Beroep vastgoedmanager

Vastgoedmanagers behandelen en houden toezicht op de operationele aspecten van commercieel of residentieel vastgoed zoals privéappartementen, kantoorgebouwen en winkels. Zij onderhandelen over huurcontracten, identificeren en plannen nieuwe vastgoedprojecten en de bouw van nieuwe gebouwen door samen te werken met een ontwikkelaar om een geschikte locatie voor nieuwe gebouwen te vinden, coördineren de haalbaarheidsstudie van nieuwe gebouwen en houden toezicht op alle administratieve en technische aspecten van de uitbreiding van het bedrijf. Zij onderhouden het pand en streven ernaar de waarde ervan te verhogen. Zij nemen werknemers aan, leiden hen op en houden toezicht op hen.

Vastgoedmanager: Open vacatures

Vind je droombaan op Talent.com, een van de grootste vacaturesites ter wereld.

Actuele vacatures: talent.com

Persoonlijkheidstypen

Kennis

  • Financiële analyse

    Het proces van het beoordelen van de financiële mogelijkheden, de middelen en de status van een organisatie of persoon door het analyseren van financiële overzichten en verslagen om goed geïnformeerde zakelijke of financiële beslissingen te kunnen nemen.

  • Vastgoedmarkt

    De trends met betrekking tot het kopen, verkopen, huren of verhuren van vastgoed, inclusief het terrein, gebouwen en natuurlijke bronnen binnen dit eigendom; de categorieën van residentieel vastgoed en vastgoed voor zakelijke doeleinden van deze vastgoedhandel.

  • Financieel beheer

    Het gebied binnen de financiële wetenschappen dat zich richt op analyses van het praktische proces en instrumenten voor het aanwijzen van financiële middelen. Het omvat de structuur van ondernemingen, investeringsbronnen en de waardevergroting van ondernemingen door besluiten van het management.

  • Begrotingsbeginselen

    Beginselen voor de raming en planning van prognoses voor de bedrijfsactiviteiten, opstellen van regelmatige begroting en verslagen.

  • Financiële jaarrekeningen

    De financiële overzichten die tezamen een beeld geven van de financiële positie van een onderneming aan het einde van een bepaalde periode of van het boekjaar. Financiële jaarrekeningen bestaan uit vijf delen: een balans, een winst- en verliesrekening, een overzicht van de mutaties in het eigen vermogen, een kasstroomoverzicht en een toelichting.

  • Maatschappelijk verantwoord ondernemen

    Het omgaan met of beheren van bedrijfsprocessen op een verantwoordelijke en ethische manier, waarbij de economische verantwoordelijkheid voor de aandeelhouders even belangrijk wordt geacht als de verantwoordelijkheid voor sociale en milieubelanghebbenden.

  • Eigendomsrecht

    De wet- en regelgeving die alle verschillende manieren regelt voor het omgaan met eigendom, zoals de soorten eigendom, de afhandeling van eigendomsgeschillen en de regels inzake eigendomscontracten.

Vaardigheden

  • Huur innen

    Betalingen van huurders van eigendommen ontvangen en verwerken, zoals residentiële of commerciële eigendommen, waarbij er wordt gezorgd dat de betaalde huur in overeenstemming is met het contract en dat de huurgelden tijdig worden betaald.

  • Personeel beheren

    Werknemers in dienst nemen en opleiden om hun waarde voor de organisatie te verhogen. Dit omvat een reeks activiteiten op het gebied van personeelszaken, het ontwikkelen en uitvoeren van beleid en processen om een ondersteunend werkklimaat voor werknemers te creëren.

  • Financieel plan opstellen

    Een financieel plan ontwikkelen overeenkomstig de financiële en cliëntenregelgeving, met inbegrip van het profiel van de belegger, het financieel advies en de onderhandelings- en transactieplannen.

  • Financiële transacties traceren

    Het observeren, volgen en analyseren van financiële transacties in ondernemingen of bij banken. De geldigheid van de transactie vaststellen en controleren op verdachte transacties of transacties met een hoog risico om wanbeheer te voorkomen.

  • Haalbaarheidsonderzoek uitvoeren

    Het evalueren en beoordelen van het potentieel van een project, plan, voorstel of nieuw idee. Een gestandaardiseerde studie realiseren die gebaseerd is op uitgebreid onderzoek en research ter ondersteuning van het besluitvormingsproces.

  • Advies geven over financiële zaken

    Overleg plegen, advies uitbrengen en oplossingen voorstellen met betrekking tot financieel beheer, zoals het verwerven van nieuwe activa, het doen van investeringen en het toepassen van fiscale efficiëntiemethoden.

  • Vastgoedwaarden vergelijken

    Informatie verkrijgen over de waarde van onroerende goederen die vergelijkbaar zijn met het onroerend goed dat moet worden gewaardeerd om nauwkeuriger schattingen en waarderingen te maken, of om de prijs te bepalen of te onderhandelen over de prijs waartegen het onroerend goed kan worden verkocht of verhuurd.

