Beroep visual merchandiser

Etaleurs/Visual merchandisers zijn gespecialiseerd in de promotie van de verkoop van goederen, met name hun presentatie in de detailhandel.

Visual merchandiser: Open vacatures

Vind je droombaan op Talent.com, een van de grootste vacaturesites ter wereld.

Actuele vacatures: talent.com

Persoonlijkheidstypen

Taken visual merchandiser

  • Overleggen met klanten om de nodige informatie te achterhalen, bijv. over het soort te etaleren handelswaar, de planning en vastgestelde vereisten.
  • Het ontwikkelen van ideeën of plannen voor etalage- en winkelinrichting.
  • Schetsen en tekenen van ontwerpen en plannen, bijv. met de hand of met de computer.
  • Verzamelen van producten en etalage-onderdelen van leveranciers.
  • Het inrichten van de etalage en/of winkel volgens het ontwerpplan, hierbij gebruik maken van rekwisieten, meubels, handelswaren, achtergronden of accessoires en het plaatsen van prijzen en symbolen etc.
  • Het inschakelen van hulpdiensten indien nodig.
  • Demonteren van bestaande etalages en displays en retourneren van de decoratiematerialen.
  • Het adviseren van detailhandelaars over de optimale presentatie van hun handelswaren.
  • Feedback geven over etalages en winkelinrichting, bijv. aan het hoofdkantoor, inkoopafdelingen, etc.

Gerelateerde beroepen etalage

  • Etalagedecorateur
  • Etalageontwerper

Kennis

  • Verkooptechnieken

    De verkooptechnieken om klanten aan te trekken omzetten te vergroten.

Vaardigheden

  • Etalages veranderen

    Vitrines wijzigen of herschikken. Veranderingen in de inventaris van de winkel weergeven. De nadruk leggen op nieuwe reclameacties.

  • Relaties met leveranciers onderhouden

    Een duurzame en betekenisvolle relatie met leveranciers en dienstverleners opbouwen om een positieve, winstgevende en duurzame samenwerking, en contractonderhandelingen tot stand te brengen.

  • Visuele presentaties veranderen

    Voorbereiden van visuele presentatiewijzigingen en deze uitvoeren door items te verplaatsen, rekken en armaturen te veranderen, borden te veranderen, decoratieve accessoires toe te voegen en te verwijderen, enz.

  • Samenwerken met de juiste medewerkers om etalages te maken

    Communiceren met de juiste medewerkers om te bepalen welke soorten goederen in de etalage moeten worden getoond.

  • Teams opleiden over visuele merchandising

    Verkoopteams opleiden over visuele merchandising; werknemers helpen om richtlijnen te interpreteren; werknemers opleiden over het doeltreffend uitvoeren van een visueel concept.

  • Onderhandelen met leveranciers over visueel materiaal

    Onderhandelen met leveranciers over de levering van visuele apparatuur; te allen tijde binnen budget blijven.

  • Winkelontwerpen ontwikkelen

    Visuele concepten en strategieën ontwikkelen om detailhandelmerken, producten en diensten te promoten, voor in-store design, ontwerp van catalogi en webshop.

  • Onderzoek over ontwerptrends voeren

    Onderzoek doen naar huidige en toekomstige evoluties en trends in ontwerp en de bijbehorende doelmarktkenmerken.

  • Visuele displays opstellen

    De visuele displays op toonbanken of in de winkel opstellen en herschikken.

  • Visuele impact van displays inschatten

    De feedback van klanten en collega’s over de visuele effecten van beeldschermen en demonstraties analyseren;

  • Plattegronden interpreteren

    In staat zijn om driedimensionaal te denken; de resultaten begrijpen van het verplaatsen van de positie van objecten en patronen op plattegronden.

  • Relaties met klanten onderhouden

    Een duurzame en betekenisvolle relatie met klanten opbouwen om tevredenheid en trouw te garanderen door accuraat en vriendelijk advies en ondersteuning te bieden, kwaliteitsproducten en -diensten te leveren en naverkoopinformatie en -service te verstrekken.

  • Beschikken over computervaardigheden

    Op een efficiënte manier gebruiken van computers, IT-apparatuur en moderne technologie .

Optionele kennis en vaardigheden

cad-software gebruiken voertuigen besturen voorraadniveaus bewaken verplaatsing van voorraden bewaken principes van teamwerk verkoopsanalyses uitvoeren goedverkopende producten analyseren modetrends deadlines halen

Source: Sisyphus ODB