Beroep verhuurmedewerker luchttransportmateriaal
Verhuurmedewerker luchttransportmateriaal: Open vacatures
Vind je droombaan op Talent.com, een van de grootste vacaturesites ter wereld.
Actuele vacatures: talent.comPersoonlijkheidstypen
Kennis
- Financiële draagkracht
Financiële verrichtingen zoals berekeningen, kostenramingen, begrotingsbeheer waarbij rekening wordt gehouden met relevante commerciële en statistische gegevens, zoals gegevens over materialen, leveringen en mankracht.
- Soorten vliegtuigen
De verschillende soorten vliegtuigen, hun functies en eigenschappen en de eisen uit wet- en regelgeving.
- Soorten zeeschepen
Beschikken over kennis van een grote verscheidenheid aan zeeschepen en hun eigenschappen en specificaties. Met deze kennis waarborgen dat bij hun levering rekening wordt gehouden met alle veiligheids-, technische en onderhoudsmaatregelen.
- Machineproducten
De aangeboden machines en hun functionaliteiten, eigenschappen en wettelijke en bestuursrechtelijke voorschriften.
- Productkennis
De aangeboden producten, hun functionaliteiten, eigenschappen en wettelijke en reglementaire vereisten.
- Industriële gereedschappen
De instrumenten en uitrusting die voor industriële doeleinden worden gebruikt, zowel elektrische als handgereedschappen, en de verschillende toepassingen daarvan.
- Ondernemingsbeleid
De regels die van toepassing zijn op de activiteiten van een bedrijf.
Vaardigheden
- Klanten helpen
Klanten ondersteunen en adviseren bij het nemen van aankoopbeslissingen, door hun behoeften te begrijpen, geschikte diensten en producten voor hen te selecteren en op beleefde wijze vragen te beantwoorden over producten en diensten.
- Persoonlijke gegevens van klanten registreren
Persoonlijke gegevens van klanten verzamelen en in het systeem registreren; alle handtekeningen en documenten die nodig zijn voor verhuur bekomen.
- Vervolledigde contracten controleren
De inhoud en nauwkeurigheid van vervolledigde contracten controleren.
- Nazorgdiensten aan klanten bieden
Registreren, opvolgen en oplossen van en reageren op klantverzoeken, klachten en after-sales services.
- Gegevens verwerken
Informatie invoeren in een systeem voor het opslaan en opvragen van gegevens via processen zoals scannen, handmatige codering of elektronische gegevensoverdracht om grote hoeveelheden gegevens te kunnen verwerken.
- Betalingen verwerken
Betalingen zoals contanten, kredietkaarten en debetkaarten aanvaarden. Terugbetalingen verwerken in geval van retour of vouchers en marketinginstrumenten zoals bonuskaarten of lidmaatschapskaarten beheren. Aandacht besteden aan de veiligheid en de bescherming van persoonsgegevens.
- Klanttevredenheid garanderen
Omgaan met de verwachtingen van de klanten op professionele wijze, anticiperen en inspelen op hun behoeften en wensen. Zorgen voor een flexibele klantendienst om de tevredenheid en loyaliteit van de klant te waarborgen.
- Achterstallige huur afhandelen
Het vaststellen van vertragingen in het terugbrengen en de gepaste maatregelen toepassen zoals extra betalingen en de aanpassing van de beschikbaarheid van verhuurbare items.
- Beschikken over computervaardigheden
Op een efficiënte manier gebruiken van computers, IT-apparatuur en moderne technologie .
- Financiële transacties verwerken
Beheren van valuta's, financiële omwisselingsactiviteiten, deposito's en bedrijfs- en voucherbetalingen. Voorbereiden van uw gastenaccounts en deze beheren en contante betalingen of betalingen met creditcard en pinpas incasseren.
- Klanten informatie geven over prijzen
Klanten voorzien van accurate en actuele informatie over vergoedingen en tarieven.
- Zelfstandig werken in verhuurdiensten
Het uitvoeren van taken zoals het communiceren met klanten, het beantwoorden van de telefoon, het verhuren van producten, het oplossen van technische problemen zonder begeleiding of ondersteuning van anderen, het zelfstandig nemen van beslissingen en het aanvaarden van verantwoordelijkheid ervoor.
- Meerdere taken tegelijkertijd uitvoeren
Tegelijkertijd meerdere taken uitvoeren en zich bewust zijn van de hoofdprioriteiten.
- Rekenvaardigheden gebruiken
Hanteren van een redenering en toepassen van eenvoudige of complexe numerieke concepten en berekeningen.
- Behoeften van klanten identificeren
Gebruik maken van passende vragen en actief luisteren om de verwachtingen, verlangens en vereisten van de klant naar product en diensten in kaart te brengen.
- Claimprocedures beheren
De relatie met een verzekeraar beheren met betrekking tot zijn verplichting om een door een verzekerde ingediende claim in ontvangst te nemen, te onderzoeken en ertegen op te treden.
- Verkoopdoelstellingen behalen
Verkoopdoelen bereiken, gemeten aan inkomsten of verkochte eenheden. De doelstelling binnen een specifieke termijn bereiken, de verkochte producten en diensten dienovereenkomstig prioriteren en van tevoren plannen.
- Communiceren met klanten
Reageren op en communiceren met klanten op de meest efficiënte en geschikte manier om hen in staat te stellen toegang te krijgen tot de gewenste producten of diensten, of andere hulp die zij nodig kunnen hebben.
- Inventaris van verhuurde items bijhouden
Een actuele inventaris opstellen en bijhouden van alle multimediaproducten die aan klanten worden verhuurd.
Loopbaanperspectief
Het beroep verhuurmedewerker luchttransportmateriaal behoort tot de beroepsgroep Callcentermedewerkers outbound en overige verkopers. Uit onderzoek van Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (2020) is gebleken dat voor deze beroepsgroep de volgende loopbaanperspectieven gelden.
Onderwerp | Aantal banen | Perspectief |
---|---|---|
verwachte uitbreidingsvraag tot 2024 | 2400 | laag |
verwachte vervangingsvraag tot 2024 | 31100 | hoog |
verwachte baanopeningen tot 2024 | 33500 | gemiddeld |
salarisgroei tijdens loopbaan | gemiddeld | |
uitwijkmogelijkheden naar sector | hoog | |
substitutiemogelijkheden naar opleidingstype | gemiddeld | |
samenhang baankans met economie | laag |
Source: Sisyphus ODB