Beroep pre-sales engineer

Pre-sales engineers sturen en beheren actief de ICT-evaluatiefase van het verkoopproces in samenwerking met het verkoopteam. Zij bieden technisch advies aan het presalespersoneel en plannen en wijzigen ICT-configuraties van producten om aan de eisen van de klant te voldoen. Zij zoeken extra mogelijkheden voor bedrijfsontwikkeling.

Pre-sales engineer: Open vacatures

Vind je droombaan op Talent.com, een van de grootste vacaturesites ter wereld.

Actuele vacatures: talent.com

Persoonlijkheidstypen

Kennis

  • Business intelligence

    De instrumenten die worden gebruikt om grote hoeveelheden ruwe gegevens om te zetten in relevante en nuttige bedrijfsinformatie.

  • Klantensegmentatie

    Het proces waarbij een doelmarkt wordt verdeeld in specifieke groepen consumenten voor verdere marktanalyse.

  • Productkennis

    De aangeboden producten, hun functionaliteiten, eigenschappen en wettelijke en reglementaire vereisten.

  • ICT-verkoopmethodologieën

    De in de ICT-branche gehanteerde werkwijzen voor het promoten en verkopen van producten, diensten of toepassingen, waaronder SPIN Selling, Conceptual Selling en SNAP Selling.

Vaardigheden

  • Technische vereisten vaststellen

    De technische eigenschappen van goederen, materialen, methoden, processen, diensten, systemen, software en functionaliteiten specificeren door de specifieke behoeften vast te stellen waaraan volgens de eisen van de klant moet worden voldaan en op deze behoeften in te spelen.

  • Behoeften van klanten identificeren

    Gebruik maken van passende vragen en actief luisteren om de verwachtingen, verlangens en vereisten van de klant naar product en diensten in kaart te brengen.

  • Voldoen aan wettelijke bepalingen

    Ervoor zorgen dat u naar behoren wordt geïnformeerd over de wet- en regelgeving die van toepassing is op een specifieke activiteit en zich houdt aan zijn regels, beleid en wetgeving.

  • Strategieën om inkomsten te genereren ontwikkelen

    Methoden uitwerken waarmee een bedrijf een product of dienst op de markt brengt en verkoopt om inkomsten te genereren.

  • Productkennis bijhouden

    De meest recente informatie verzamelen over de ontwikkelingen met betrekking tot de bestaande of ondersteunde producten, methoden of technieken.

  • Marktonderzoek uitvoeren

    Verzamelen, beoordelen en vertegenwoordigen van gegevens over de doelmarkt en klanten om strategische ontwikkeling en haalbaarheidsstudies te faciliteren. Markttrends identificeren.

  • Technische rapporten opstellen

    Technische verslagen opstellen waarin de resultaten en processen van wetenschappelijk of technisch onderzoek worden beschreven of de vooruitgang wordt beoordeeld. Deze verslagen helpen onderzoekers om recente bevindingen te actualiseren.

  • Conflictbeheersing toepassen

    Verantwoordelijkheid nemen voor de behandeling van alle klachten en geschillen, daarbij empathie en begrip tonen teneinde tot een oplossing te komen. Zich volledig bewust zijn van alle protocollen en procedures inzake maatschappelijk verantwoord ondernemen en in staat zijn om een probleem op het gebied van gokken op professionele wijze met volwassenheid en empathie aan te pakken.

Optionele kennis en vaardigheden

softwareonderdeelbibliotheken opkomende technologieën toezicht houden op verkoopactiviteiten clientaccountstrategie ontwikkelen software voor statistische analysesystemen technologische activiteiten coördineren technieken toepassen voor statistische analyses leveranciers van softwareonderelen ict-markt verschillende communicatiekanalen gebruiken technieken voor digitale marketing marktprijs verkoopdoelen stellen marketingstrategieën implementeren projectbeheer uitvoeren hardwarecomponenten verkoopverslagen opstellen verkoopgesprekken houden gebruikersvereisten voor ict-systemen sas language opleidingsbehoeften identificeren leveranciers van hardwareonderelen

Source: Sisyphus ODB