebruikt en bepalen wat moet worden besteld.

  • Winkeldiefstal voorkomen

    Identificeren van winkeldieven en methoden waarmee winkeldieven proberen te stelen. Beleid en procedures implementeren voor het voorkomen van diefstal.

  • Levensmiddelen aantrekkelijk presenteren

    Het ontwikkelen van decoratieve voedseldisplays door te bepalen hoe levensmiddelen op de meest aantrekkelijke manier kunnen worden aangeboden en om voedseldisplays te realiseren met het oog op het maximaliseren van de inkomsten.

  • Behoeften van klanten identificeren

    Gebruik maken van passende vragen en actief luisteren om de verwachtingen, verlangens en vereisten van de klant naar product en diensten in kaart te brengen.

  • Aftersales afspraken plannen

    Met de klant afspraken maken over de levering, de opstelling en de service van de goederen; passende maatregelen nemen om de levering te waarborgen.

  • Terugbetalingen verwerken

    Vragen van klanten voor retourzendingen, omruil van goederen, terugbetalingen of aanpassingen van facturen oplossen. De organisatorische richtlijnen volgen tijdens dit proces.

  • Geplaatste bestellingen verwerken

    Verwerken van aankoopaanvragen voor artikelen die momenteel niet beschikbaar zijn.

  • Naleving met wettelijke vereisten garanderen

    De naleving van vastgestelde en toepasselijke normen en wettelijke vereisten, zoals specificaties, beleid, normen of wetgeving, garanderen voor het doel dat organisaties met hun inspanningen nastreven.

  • Productdisplay organiseren

    Goederen op aantrekkelijke en veilige wijze organiseren. Een toonbank of een ander display opstellen waar demonstraties plaatsvinden om de aandacht van toekomstige klanten te trekken. Stands voor het uitstallen van goederen organiseren en onderhouden. Verkoopplaatsen en productstallingen oprichten en monteren voor het verkoopproces.

  • Verkoopfacturen opstellen

    De factuur van verkochte goederen of geleverde diensten opstellen, met daarin individuele prijzen, de totale kosten en de voorwaarden. De orderverwerking verrichten voor bestellingen die ontvangen worden via telefoon, fax of internet en de definitieve factuur van de klant berekenen.

  • Kassa's bedienen

    Transacties in contanten registreren en behandelen door middel van een kassaregister.

  • Verschillende communicatiekanalen gebruiken

    Gebruik maken van verschillende soorten communicatiekanalen zoals verbale, handgeschreven, digitale en telefooncommunicatie, met als doel ideeën of informatie uit te werken en uit te wisselen.

  • Winkels schoonhouden

    Houd de winkels netjes en schoon door te stofzuigen en te dweilen.

  • Rekken vullen

    Rekken aanvullen met te verkopen goederen.

  • Klanten begeleiden bij de keuze van producten

    Passend advies en bijstand verstrekken zodat klanten de precieze goederen en diensten vinden waarnaar ze op zoek waren. De keuze en beschikbaarheid van producten bespreken.

  • Klanten advies geven over het gebruik van banketbakkersproducten

    Klanten advies verstrekken over de opslag en het verbruik van suikergoedproducten, indien daarom wordt verzocht.

  • Klanttevredenheid garanderen

    Omgaan met de verwachtingen van de klanten op professionele wijze, anticiperen en inspelen op hun behoeften en wensen. Zorgen voor een flexibele klantendienst om de tevredenheid en loyaliteit van de klant te waarborgen.

  • Opslagfaciliteiten organiseren

    De inhoud van een opslagruimte op orde zetten ter verbetering van de efficiëntie, met betrekking tot de binnenkomende en uitgaande stroom van de opgeslagen producten.

  • Actief verkopen

    Het leveren van gedachten en ideeën op een impactvolle en invloedrijke manier om klanten te overtuigen om geïnteresseerd te raken in nieuwe producten en promoties. Klanten ervan overtuigen dat een product of dienst aan hun behoeften voldoet.

  • Koopwaar onderzoeken

    Controleren dat de te koop aangeboden artikelen correct geprijsd zijn en dat zij werken zoals geadverteerd.

  • Producteigenschappen demonstreren

    Demonstreren hoe een product op een correcte en veilige manier te gebruiken, klanten informatie verstrekken over de belangrijkste kenmerken en voordelen van het product, de werking, het correcte gebruik en het onderhoud toelichten. Potentiële klanten overtuigen om artikelen te kopen.

  • Rekenvaardigheden gebruiken

    Hanteren van een redenering en toepassen van eenvoudige of complexe numerieke concepten en berekeningen.

Optionele kennis en vaardigheden

gevoelige producten hanteren

Source: Sisyphus ODB