Beroep verantwoordelijke industriële wasserij
Via de uitgebreide beroepskeuzetest kun je zien welke beroepen bij jouw persoonlijkheidsprofiel passen.
Verantwoordelijke industriële wasserij: Open vacatures
Vind je droombaan op Talent.com, een van de grootste vacaturesites ter wereld.
Actuele vacatures: talent.comPersoonlijkheidstypen
Kennis
- Kwaliteitsstandaarden
De nationale en internationale voorschriften, specificaties en richtlijnen die ervoor zorgen dat de producten, diensten en processen van goede kwaliteit zijn en geschikt zijn voor het beoogde doel.
- Klantendiensten
Processen en beginselen die betrekking hebben op de klant, opdrachtgever, gebruiker en op persoonlijke diensten; daartoe kunnen procedures behoren voor het evalueren van de tevredenheid van klanten of gebruikers.
- Productkennis
De aangeboden producten, hun functionaliteiten, eigenschappen en wettelijke en reglementaire vereisten.
- Beheer van klantrelaties
De klantgerichte managementbenadering en basisprincipes van succesvolle klantrelaties die zich richten op interacties met klanten zoals technische ondersteuning, klantenservice, after-sales support en directe communicatie met de klant.
- Maatschappelijk verantwoord ondernemen
Het omgaan met of beheren van bedrijfsprocessen op een verantwoordelijke en ethische manier, waarbij de economische verantwoordelijkheid voor de aandeelhouders even belangrijk wordt geacht als de verantwoordelijkheid voor sociale en milieubelanghebbenden.
- Communicatieprincipes
Het pakket gemeenschappelijke beginselen met betrekking tot communicatie zoals actief luisteren, een goede verstandhouding opbouwen, het juiste register gebruiken en de tussenkomst van anderen respecteren.
Vaardigheden
- Gezondheids- en veiligheidsprocedures plannen
Procedures opstellen voor het handhaven en verbeteren van gezondheid en veiligheid op de werkplek.
- Productieschema aanpassen
Aanpassen van de planning met het oog op een permanente verplaatsing.
- Klantenservice verlenen
Het behouden van de hoogst mogelijke klantenservice en ervoor zorgen dat de klantenservice te allen tijde op professionele wijze wordt verleend. Helpen om klanten of deelnemers zich op hun gemak te laten voelen en speciale vereisten ondersteunen.
- Behoeften van klanten identificeren
Gebruik maken van passende vragen en actief luisteren om de verwachtingen, verlangens en vereisten van de klant naar product en diensten in kaart te brengen.
- Relaties met klanten onderhouden
Een duurzame en betekenisvolle relatie met klanten opbouwen om tevredenheid en trouw te garanderen door accuraat en vriendelijk advies en ondersteuning te bieden, kwaliteitsproducten en -diensten te leveren en naverkoopinformatie en -service te verstrekken.
- Betrokken zijn bij de dagelijkse werkzaamheden in het bedrijf
Samenwerken met en werkzaamheden verrichten voor andere afdelingen, managers, supervisors en medewerkers in verschillende aspecten van het bedrijf, van het opstellen van boekhoudkundige rapporten, het bedenken van marketingcampagnes tot en met het contact hebben met klanten.
- Dienstroosters opstellen
Plannen van de tijd en diensten van het personeel om de eisen van het bedrijf te weerspiegelen.
- Budgetten beheren
De budgetten plannen en monitoren en hierover verslag uitbrengen.
- Oplossingen voor problemen creëren
Problemen oplossen die zich voordoen bij het plannen, prioriteren, organiseren, faciliteren en evalueren van prestaties. Gebruik maken van systematische verzameling, analyse en synthese van informatie om de huidige praktijk te evalueren en nieuwe inzichten daarover te genereren.
- Toezicht houden op de wasservice voor hotelgasten
Ervoor zorgen dat het wasgoed wordt opgevangen, grondig gereinigd en tijdig wordt geretourneerd.
- Werk beheren
Houdt toezicht op, instrueer en plan de werkzaamheden van de teams of de leden van het team. Stel tijdschema’s op en zorg ervoor dat deze worden nageleefd.
