Beroep personal shopper

Personal shoppers helpen hun klanten bij het selecteren en kopen van kledingartikelen en andere goederen, zoals geschenken, overeenkomstig hun persoonlijke voorkeuren, wensen en stijl.

Via de uitgebreide beroepskeuzetest kun je zien welke beroepen bij jouw persoonlijkheidsprofiel passen.

Persoonlijkheidstypen

Kennis

  • Modetrends

    Nieuwe ontwikkelingen en trends op het gebied van mode.

Vaardigheden

  • Actief luisteren

    Aandacht schenken aan wat anderen zeggen, geduldig de punten begrijpen die naar voren worden gebracht, de juiste vragen stellen en niet op ongepaste momenten onderbreken; goed kunnen luisteren naar de behoeften van klanten, passagiers, gebruikers van diensten of anderen, en dienovereenkomstig oplossingen kunnen bieden.

  • Advies geven over kledingstijl

    Advies geven aan klanten over modieuze kledingstijlen en de geschiktheid van verschillende kledingstukken voor bijzondere gelegenheden.

  • Behoeften van klanten identificeren

    Gebruik maken van passende vragen en actief luisteren om de verwachtingen, verlangens en vereisten van de klant naar product en diensten in kaart te brengen.

  • Een professioneel netwerk ontwikkelen

    Mensen in een professionele context bereiken en ontmoeten. Raakvlakken zoeken en uw contacten gebruiken in het belang van beide partijen. De mensen in uw persoonlijke professionele netwerk volgen en op de hoogte blijven van hun activiteiten.

  • Klantenservice verlenen

    Het behouden van de hoogst mogelijke klantenservice en ervoor zorgen dat de klantenservice te allen tijde op professionele wijze wordt verleend. Helpen om klanten of deelnemers zich op hun gemak te laten voelen en speciale vereisten ondersteunen.

  • Modetrends op schoeisel en lederwaren toepassen

    Op de hoogte blijven van de nieuwste stijlen, modeshows bijwonen en mode-/kledingmagazines en -handleidingen beoordelen en de vroegere en huidige modetrends analyseren op gebieden zoals schoeisel, lederwaren en kleding. Gebruik maken van analytisch denken en creatieve modellen om op systematische wijze de opkomende trends op het gebied van mode en lifestyle toe te passen en te interpreteren.

  • Klanten helpen

    Klanten ondersteunen en adviseren bij het nemen van aankoopbeslissingen, door hun behoeften te begrijpen, geschikte diensten en producten voor hen te selecteren en op beleefde wijze vragen te beantwoorden over producten en diensten.

  • Klanten tevredenstellen

    Communiceren met klanten en ze zich tevreden laten voelen.

  • Letten op persoonlijke uitstraling

    Het juiste professionele imago van het project door persoonlijke verschijning waarborgen, is altijd van de hoogste norm. De juiste outfit en algemeen beeld en voorkomen kiezen; dagelijks inspanningen leveren om een goede indruk te geven.

  • Sociale competenties tonen

    Vermogen om effectief met andere mensen om te gaan.

  • Opvolging van klanten implementeren

    Strategieën implementeren die zorgen voor follow-up na de verkoop van de tevredenheid of loyaliteit van de klant ten aanzien van het product of de dienst.

  • Klanten advies geven over accessoires die passen bij kleding

    Advies geven over de accessoires die passen bij de kledingstijl van de klant.

Optionele kennis en vaardigheden

verkoopdoelstellingen behalen afspraken beheren op de hoogte blijven van modetrends inzake haarstijlen persoonlijkheid beoordelen advies geven over meubelstijl advies geven over haarstijl professionele administratie bijhouden klanten met bijzondere behoeften assisteren cosmetisch schoonheidsadvies bieden mensen vergezellen netwerken met winkeleigenaars modetips aan klanten geven begrotingscontrole uitvoeren diensten op een flexibele manier uitvoeren verkoopargumenten verschillende communicatiekanalen gebruiken klanten advies geven over sieraden en horloges

Source: Sisyphus ODB