Beroep docent dans hoger onderwijs

Leden van kunstscholen uit de kunstscholen onderwijs in een specifieke theorie en, in de eerste plaats, op de praktijk gebaseerde danscursussen op een gespecialiseerde dansschool of conservator, op het niveau van het hoger onderwijs. Ze geven theoretische instructies voor de praktische vaardigheden en technieken die de studenten vervolgens moeten volgen voor dansen. De docenten op het gebied van kunstscholen uit te voeren om de voortgang van de studenten te volgen, waar nodig individueel bij te staan, en hun kennis en prestaties op de dans, vaak praktisch, in opdracht, in de vorm van tests en onderzoeken, te evalueren.

Via de uitgebreide beroepskeuzetest kun je zien welke beroepen bij jouw persoonlijkheidsprofiel passen.

Persoonlijkheidstypen

Kennis

  • Beoordelingsprocessen

    Diverse technieken, theorieën en instrumenten voor de beoordeling van studenten, deelnemers aan programma's en werknemers. De diverse beoordelingsstrategieën, waaronder initiële, formatieve, summatieve beoordeling en zelfbeoordeling voor uiteenlopende doeleinden.

  • Anatomie van de mens

    De dynamische relatie van de structuur en functie van de mens, het bewegingsapparaat, cardiovasculaire systeem, ademhalingssysteem, verteringssysteem, endocrien systeem, urinewegstelsel, voortplantingsstelsel, integumentum en zenuwstelsel, normale en abnormale anatomie en fysiologie gedurende een leven.

  • Evolutie van de presentatie in de traditie van geoefende dans

    Technische ontwikkeling van de dans, stilistische en esthetische aspecten van een danstraditie of -stijl en de relatie daarvan tot de technische ontwikkeling van dans, rekening houdend met historisch, etnografisch, etnologische, muzikale en sociologische aspecten die van invloed kunnen zijn op de gekozen dansstijl, -traditie of -genre. De sociale gewoonten, de ontwikkeling van de kleding en alle rekwisieten in het dansvormingsproces.

  • Geschiedenis van dansstijlen

    Het ontstaan, de geschiedenis en de ontwikkeling van de dansstijlen en vormen van dansen, met inbegrip van de huidige uitingen, de huidige praktijken en wijzen van expressie in een gekozen dansstijl.

  • Curriculumdoelstellingen

    De doelstellingen die worden vastgesteld in curricula en de vastgestelde leerresultaten.

Vaardigheden

  • Deelnemers aan danslessen aanmoedigen om beter te worden

    Uw groep deelnemers inspireren tijdens uw sessies door middel van een concreet begrip van dansen en dansvorming. Dansbewegingen tonen met betrekking tot een juiste afstemming van het lichaam en toegepaste anatomische kennis in relatie met de dansstijlen die u leidt.

  • Interculturele onderwijsstrategieën toepassen

    Ervoor zorgen dat de inhoud, methoden, materialen en de algemene leerervaring voor alle studenten niets of niemand uitsluit en rekening houdt met de verwachtingen en ervaringen van leerlingen met verschillende culturele achtergronden. Individuele en sociale stereotypen onderzoeken en cross-culturele onderwijsstrategieën ontwikkelen.

  • Onderwijsstrategieën toepassen

    Gebruik maken van verschillende benaderingen, leerstijlen en kanalen om studenten te instrueren, zoals het communiceren van inhoud in termen die zij begrijpen, het organiseren van gesprekken voor duidelijkheid en indien nodig het herhalen van argumenten. Gebruik een breed scala aan hulpmiddelen en methodologieën die zijn afgestemd op het klasseniveau, het niveau van de studenten, de doelstellingen en de prioriteiten.

  • Studentenrelaties beheren

    De betrekkingen tussen studenten onderling en tussen studenten en docenten beheren. Optreden als een rechtvaardige autoriteit en zorgen voor een klimaat van vertrouwen en stabiliteit.

  • Dansen aanleren

    Leerlingen onderwijzen in de theorie en praktijk van dansen, recreatief of met als doel hen te helpen bij het nastreven van een carrière op dit gebied. Corrigerende instructies geven die verschillen ondersteunen en aandacht besteden aan ethische gedragscodes rond aanraking, persoonlijke ruimte en passende pedagogische methoden als hulpmiddel om deelnemers te stimuleren.

  • Vooruitgang van leerlingen volgen

    De leervoortgang van studenten volgen en hun prestaties en behoeften beoordelen.

