Beroep voorzitter universiteitsdepartement

Voorzitters van universiteitsdepartementen leiden en beheren het departement van hun discipline waarin zij academische leiders zijn en werken samen met de decaan van de faculteit en andere afdelingshoofden voor de verwezenlijking van de overeengekomen strategische doelstellingen van de faculteit en de universiteit. Zij ontwikkelen en ondersteunen academisch leiderschap in hun afdeling, en sturen ondernemersactiviteiten aan voor inkomstengenererende doeleinden, aangezien zij de reputatie en de belangen van hun afdeling binnen de universiteit en bij een bredere gemeenschap op hun vakgebied bevorderen.

Voorzitter universiteitsdepartement: Open vacatures

Vind je droombaan op Talent.com, een van de grootste vacaturesites ter wereld.

Actuele vacatures: talent.com

Persoonlijkheidstypen

Kennis

  • Universiteitsprocedures

    De interne werking van een universiteit, zoals de structuur van de onderwijsondersteuning en het onderwijsbeheer, het beleid en de voorschriften.

  • Curriculumdoelstellingen

    De doelstellingen die worden vastgesteld in curricula en de vastgestelde leerresultaten.

  • Normen voor leerplannen

    Het overheidsbeleid inzake onderwijsleerplannen en de goedgekeurde leerplannen van specifieke onderwijsinstellingen.

  • Projectbeheer

    Inzicht in het projectbeheer en de activiteiten die dit gebied omvatten. Kennis van de variabelen van projectbeheer, zoals tijd, middelen, vereisten, termijnen en het reageren op onverwachte gebeurtenissen.

  • Leerproblemen

    De leerstoornissen van sommige studenten in een academische context, met name specifieke leerproblemen zoals dyslexie, dyscalculie, concentratiestoornissen.

  • Beoordelingsprocessen

    Diverse technieken, theorieën en instrumenten voor de beoordeling van studenten, deelnemers aan programma's en werknemers. De diverse beoordelingsstrategieën, waaronder initiële, formatieve, summatieve beoordeling en zelfbeoordeling voor uiteenlopende doeleinden.

Vaardigheden

  • Leidinggevende voorbeeldrol vervullen in een organisatie

    Zich gedragen op een manier waardoor medewerkers geïnspireerd worden om het voorbeeld van hun managers te volgen.

  • Helpen bij de organisatie van schoolevenementen

    Hulp bieden bij de planning en organisatie van schoolevenementen, zoals de open schooldag, een sportdag of een talentenjacht.

  • Steun bieden bij onderwijsbeheer

    De directie van een onderwijsinstelling ondersteunen door taken van beheer rechtstreek te ondersteunen of door vanuit uw vakgebied informatie en bijstand te geven om de taken in verband met beheer te vereenvoudigen.

  • Advies geven over lesplannen

    Beleidskwesties analyseren die van invloed zijn op de ervaring van studenten met onderwijs. Advies geven over de wijze waarop de leerplannen voor specifieke lessen kunnen worden verbeterd om de onderwijsdoelen te bereiken, de studenten te betrekken en zich aan het curriculum te houden.

  • Informatie over studieprogramma’s geven

    Informatie verstrekken over de verschillende lessen en studiegebieden die door onderwijsinstellingen zoals universiteiten en middelbare scholen worden aangeboden, alsmede over de vereisten van de studie en de vooruitzichten op het gebied van werkgelegenheid.

  • Advies geven over onderwijsmethoden

    Onderwijsprofessionals advies geven over de aanpassing van leerplannen in lesplannen, klasbeheer, professioneel gedrag als leraar en andere activiteiten en methoden met betrekking tot lesgeven.

  • Samenwerken met onderwijsdeskundigen

    Communiceren met leerkrachten of andere vakmensen in het onderwijs om behoeften en verbeterpunten in de onderwijsstelsels in kaart te brengen en een samenwerkingsrelatie tot stand te brengen.

  • Inspecties leiden

    Inspecties en het betrokken protocol leiden, zoals de introductie van het inspectieteam, de uitleg over het doel van de inspectie, de uitvoering van de inspectie, het aanvragen van documenten, het stellen van passende vragen en het handhaven van een hoog niveau van professionalisme bij het onderzoeken van betrokkenen.

  • Verbeteringen aanbrengen aan werkactiviteiten

    Aanbevelingen doen voor verbeteringen aan werkactiviteiten

  • Kantoorsystemen gebruiken

    Passend en tijdig gebruik maken van de in bedrijfsfaciliteiten gebruikte kantoorsystemen, afhankelijk van het doel, of het nu voor het verzamelen van berichten, het opslaan van gegevens over cliënten of de planning van de agenda is. Dit omvat het beheer van systemen zoals klantenrelatiebeheer, vendor management, opslag en voicemail systemen.

  • Universitaire faculteit beheren

    Het toezicht op en de beoordeling van de praktijken van de universiteiten, het welzijn van de studenten en de prestaties van de leerkrachten.

  • Werkgerelateerde verslagen schrijven

    Opstellen van werkgerelateerde rapporten ter ondersteuning van een doeltreffend relatiebeheer en een hoog niveau van documentatie en administratie. De resultaten en conclusies op duidelijke en begrijpelijke wijze opstellen en presenteren, zodat ze begrijpelijk zijn voor een niet-deskundig publiek.

  • Capaciteitenniveau's van medewerkers beoordelen

    De capaciteiten van werknemers evalueren aan de hand van criteria en systematische testmethoden voor het meten van de deskundigheid van personen binnen een organisatie.

  • Feedback aan leerkrachten geven

    Communiceren met de docent om hen gedetailleerde feedback te geven over hun lesgeefprestaties, klassenbeheer en de naleving van de leerplannen.

  • Rapporten presenteren

    Tonen van resultaten, statistieken en conclusies op een transparante en eenvoudige manier aan een publiek.

  • Veiligheid van studenten garanderen

    Ervoor zorgen dat alle studenten onder het toezicht van een instructeur of van een andere persoon veilig zijn. De veiligheidsmaatregelen in de leersituatie volgen.

Optionele kennis en vaardigheden

conflicten hanteren een professioneel netwerk ontwikkelen organisatorische beleidslijnen opstellen onderwijsprogramma’s promoten studenten begeleiden op schoolreis socialisatie bij adolescenten toezicht houden op onderwijsontwikkelingen diensten van werknemers plannen onderwijsadministratie de organisatie vertegenwoordigen contractadministratie bijhouden financieringsmethoden budgetten beheren personeel aanwerven onderwijsbehoeften identificeren financieel verslag opstellen jongeren voorbereiden op de volwassenheid onderwijsprogramma’s evalueren werken met elektronische leeromgevingen personeelsbeleid

Source: Sisyphus ODB