Beroep trappensteller
Via de uitgebreide beroepskeuzetest kun je zien welke beroepen bij jouw persoonlijkheidsprofiel passen.
Persoonlijkheidstypen
- Realistisch / Onderzoekend
Kennis
- Houtbewerkingsgereedschappen
Vaardigheden
- Smetten
- Gezondheids- en veiligheidsprocedures in de bouw in acht nemen
- Bouwmaterialen vervoeren
- Bouwmaterialen inspecteren
- Houtafwerkingen aanbrengen
- Houtelementen samenvoegen
- 3D-schema's interpreteren
- Houtoppervlak reinigen
- Werken in een bouwteam
- Meetinstrumenten gebruiken
- Veiligheidsuitrusting gebruiken tijdens bouwwerken
- 2D-schema's interpreteren
- Ergonomisch werken
Optionele kennis en vaardigheden
optrede en aantrede trap berekenen glad houtoppervlak maken soorten tapijt bouwschetsen maken bovenfrezen voor hout bedienen benodigde bouwmaterialen berekenen onderstellen voor trappen maken handboren gebruiken veiligheidsprocedures volgen bij werken op grote hoogten cad-software gebruiken voorraadniveaus bewaken houtsnijden advies geven over bouwmaterialen restauratieactiviteiten selecteren hygiëne van de werkruimte onderhouden spijlen installeren tijdelijke infrastructuur op bouwsite opzetten reparatiekosten schatten oppervlakken tijdens bouwwerken beschermen gegevens over de voortgang van het werk bijhouden tapijt plaatsen afval sorteren persoonlijke administratie bijhouden binnenkomende bouwmaterialen verwerken restauratietechnieken toepassen bouwmaterialen bestellen trappalen installeren prijsaanvragen beantwoorden tafelzagen bedienen snijplan tekenen soorten houtLoopbaanperspectief
Het beroep trappensteller behoort tot de beroepsgroep Timmerlieden. Uit onderzoek van Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (2020) is gebleken dat voor deze beroepsgroep de volgende loopbaanperspectieven gelden.
Onderwerp | Aantal banen | Perspectief |
---|---|---|
verwachte uitbreidingsvraag tot 2024 | 7800 | hoog |
verwachte vervangingsvraag tot 2024 | 13500 | gemiddeld |
verwachte baanopeningen tot 2024 | 21300 | gemiddeld |
salarisgroei tijdens loopbaan | laag | |
uitwijkmogelijkheden naar sector | laag | |
substitutiemogelijkheden naar opleidingstype | laag | |
samenhang baankans met economie | hoog |