Beroep verkoopspecialist groenten en fruit

Verkoopspecialisten groenten en fruit verkopen groenten en fruit in gespecialiseerde winkels.

Verkoopspecialist groenten en fruit: Open vacatures

Vind je droombaan op Talent.com, een van de grootste vacaturesites ter wereld.

Actuele vacatures: talent.com

Persoonlijkheidstypen

Kennis

  • Koelketen

    De temperatuur waarbij bepaalde producten voor consumptie moeten worden bewaard.

  • Productkennis

    De aangeboden producten, hun functionaliteiten, eigenschappen en wettelijke en reglementaire vereisten.

  • Eigenschappen van producten

    De materiële eigenschappen van een product, zoals de materialen, eigenschappen en functies, en zijn verschillende toepassingen, kenmerken, gebruiks- en ondersteuningsvereisten.

  • Kenmerken van diensten

    De kenmerken van een dienst met eventueel informatie over de toepassing, functie, onderdelen en aspecten, gebruikmaking en de vereisten betreffende ondersteuning.

  • Elektronische handelssystemen

    Digitale basisarchitectuur en commerciële transacties voor de handel in producten of diensten via internet, e-mail, mobiele toestellen, sociale media enz.

  • Verkoopargumenten

    Technieken en verkoopmethoden die worden gebruikt om op een overtuigende manier een product of dienst aan te bieden aan klanten en om aan hun verwachtingen en behoeften te voldoen.

Vaardigheden

  • Productdisplay organiseren

    Goederen op aantrekkelijke en veilige wijze organiseren. Een toonbank of een ander display opstellen waar demonstraties plaatsvinden om de aandacht van toekomstige klanten te trekken. Stands voor het uitstallen van goederen organiseren en onderhouden. Verkoopplaatsen en productstallingen oprichten en monteren voor het verkoopproces.

  • Naleving met wettelijke vereisten garanderen

    De naleving van vastgestelde en toepasselijke normen en wettelijke vereisten, zoals specificaties, beleid, normen of wetgeving, garanderen voor het doel dat organisaties met hun inspanningen nastreven.

  • Terugbetalingen verwerken

    Vragen van klanten voor retourzendingen, omruil van goederen, terugbetalingen of aanpassingen van facturen oplossen. De organisatorische richtlijnen volgen tijdens dit proces.

  • Winkels schoonhouden

    Houd de winkels netjes en schoon door te stofzuigen en te dweilen.

  • Klanten advies geven over de bereiding van fruit en groenten

    Op verzoek van de consument advies verstrekken over de bereiding van groenten en fruit.

  • Aftersales afspraken plannen

    Met de klant afspraken maken over de levering, de opstelling en de service van de goederen; passende maatregelen nemen om de levering te waarborgen.

  • Actief verkopen

    Het leveren van gedachten en ideeën op een impactvolle en invloedrijke manier om klanten te overtuigen om geïnteresseerd te raken in nieuwe producten en promoties. Klanten ervan overtuigen dat een product of dienst aan hun behoeften voldoet.

  • Klanten begeleiden bij de keuze van producten

    Passend advies en bijstand verstrekken zodat klanten de precieze goederen en diensten vinden waarnaar ze op zoek waren. De keuze en beschikbaarheid van producten bespreken.

  • Behoeften van klanten identificeren

    Gebruik maken van passende vragen en actief luisteren om de verwachtingen, verlangens en vereisten van de klant naar product en diensten in kaart te brengen.

  • Koopwaar onderzoeken

    Controleren dat de te koop aangeboden artikelen correct geprijsd zijn en dat zij werken zoals geadverteerd.

  • Voorraadniveaus bewaken

    Beoordelen hoeveel voorraad er wordt gebruikt en bepalen wat moet worden besteld.

  • Klanttevredenheid garanderen

    Omgaan met de verwachtingen van de klanten op professionele wijze, anticiperen en inspelen op hun behoeften en wensen. Zorgen voor een flexibele klantendienst om de tevredenheid en loyaliteit van de klant te waarborgen.

  • Opslagfaciliteiten organiseren

    De inhoud van een opslagruimte op orde zetten ter verbetering van de efficiëntie, met betrekking tot de binnenkomende en uitgaande stroom van de opgeslagen producten.

  • Producteigenschappen demonstreren

    Demonstreren hoe een product op een correcte en veilige manier te gebruiken, klanten informatie verstrekken over de belangrijkste kenmerken en voordelen van het product, de werking, het correcte gebruik en het onderhoud toelichten. Potentiële klanten overtuigen om artikelen te kopen.

  • Levensmiddelen aantrekkelijk presenteren

    Het ontwikkelen van decoratieve voedseldisplays door te bepalen hoe levensmiddelen op de meest aantrekkelijke manier kunnen worden aangeboden en om voedseldisplays te realiseren met het oog op het maximaliseren van de inkomsten.

  • Verwerkingsmachines voor fruit en groenten bedienen

    Verschillende soorten verwerkingsmachines gebruiken om groenten en fruit te schillen, snijden en verwerken.

  • Kassa's bedienen

    Transacties in contanten registreren en behandelen door middel van een kassaregister.

  • Kwaliteit van groenten en fruit controleren

    Fruit en groenten controleren die ontvangen worden van leveranciers; de hoogste kwaliteit en versheid waarborgen.

  • Verschillende communicatiekanalen gebruiken

    Gebruik maken van verschillende soorten communicatiekanalen zoals verbale, handgeschreven, digitale en telefooncommunicatie, met als doel ideeën of informatie uit te werken en uit te wisselen.

  • Geplaatste bestellingen verwerken

    Verwerken van aankoopaanvragen voor artikelen die momenteel niet beschikbaar zijn.

  • Rekken vullen

    Rekken aanvullen met te verkopen goederen.

  • Klanten advies geven over het bewaren van fruit en groenten

    Klanten advies geven over hun vraag betreffende het bewaren van groenten en fruit.

  • Nazorgdiensten aan klanten bieden

    Registreren, opvolgen en oplossen van en reageren op klantverzoeken, klachten en after-sales services.

  • Winkeldiefstal voorkomen

    Identificeren van winkeldieven en methoden waarmee winkeldieven proberen te stelen. Beleid en procedures implementeren voor het voorkomen van diefstal.

  • Verkoopfacturen opstellen

    De factuur van verkochte goederen of geleverde diensten opstellen, met daarin individuele prijzen, de totale kosten en de voorwaarden. De orderverwerking verrichten voor bestellingen die ontvangen worden via telefoon, fax of internet en de definitieve factuur van de klant berekenen.

  • Rekenvaardigheden gebruiken

    Hanteren van een redenering en toepassen van eenvoudige of complexe numerieke concepten en berekeningen.

  • Zorgen voor temperatuurbeheersing voor groenten en fruit

    Bewaren van groenten en fruit in de juiste temperatuuromstandigheden, om de versheid te garanderen en de houdbaarheid te verlengen.

  • Producten voorbereiden

    Het verzamelen en voorbereiden van goederen en het demonstreren van hun functies aan klanten.

  • Fruit en groenten wegen

    Het wegen van groenten en fruit voor klanten en het toepassen van prijsstickers.

Source: Sisyphus ODB