  • Financiële prestaties van een bedrijf analyseren

    Op basis van de jaarrekening, de financiële staten en de externe informatie van de markt, de prestaties van de onderneming in financiële aangelegenheden analyseren om vast te stellen welke acties zouden kunnen worden ondernomen om de winst te vergroten.

  • Financiële marktontwikkelingen analyseren

    De tendensen van een financiële markt monitoren om in de loop van de tijd in een bepaalde richting te bewegen.

  • Prestaties van aannemers controleren

    Beheren van de prestaties van de aannemer en beoordelen of deze aan de overeengekomen norm voldoen en eventuele ondermaatse prestaties corrigeren indien nodig.

  • Contracten beheren

    Onderhandelen over de termijnen, voorwaarden, kosten en andere specificaties van een contract, om er zeker van te zijn dat ze voldoen aan de wettelijke vereisten en juridisch afdwingbaar zijn. Toezien op de uitvoering van het contract, eventuele wijzigingen overeenkomen en documenteren.

  • Financiële verslagen bijhouden

    Bijhouden en afronden van formele documenten die de financiële transacties van een bedrijf of project vertegenwoordigen.

  • Omgaan met managers

    Omgaan met managers van andere afdelingen om een effectieve service en communicatie te waarborgen, d.w.z. verkoop, planning, inkoop, handel, distributie en techniek.

  • Financiële beleidslijnen handhaven

    De uitvoering van het financiële beleid van de onderneming met betrekking tot alle begrotings- en boekhoudprocedures van de organisatie lezen, begrijpen en handhaven.

  • Kosten-batenanalyserapporten verstrekken

    Opstellen, samenstellen en communiceren van rapporten, uitgesplitst naar kostenanalyse van het voorstel en de begrotingsplannen van de onderneming. Analyseren van de financiële of sociale kosten en baten van een project of investering over een bepaalde periode.

  • Verzekeringspolissen opstellen

    Schrijven van een contract met alle benodigde gegevens, zoals het verzekerde product, de uit te keren bedragen, hoe vaak de betaling nodig is, de persoonlijke gegevens van de verzekerde en onder welke voorwaarden de verzekering geldig of ongeldig is.

  • Financieringsmiddelen beheren

    Budgetten en financiële middelen monitoren en controleren voor een bekwaam beheer ten aanzien van bedrijfsmanagement.

  • Toezicht houden op vastgoedontwikkelingsprojecten

    Toezicht houden op de activiteiten van nieuwe projecten met betrekking tot de ontwikkeling van onroerend goed, zoals renovatie, herleasing, aankoop van grond, bouwprojecten en verkoop van gerenoveerde eigendommen. Ervoor zorgen dat de verrichtingen winstgevend zijn, zich tijdig voordoen en in overeenstemming zijn met de voorschriften.

  • Schadebeoordeling organiseren

    Organiseren van een schadebeoordeling door een deskundige aan te wijzen om de schade te identificeren en te onderzoeken, informatie en instructies te geven aan deskundigen en de deskundigen op te volgen en een schaderapport te schrijven.

  • Aannemers controleren

    Onderzoeken en documenteren van de verschillende bedrijven in de sector om te bepalen of zij voldoen aan de voorschriften en normen op het gebied van veiligheid, milieu en kwaliteit van het ontwerp, de constructie en de beproeving, enz.

  • Financiële informatie verzamelen

    Informatie verzamelen over effecten, marktomstandigheden, overheidsregelingen en de financiële situatie, doelstellingen en behoeften van cliënten of ondernemingen.

  • Bedrijfsnormen volgen

    Leiden en managen volgens de gedragscode van de organisatie.

  • Streven naar bedrijfsgroei

    Strategieën en plannen ontwikkelen om een duurzame groei van de onderneming te bewerkstelligen, ongeacht of het gaat om de eigen onderneming of om die van iemand anders. Ernaar streven de inkomsten en positieve kasstromen te verhogen.

  • Verzekeringsrisico’s analyseren

    De waarschijnlijkheid en de omvang van het te verzekeren risico analyseren en de waarde van de roerende of onroerende goederen van de klant ramen.

  • Gezondheids- en veiligheidsprocedures plannen

    Procedures opstellen voor het handhaven en verbeteren van gezondheid en veiligheid op de werkplek.

Optionele kennis en vaardigheden

gezamenlijke eigendom onderhandelen met vastgoedeigenaren moderne portefeuilletheorie advies geven over de waarde van vastgoed staat van gebouwen onderzoeken personeel aanwerven vastgoed taxeren informatie geven over huurovereenkomsten vakbeurzen bijwonen budgetten beheren informatie geven over vastgoed een professioneel netwerk ontwikkelen

Source: Sisyphus ODB