  • Studenten beoordelen

    De (academische) vooruitgang, prestaties, leerkennis en vaardigheden van de studenten evalueren door middel van opdrachten, tests en examens. Hun behoeften vaststellen en hun vooruitgang, sterke en zwakke punten volgen. Een afsluitende verklaring geven over de door de student bereikte doelstellingen.

  • Zichzelf fysiek uiten

    Emoties en ideeën uiten door middel van bewegingen, gebaren en handelingen.

  • Lesinhoud voorbereiden

    De in de klas te onderwijzen inhoud voorbereiden in overeenstemming met de doelstellingen van het curriculum door oefeningen op te stellen, actuele voorbeelden te zoeken, enz.

  • Veilige werkomstandigheden in de podiumkunsten behouden

    De technische aspecten controleren van uw werkomgeving, kostuums, rekwisieten, enz. Verwijder potentiële gevaren in uw werkplek of voorstelling. Actief ingrijpen in geval van ongevallen of ziekte.

  • Artistiek potentieel van performers naar buiten brengen

    Artiesten motiveren om uitdagingen aan te gaan. ‘Peer-learning’ aanmoedigen. Een omgeving ontwikkelen voor experimenteren, waarbij gebruik wordt gemaakt van diverse methoden, zoals improvisatie.

  • Veiligheid van studenten garanderen

    Ervoor zorgen dat alle studenten onder het toezicht van een instructeur of van een andere persoon veilig zijn. De veiligheidsmaatregelen in de leersituatie volgen.

  • Op de hoogte blijven van professionele danspraktijk

    Op de hoogte blijven van de vooruitgang en deze toepassen op de eigen professionele danspraktijk.

  • Voorbeelden geven bij het leren

    Aan anderen voorbeelden van uw ervaring, vaardigheden en competenties geven die afgestemd zijn op een specifieke leerinhoud om studenten te helpen bij het leren.

  • Constructieve kritiek geven

    Gefundeerde feedback geven door op een respectvolle, duidelijke en consistente wijze kritiek en lof te formuleren. Verwezenlijkingen en tekortkomingen onder de aandacht brengen en methoden voor formatieve beoordelingen implementeren om het werk te evalueren.

  • Contacten onderhouden met pedagogische medewerkers

    Communiceren met onderwijsmanagement, zoals de schooldirecteur en bestuursleden, en met het onderwijsondersteuningsteam zoals de onderwijsassistent, schooladviseur of academisch adviseur over kwesties die betrekking hebben op het welzijn van de leerlingen.

  • Cursusoverzicht ontwikkelen

    Onderzoeken en opstellen van een overzicht van de te volgen cursus en berekening van een tijdschema voor het instructieplan overeenkomstig de schoolvoorschriften en de leerdoelstellingen.

  • Klassenmanagement uitvoeren

    Handhaven van discipline en betrokkenheid van de studenten tijdens het onderwijs.

  • Lesmateriaal opstellen

    Een syllabus schrijven, selecteren of aanbevelen voor studenten die voor de cursus zijn ingeschreven.

  • Onderwijs aanpassen aan de capaciteiten van de student

    De leermoeilijkheden en de successen van studenten in kaart brengen. Onderwijs- en leerstrategieën selecteren die de individuele leerbehoeften en doelstellingen van leerlingen ondersteunen.

Optionele kennis en vaardigheden

studenten bijstaan bij het leren dansen aanwezigheidslijsten bijhouden wetenschappelijke onderzoeksmethodologie bewegingservaringen begeleiden danstraining blijven volgen intellectueeleigendomsrecht een professioneel netwerk ontwikkelen theatertechnieken teamwork tussen studenten aanmoedigen leerproblemen studenten helpen met materiaal helpen bij de organisatie van schoolevenementen danspartituren lezen link tussen dans- en muziekstijl verschillende dansen noteren werken met elektronische leeromgevingen middelen voor educatieve doeleinden beheren choreografie opstellen bewegingstechnieken gepaste compositiestructuren in dans bevorderen loopbaanbegeleiding bieden principes van teamwerk muziekpartituren lezen lesplannen ontwikkelen onderwijs aanpassen aan de arbeidsmarkt studenten helpen bij hun proefschrift artiesten helpen choreografisch materiaal in te studeren muziektheorie acteermethoden technische expertise in de eigen dansstijl demonstreren in lesmateriaal voorzien oefeningen voor artistieke prestaties uitvoeren

Source: Sisyphus ODB