- Vooruitgang naar streefdoelen analyseren
De stappen analyseren die werden ondernomen om de doelen van de organisatie te bereiken om op die manier de gerealiseerde vooruitgang alsook de haalbaarheid van de doelen te evalueren, en om ervoor te zorgen dat de doelen gehaald kunnen worden binnen de deadlines.
- Onderhoud van apparatuur garanderen
Ervoor zorgen dat de voor de werking benodigde apparatuur regelmatig op fouten wordt gecontroleerd, dat routine-onderhoudswerkzaamheden worden uitgevoerd en dat reparaties worden gepland en uitgevoerd in geval van schade of gebreken.
- Toezicht houden op het beheer van een zaak
Een zaak beheren en ervoor zorgen dat er aan elke behoefte aan een goed verloop van de werkzaamheden wordt voldaan.
- Toezicht houden op werkzaamheden
Leiden van en toezicht houden op de dagelijkse activiteiten van ondergeschikt personeel.
- Dienstverlening controleren
Ervoor zorgen dat alle werknemers een uitstekende klantenservice leveren in overeenstemming met het beleid van de onderneming.
- Bedrijfsnormen volgen
Leiden en managen volgens de gedragscode van de organisatie.
- Klachten van klanten afhandelen
Klachten en negatieve feedback van klanten beheren om problemen aan te pakken en, zo nodig, te zorgen voor een snel herstel van de dienstverlening.
- Naleving van gezondheids- veiligheids- en hygiënenormen waarborgen
Toezicht houden op alle personeelsleden en processen om te voldoen aan de normen op het gebied van gezondheid, veiligheid en hygiëne. De afstemming van deze vereisten op de gezondheids- en veiligheidsprogramma’s van de onderneming melden en ondersteunen.
- Activiteiten delegeren
Activiteiten en taken aan anderen delegeren op basis van de bekwaamheid, het niveau van voorbereiding, de competentie en de wettelijke beperkingen. Ervoor zorgen dat mensen begrijpen wat ze moeten doen en wanneer ze het moeten doen.
- Werknemers beoordelen
De individuele prestaties van werknemers analyseren gedurende een bepaalde periode en uw conclusies meedelen aan de werknemer in kwestie of aan een hoger management.
- Leiding geven aan personeel
Werknemers en ondergeschikten beheren, die in een team of individueel werken, om hun prestaties en bijdrage te maximaliseren. Hun werkzaamheden en activiteiten plannen, instructies geven, de werknemers motiveren en aansturen om de doelstellingen van de onderneming te bereiken. Monitoren en meten hoe een werknemer zijn verantwoordelijkheden nakomt en hoe goed deze activiteiten worden uitgevoerd. Gebieden voor verbetering identificeren en suggesties doen om dit te verwezenlijken. Leiding geven aan een groep mensen om hen te helpen doelstellingen te bereiken en een doeltreffende werkrelatie tussen het personeel behouden.
Optionele kennis en vaardigheden
onderhoudsetiketten lezen marketingstrategieën implementeren vergaderingen regelen organisatorisch beleid stukken verzamelen voor wasdienst toezicht houden op kwaliteitscontroles goederen bestellen oplosmiddelen gebruiken omgaan met managers werkstroomprocessen beheren loonrapporten beheren inventaris beheren materialen voor stomerij inspecteren gezondheids- en veiligheidsmaatregelen in de schoonmaakindustrie werknemers opleiden werknemers ontslaan een team leiden winstgevendheid beherenLoopbaanperspectief
Het beroep verantwoordelijke industriële wasserij behoort tot de beroepsgroep Managers commerciële en persoonlijke dienstverlening. Uit onderzoek van Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (2020) is gebleken dat voor deze beroepsgroep de volgende loopbaanperspectieven gelden.
Onderwerp | Aantal banen | Perspectief |
---|---|---|
verwachte uitbreidingsvraag tot 2024 | 3300 | erg hoog |
verwachte vervangingsvraag tot 2024 | 1000 | erg laag |
verwachte baanopeningen tot 2024 | 4300 | hoog |
salarisgroei tijdens loopbaan | gemiddeld | |
uitwijkmogelijkheden naar sector | gemiddeld | |
substitutiemogelijkheden naar opleidingstype | hoog | |
samenhang baankans met economie | erg hoog |
Source: Sisyphus ODB