Beroep gastheer / gastvrouw

Gastheren/gastvrouwen verwelkomen klanten in een horecadienst en verlenen initiële diensten.

Via de uitgebreide beroepskeuzetest kun je zien welke beroepen bij jouw persoonlijkheidsprofiel passen.

Persoonlijkheidstypen

Vaardigheden

  • Klanten helpen

    Klanten ondersteunen en adviseren bij het nemen van aankoopbeslissingen, door hun behoeften te begrijpen, geschikte diensten en producten voor hen te selecteren en op beleefde wijze vragen te beantwoorden over producten en diensten.

  • Klachten van klanten afhandelen

    Klachten en negatieve feedback van klanten beheren om problemen aan te pakken en, zo nodig, te zorgen voor een snel herstel van de dienstverlening.

  • Speciale zitplaatsen regelen

    Indien mogelijk, aangevraagde speciale zitplaatsen aan gasten geven, zoals speciale zitplaatsen voor baby's, gehandicapten of zwaarlijvige mensen.

  • Controleren of de eetzaal schoon is

    Eetzones controleren, waaronder de vloer en de muren, tafels en buffetstations, en ervoor zorgen dat alle schoon is.

  • Klanten volgens een wachtlijst naar hun plaats begeleiden

    Klanten verder helpen volgens de wachtlijst, de boeking en de positie in de wachtrij.

  • Vip-gasten assisteren

    VIP-gasten helpen met hun persoonlijke wensen en verzoeken.

  • Gezondheids-, veiligheids- en hygiënewetgeving op het gebied van voedsel naleven

    De veiligheid en de hygiëne van levensmiddelen in acht nemen bij de bereiding, vervaardiging, verwerking, opslag, distributie en levering van levensmiddelen.

  • Restaurantgasten ontvangen

    Gasten verwelkomen en meenemen naar hun tafels en ervoor zorgen dat ze geplaatst worden aan een geschikte tafel.

  • Tafels schikken

    Tafels organiseren en versieren voor speciale evenementen.

  • Gasten bij hun vertrek helpen

    De genodigden helpen tijdens hun vertrek, feedback ontvangen over de tevredenheid en gasten uitnodigen om opnieuw te komen.

  • Klantenservice verlenen

    Het behouden van de hoogst mogelijke klantenservice en ervoor zorgen dat de klantenservice te allen tijde op professionele wijze wordt verleend. Helpen om klanten of deelnemers zich op hun gemak te laten voelen en speciale vereisten ondersteunen.

  • Reserveringen verwerken

    Reserveringen van klanten verwerken overeenkomstig hun agenda’s en behoeften, telefonisch, elektronisch of in persoon.

  • Menu's presenteren

    Menu’s overhandigen aan gasten en gasten helpen indien zij vragen hebben daarbij een beroep doend op uw kennis van het menu.

Optionele kennis en vaardigheden

in een team werken in het hotel- en restaurantwezen klanten met bijzondere behoeften assisteren bestellingen voor eten en drinken van gasten opnemen relaties met klanten onderhouden klanten adviseren over menu's voor speciale gelegenheden en evenementen oppervlakken schoonmaken speciale promoties bedenken

Source: Sisyphus ODB