Beroep ticketverkoper
Ticketverkopers verstrekken de eerste dienst aan klanten, verkopen vervoersbewijzen en passen het reserveringsaanbod aan de vragen en behoeften van de klanten aan.
Ticketverkoper: Open vacatures
Vind je droombaan op Talent.com, een van de grootste vacaturesites ter wereld.
Actuele vacatures: talent.comPersoonlijkheidstypen
Kennis
- Annuleringsvoorwaarden van dienstverleners
De kenmerken van de annuleringsvoorwaarden van uw dienstverleners, zoals alternatieven, oplossingen of vergoedingen.
Vaardigheden
- Klanten met bijzondere behoeften assisteren
Cliënten met speciale behoeften helpen met inachtneming van relevante richtlijnen en speciale normen. Hun behoeften herkennen en zo nodig adequaat op deze behoeften reageren.
- Gevoelige persoonlijke gegevens verwerken
Persoonlijke en gevoelige informatie over klanten op betrouwbare en discrete wijze beheren.
- Beschikken over computervaardigheden
Op een efficiënte manier gebruiken van computers, IT-apparatuur en moderne technologie .
- Kaarten verkopen
Kaarten ruilen voor geld om het verkoopproces te beëindigen door de tickets uit te reiken als een bewijs van betaling.
- Boekingen verwerken
Op voorhand een plaats boeken in overeenstemming met de eisen van de klant en alle relevante documenten uitreiken.
- Op de hoogte blijven van lokale evenementen
De informatie over komende evenementen, diensten of activiteiten opvolgen via het nakijken van informatiedossiers en online communicatie.
- Communiceren met klanten
Reageren op en communiceren met klanten op de meest efficiënte en geschikte manier om hen in staat te stellen toegang te krijgen tot de gewenste producten of diensten, of andere hulp die zij nodig kunnen hebben.
- Aan toerisme gerelateerde informatie verschaffen
Klanten relevante informatie verstrekken over historische en culturele locaties en evenementen, en deze informatie op een ludieke en informatieve manier overbrengen.
- Wereldwijde distributiesystemen gebruiken
Een geautomatiseerd boekingssysteem of een wereldwijd distributiesysteem gebruiken voor het boeken of reserveren van transporten en accommodatie.
- Klanten informeren over wijzigingen en annuleringen van activiteiten
Klanten informeren over wijzigingen, vertragingen of annuleringen van geplande activiteiten.
- Antwoord geven op vragen van klanten
Beantwoorden van vragen van klanten over routes, tarieven en reserveringen persoonlijk, per post, per e-mail en per telefoon.
- Producten bijverkopen
Klanten ertoe aan te zetten extra of duurdere producten te kopen.
- Prijsinformatie geven
Klanten informatie over prijzen geven door tarieven op te zoeken en te schatten.
- Betalingen verwerken
Betalingen zoals contanten, kredietkaarten en debetkaarten aanvaarden. Terugbetalingen verwerken in geval van retour of vouchers en marketinginstrumenten zoals bonuskaarten of lidmaatschapskaarten beheren. Aandacht besteden aan de veiligheid en de bescherming van persoonsgegevens.
- Klantenservice verlenen
Het behouden van de hoogst mogelijke klantenservice en ervoor zorgen dat de klantenservice te allen tijde op professionele wijze wordt verleend. Helpen om klanten of deelnemers zich op hun gemak te laten voelen en speciale vereisten ondersteunen.
Optionele kennis en vaardigheden
gezondheids- veiligheids- en hygiënewetgeving op het gebied van voedsel naleven klantgegevens vastleggen gasten helpen met zelfbedieningsapparaten voor tickets verschillende talen spreken vreemde talen gebruiken in het toerismeSource: Sisyphus ODB