Beroep verkoopspecialist orthopedische artikelen
Verkoopspecialisten orthopedische artikelen verkopen orthopedische goederen in gespecialiseerde winkels.
Verkoopspecialist orthopedische artikelen: Open vacatures
Vind je droombaan op Talent.com, een van de grootste vacaturesites ter wereld.
Actuele vacatures: talent.comPersoonlijkheidstypen
Kennis
- Industrie van orthopedische producten
Kenmerken van hulpmiddelen en leveranciers op het gebied van orthopedische producten.
- Productkennis
De aangeboden producten, hun functionaliteiten, eigenschappen en wettelijke en reglementaire vereisten.
- Elektronische handelssystemen
Digitale basisarchitectuur en commerciële transacties voor de handel in producten of diensten via internet, e-mail, mobiele toestellen, sociale media enz.
- Soorten orthopedische middelen
Verschillende soorten orthopedische benodigdheden, zoals braces en armsteunen, die worden gebruikt voor fysiotherapie of fysiotherapie of fysieke revalidatie.
- Kenmerken van diensten
De kenmerken van een dienst met eventueel informatie over de toepassing, functie, onderdelen en aspecten, gebruikmaking en de vereisten betreffende ondersteuning.
- Eigenschappen van producten
De materiële eigenschappen van een product, zoals de materialen, eigenschappen en functies, en zijn verschillende toepassingen, kenmerken, gebruiks- en ondersteuningsvereisten.
- Verkoopargumenten
Technieken en verkoopmethoden die worden gebruikt om op een overtuigende manier een product of dienst aan te bieden aan klanten en om aan hun verwachtingen en behoeften te voldoen.
- Anatomie van de mens
De dynamische relatie van de structuur en functie van de mens, het bewegingsapparaat, cardiovasculaire systeem, ademhalingssysteem, verteringssysteem, endocrien systeem, urinewegstelsel, voortplantingsstelsel, integumentum en zenuwstelsel, normale en abnormale anatomie en fysiologie gedurende een leven.
Vaardigheden
- Terugbetalingen verwerken
Vragen van klanten voor retourzendingen, omruil van goederen, terugbetalingen of aanpassingen van facturen oplossen. De organisatorische richtlijnen volgen tijdens dit proces.
- Nazorgdiensten aan klanten bieden
Registreren, opvolgen en oplossen van en reageren op klantverzoeken, klachten en after-sales services.
- Aftersales afspraken plannen
Met de klant afspraken maken over de levering, de opstelling en de service van de goederen; passende maatregelen nemen om de levering te waarborgen.
- Opslagfaciliteiten organiseren
De inhoud van een opslagruimte op orde zetten ter verbetering van de efficiëntie, met betrekking tot de binnenkomende en uitgaande stroom van de opgeslagen producten.
- Verkoopfacturen opstellen
De factuur van verkochte goederen of geleverde diensten opstellen, met daarin individuele prijzen, de totale kosten en de voorwaarden. De orderverwerking verrichten voor bestellingen die ontvangen worden via telefoon, fax of internet en de definitieve factuur van de klant berekenen.
- Geplaatste bestellingen verwerken
Verwerken van aankoopaanvragen voor artikelen die momenteel niet beschikbaar zijn.
- Winkels schoonhouden
Houd de winkels netjes en schoon door te stofzuigen en te dweilen.
- Productdisplay organiseren
Goederen op aantrekkelijke en veilige wijze organiseren. Een toonbank of een ander display opstellen waar demonstraties plaatsvinden om de aandacht van toekomstige klanten te trekken. Stands voor het uitstallen van goederen organiseren en onderhouden. Verkoopplaatsen en productstallingen oprichten en monteren voor het verkoopproces.
- Actief verkopen
Het leveren van gedachten en ideeën op een impactvolle en invloedrijke manier om klanten te overtuigen om geïnteresseerd te raken in nieuwe producten en promoties. Klanten ervan overtuigen dat een product of dienst aan hun behoeften voldoet.
- Rekenvaardigheden gebruiken
Hanteren van een redenering en toepassen van eenvoudige of complexe numerieke concepten en berekeningen.
- Winkeldiefstal voorkomen
Identificeren van winkeldieven en methoden waarmee winkeldieven proberen te stelen. Beleid en procedures implementeren voor het voorkomen van diefstal.
- Naleving met wettelijke vereisten garanderen
De naleving van vastgestelde en toepasselijke normen en wettelijke vereisten, zoals specificaties, beleid, normen of wetgeving, garanderen voor het doel dat organisaties met hun inspanningen nastreven.
- Behoeften van klanten identificeren
Gebruik maken van passende vragen en actief luisteren om de verwachtingen, verlangens en vereisten van de klant naar product en diensten in kaart te brengen.
- Koopwaar onderzoeken
Controleren dat de te koop aangeboden artikelen correct geprijsd zijn en dat zij werken zoals geadverteerd.
- Kassa's bedienen
Transacties in contanten registreren en behandelen door middel van een kassaregister.
- Orthopedisch materiaal aan klanten aanbevelen afhankelijk van hun toestand
Orthopedische goederen en onderdelen van uitrusting zoals beugels, mitella’s of elleboogsteunen, aanbevelen en advies geven. Individueel advies geven, afhankelijk van de specifieke situatie en behoeften van de klant.
- Voorraadniveaus bewaken
Beoordelen hoeveel voorraad er wordt gebruikt en bepalen wat moet worden besteld.
- Producten voorbereiden
Het verzamelen en voorbereiden van goederen en het demonstreren van hun functies aan klanten.
- Verschillende communicatiekanalen gebruiken
Gebruik maken van verschillende soorten communicatiekanalen zoals verbale, handgeschreven, digitale en telefooncommunicatie, met als doel ideeën of informatie uit te werken en uit te wisselen.
- Producteigenschappen demonstreren
Demonstreren hoe een product op een correcte en veilige manier te gebruiken, klanten informatie verstrekken over de belangrijkste kenmerken en voordelen van het product, de werking, het correcte gebruik en het onderhoud toelichten. Potentiële klanten overtuigen om artikelen te kopen.
- Klanten begeleiden bij de keuze van producten
Passend advies en bijstand verstrekken zodat klanten de precieze goederen en diensten vinden waarnaar ze op zoek waren. De keuze en beschikbaarheid van producten bespreken.
- Orthopedisch materiaal verkopen
Verkopen van een verscheidenheid aan orthopedisch materiaal en producten van verschillende maten en stijlen, zoals enkelbraces, armstukken en rugleuningen.
- Klanttevredenheid garanderen
Omgaan met de verwachtingen van de klanten op professionele wijze, anticiperen en inspelen op hun behoeften en wensen. Zorgen voor een flexibele klantendienst om de tevredenheid en loyaliteit van de klant te waarborgen.
- Rekken vullen
Rekken aanvullen met te verkopen goederen.
- Aangepaste orthopedische producten voor klanten bestellen
Aangepaste orthopedische producten voor klanten bestellen, volgens hun individuele behoeften.
Optionele kennis en vaardigheden
orthopedisch materiaal reparerenSource: Sisyphus ODB