Beroep e-learningarchitect

E-leerarchitecten stellen doelstellingen en procedures vast voor de toepassing van leertechnologieën binnen een organisatie en de totstandbrenging van een infrastructuur die deze doelstellingen en procedures ondersteunt.

Via de uitgebreide beroepskeuzetest kun je zien welke beroepen bij jouw persoonlijkheidsprofiel passen.

Persoonlijkheidstypen

Kennis

  • Leertechnologieën

    De technologieën en kanalen, met inbegrip van digitale, om het leren te bevorderen.

  • Instructioneel ontwerpmodel

    De richtlijnen of strategieën voor het ontwerpen en ontwikkelen van instructies om ervoor te zorgen dat leerlingen de beoogde leerresultaten bereiken.

  • Cognitieve psychologie

    De geestelijke processen bij de mens, waaronder aandacht, geheugen, taalgebruik, perceptie, probleemoplossend vermogen, creativiteit en denken.

  • E-learning

    De strategieën en didactische leermethoden waarin voor de belangrijkste onderdelen ict-technologie wordt gebruikt.

  • Standaarden voor webgebaseerd online leren

    De standaarden en specificaties die worden gebruikt voor webgebaseerd online leren, zoals Sharable Content Object Reference Model (SCORM), die communicatie definiëren tussen client-side content en een hostsysteem dat wordt ondersteund door een systeem voor het beheer van leeromgevingen.

  • Systemen voor beheer van leeromgevingen

    Het e-learningplatform voor het opzetten, beheren, organiseren, rapporteren en uitvoeren van e-learningcursussen of opleidingsprogramma’s op het gebied van e-learning.

  • Infrastructuur voor e-learning-software

    De infrastructuureigenschappen en -specificaties die nodig zijn om de e-learningomgeving op te zetten waarmee het publiek leerervaringen kan opdoen.

  • Genres van videospellen

    De indeling van videospellen op basis van hun interactie met de gamemedia, zoals simulatiespellen, strategiespellen, avonturenspellen en arcadespellen.

Vaardigheden

  • E-learningplannen ontwikkelen

    Een strategisch plan opstellen om de resultaten van de educatieve technologie binnen de organisatie en daarbuiten zo groot mogelijk te maken.

  • Opleidingsbehoeften identificeren

    Opleidingsproblemen analyseren en de opleidingseisen vaststellen van een organisatie of van individuen, om deze te voorzien van instructies die zijn afgestemd op hun voorafgaande kennis, profiel, middelen en problemen.

  • Kosten-batenanalyserapporten verstrekken

    Opstellen, samenstellen en communiceren van rapporten, uitgesplitst naar kostenanalyse van het voorstel en de begrotingsplannen van de onderneming. Analyseren van de financiële of sociale kosten en baten van een project of investering over een bepaalde periode.

  • Informatiesysteem ontwerpen

    Bepalen van de architectuur, samenstelling, componenten, modules, interfaces en gegevens voor geïntegreerde informatiesystemen (hardware, software en netwerk) op basis van systeemvereisten en specificaties.

  • Systeemprestaties bewaken

    Systeembetrouwbaarheid en -prestaties meten voor, tijdens en na de integratie van onderdelen en tijdens de werking en het onderhoud van het systeem. Instrumenten en technieken voor het toezicht op de prestaties kiezen en gebruiken, zoals speciale software.

  • De context van een organisatie analyseren

    De externe en interne omgeving van een organisatie bestuderen door de sterke en zwakke punten ervan in kaart te brengen teneinde een basis te verschaffen voor bedrijfsstrategieën en verdere planning.

Optionele kennis en vaardigheden

lams css brightspace leiding geven aan personeel mens-computerinteractie ict-projectbeheer litmos technologische activiteiten coördineren engrade wiziq kwaliteitsbewaking uitvoeren op inhoud sakai schoology less projectbeheer uitvoeren docenten en trainers onderwijzen in e-leermethoden sass ict-systeemprogrammering taleo stijlbladtalen moodle op de hoogte blijven van ontwikkelingen in het vakgebied schrijf- en presentatiehulpsoftware jsss capaciteitenniveau's van medewerkers beoordelen

Source: Sisyphus ODB