Beroep touroperator manager

Via de uitgebreide beroepskeuzetest kun je zien welke beroepen bij jouw persoonlijkheidsprofiel passen.

Touroperator manager: Open vacatures

Vind je droombaan op Talent.com, een van de grootste vacaturesites ter wereld.

Actuele vacatures: talent.com

Persoonlijkheidstypen

Kennis

  • Markt voor toerisme

    De studie van de markt voor toerisme op internationaal, regionaal en lokaal niveau en met in beschouwing nemen van mondiale toeristische bestemmingen.

  • Verkoopstrategieën

    De principes betreffende klantgedrag en doelmarkten met als doel de verkoop van een product of een dienst te promoten.

Vaardigheden

  • Producten op maat aanbieden

    Het maken en ontwikkelen van producten en oplossingen op maat voor de specifieke behoeften van de klant.

  • Gevoelige persoonlijke gegevens verwerken

    Persoonlijke en gevoelige informatie over klanten op betrouwbare en discrete wijze beheren.

  • Marktonderzoek uitvoeren

    Verzamelen, beoordelen en vertegenwoordigen van gegevens over de doelmarkt en klanten om strategische ontwikkeling en haalbaarheidsstudies te faciliteren. Markttrends identificeren.

  • Leiding geven aan personeel

    Werknemers en ondergeschikten beheren, die in een team of individueel werken, om hun prestaties en bijdrage te maximaliseren. Hun werkzaamheden en activiteiten plannen, instructies geven, de werknemers motiveren en aansturen om de doelstellingen van de onderneming te bereiken. Monitoren en meten hoe een werknemer zijn verantwoordelijkheden nakomt en hoe goed deze activiteiten worden uitgevoerd. Gebieden voor verbetering identificeren en suggesties doen om dit te verwezenlijken. Leiding geven aan een groep mensen om hen te helpen doelstellingen te bereiken en een doeltreffende werkrelatie tussen het personeel behouden.

  • Zakenrelaties aangaan

    Een positieve langdurige relatie tot stand brengen tussen organisaties en geïnteresseerde derde partijen zoals leveranciers, distributeurs, aandeelhouders en andere belanghebbenden om hen te informeren over de organisatie en haar doelstellingen.

  • Gezondheids-, veiligheids- en hygiënewetgeving op het gebied van voedsel naleven

    De veiligheid en de hygiëne van levensmiddelen in acht nemen bij de bereiding, vervaardiging, verwerking, opslag, distributie en levering van levensmiddelen.

  • Over toeristentarieven onderhandelen

    Afspraken maken over toeristische verkopen door diensten, volumes, kortingen en commissiepercentages te bespreken.

  • Leiding geven bij het afdrukken van toeristische uitgaven

    Het drukken van marketingpublicaties en materiaal voor de promotie van toeristische producten beheren.

  • Verkoopopbrengsten maximaliseren

    Maximaliseren van mogelijke verkoopvolumes en vermijden van verliezen door cross-selling, upselling of promotie van aanvullende diensten.

  • Toegangsstrategieën ontwikkelen

    Strategieën voor een bedrijf creëren om te zorgen voor optimale toegankelijkheid voor alle klanten.

  • Klantenservice verlenen

    Het behouden van de hoogst mogelijke klantenservice en ervoor zorgen dat de klantenservice te allen tijde op professionele wijze wordt verleend. Helpen om klanten of deelnemers zich op hun gemak te laten voelen en speciale vereisten ondersteunen.

  • Marketingstrategieën plannen

    De doelstelling van de marketingstrategie bepalen voor het vaststellen van het imago, het toepassen van een prijsstrategie of het vergroten van de bekendheid van het product. Benaderingen van marketingacties vaststellen om ervoor te zorgen dat de doelstellingen op efficiënte en op lange termijn worden verwezenlijkt.

  • Prijsstrategieën toepassen

    Methoden toepassen die worden gebruikt voor het bepalen van de waarde van een product, rekening houdend met marktomstandigheden, acties van concurrenten, inputkosten, enz.

  • Strategieën om inkomsten te genereren ontwikkelen

    Methoden uitwerken waarmee een bedrijf een product of dienst op de markt brengt en verkoopt om inkomsten te genereren.

  • Budgetten beheren

    De budgetten plannen en monitoren en hierover verslag uitbrengen.

  • Doelstellingen voor de middellange en lange termijn plannen

    Langetermijndoelstellingen en korte- tot kortetermijndoelstellingen plannen door middel van effectieve plannings- en afstemmingsprocessen op middellange termijn.

  • Reispakketten voorbereiden

    Vakantie- en reispakketten voorbereiden en accommodatie, logistiek en transportdiensten regelen, zoals gecharterde vliegtuigen, taxi's of huurauto's en extra diensten en excursies.

  • Een netwerk met leveranciers in de toeristensector opbouwen

    Opzetten van een wijdverbreid netwerk van toeleveranciers in de toeristische sector. Voorbereiden van het best mogelijke pakket en de best mogelijke toeristische diensten.

  • Strategieën vertalen in activiteiten en doelstellingen

    Strategische taken op operationeel niveau brengen volgens het geplande tijdschema voor het bereiken van de geplande resultaten en doelstellingen.

  • Toezicht houden op het ontwerp en het drukken van toeristenbrochures

    Toezicht houden op het ontwerp van publicaties en materiaal voor het in de handel brengen van producten voor de promotie van toeristische producten.

  • Klantenoordelen analyseren

    De opmerkingen van de klant beoordelen om na te gaan of de klanten tevreden of ontevreden over het product of de dienst zijn.

  • Personeel aanwerven

    Nieuwe werknemers in dienst nemen door omvang van de functie weer te geven, reclame, afnemen van sollicitatiegesprekken en selecteren van personeel in overeenstemming met het beleid van de onderneming en de wetgeving.

  • Contracten beheren

    Onderhandelen over de termijnen, voorwaarden, kosten en andere specificaties van een contract, om er zeker van te zijn dat ze voldoen aan de wettelijke vereisten en juridisch afdwingbaar zijn. Toezien op de uitvoering van het contract, eventuele wijzigingen overeenkomen en documenteren.

  • Optimale distributiekanalen selecteren

    Het beste distributiekanaal voor de klant kiezen.

  • Toezicht houden op kwaliteitscontroles

    De kwaliteit van de geleverde goederen of diensten controleren en waarborgen door toe te zien op het feit dat alle productiefactoren voldoen aan de kwaliteitseisen. Toezicht houden op productinspecties en tests.

  • Distributiekanalen beheren

    Toezicht op de distributiekanalen, rekening houdend met de behoeften van de klanten.

  • Toeristische producten ontwikkelen

    Ontwikkeling en promotie van toeristische producten, activiteiten, diensten en pakketten.

Optionele kennis en vaardigheden

distributie van promotiemateriaal voor bestemmingen beheren leveranciers identificeren een jaarlijkse marketingbegroting opstellen werkprocedures ontwikkelen over de aankoop van toeristische diensten en producten onderhandelen toeristenbestemmingen ontwikkelen operationele activiteiten coördineren productie en distributie van bestemmingspromotiemateriaal beheren

Loopbaanperspectief

Het beroep touroperator manager behoort tot de beroepsgroep Zakelijke dienstverleners. Uit onderzoek van Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (2020) is gebleken dat voor deze beroepsgroep de volgende loopbaanperspectieven gelden.

Onderwerp Aantal banen Perspectief
verwachte uitbreidingsvraag tot 20248900  hoog
verwachte vervangingsvraag tot 202412300  laag
verwachte baanopeningen tot 202421200  gemiddeld
salarisgroei tijdens loopbaan  hoog
uitwijkmogelijkheden naar sector  erg hoog
substitutiemogelijkheden naar opleidingstype  erg hoog
samenhang baankans met economie  gemiddeld

Source: Sisyphus ODB