Beroep teamleider

Teamleider: Open vacatures

Vind je droombaan op Talent.com, een van de grootste vacaturesites ter wereld.

Actuele vacatures: talent.com

Persoonlijkheidstypen

Vaardigheden

  • Voorraadniveaus bewaken

    Beoordelen hoeveel voorraad er wordt gebruikt en bepalen wat moet worden besteld.

  • Leiding geven aan personeel

    Werknemers en ondergeschikten beheren, die in een team of individueel werken, om hun prestaties en bijdrage te maximaliseren. Hun werkzaamheden en activiteiten plannen, instructies geven, de werknemers motiveren en aansturen om de doelstellingen van de onderneming te bereiken. Monitoren en meten hoe een werknemer zijn verantwoordelijkheden nakomt en hoe goed deze activiteiten worden uitgevoerd. Gebieden voor verbetering identificeren en suggesties doen om dit te verwezenlijken. Leiding geven aan een groep mensen om hen te helpen doelstellingen te bereiken en een doeltreffende werkrelatie tussen het personeel behouden.

  • Voedselkwaliteit waarborgen

    Aandacht besteden aan de kwaliteit van het voedsel dat aan bezoekers of klanten wordt geserveerd volgens de voedselnormen.

  • Toezicht houden op de werkzaamheden van verschillende ploegendiensten

    Toezicht houden op de werkzaamheden van de werknemers die in ploegendienst werken om de continuïteit van de werkzaamheden te waarborgen.

  • Openings- en sluitingsprocedures uitvoeren

    De standaard openings- en sluitingsprocedures voor bars, winkels of restaurants toepassen.

  • Werknemers opleiden

    Werknemers leiden en begeleiden via een proces waarbij hen de nodige vaardigheden worden aangeleerd voor de baan. Activiteiten organiseren bedoeld om het werk en de systemen voor te stellen of om de prestaties van individuen en groepen te verbeteren in organisatorische omgevingen.

  • In een team werken in het hotel- en restaurantwezen

    Vol vertrouwen binnen een groep in de horeca werken, waarbij elk hun eigen verantwoordelijkheid heeft voor het bereiken van een gemeenschappelijk doel, dat een goede interactie is met de klanten, gasten of medewerkers en hun tevredenheid.

  • Doelstellingen voor de middellange en lange termijn plannen

    Langetermijndoelstellingen en korte- tot kortetermijndoelstellingen plannen door middel van effectieve plannings- en afstemmingsprocessen op middellange termijn.

  • Toezicht houden op de voedselkwaliteit

    Toezicht houden op de kwaliteit en veiligheid van het voedsel dat aan bezoekers en klanten wordt geserveerd volgens de voedingsnormen.

  • Bestellingen van klanten verwerken

    Bestellingen van klanten afhandelen. De bestelling van de klant ontvangen en een lijst met vereisten, een werkproces en een tijdbestek bepalen. Het werk uitvoeren zoals gepland.

  • Gasten begroeten

    Welkom op een vriendelijke manier verwelkomen op een bepaalde plaats.

  • Producten bijverkopen

    Klanten ertoe aan te zetten extra of duurdere producten te kopen.

  • Klantenservice verlenen

    Het behouden van de hoogst mogelijke klantenservice en ervoor zorgen dat de klantenservice te allen tijde op professionele wijze wordt verleend. Helpen om klanten of deelnemers zich op hun gemak te laten voelen en speciale vereisten ondersteunen.

  • Normen voor persoonlijke hygiëne handhaven

    De onberispelijke normen voor persoonlijke hygiëne in stand houden en zorgen voor een net voorkomen.

  • Toezicht houden op bemanning

    Toezicht houden op het gedrag van de werknemers en dit observeren.

  • Gezondheids-, veiligheids- en hygiënewetgeving op het gebied van voedsel naleven

    De veiligheid en de hygiëne van levensmiddelen in acht nemen bij de bereiding, vervaardiging, verwerking, opslag, distributie en levering van levensmiddelen.

  • Klachten van klanten afhandelen

    Klachten en negatieve feedback van klanten beheren om problemen aan te pakken en, zo nodig, te zorgen voor een snel herstel van de dienstverlening.

  • De werkomgeving veilig hygiënisch en beveiligd houden

    Behouden van gezondheid, hygiëne, veiligheid en beveiliging op de werkplek in overeenstemming met de relevante regelgeving.

  • Dienstroosters opstellen

    Plannen van de tijd en diensten van het personeel om de eisen van het bedrijf te weerspiegelen.

  • Doelstellingen op middellange termijn beheren

    Monitoren van schema's op middellange termijn met begrotingsramingen en afstemming op kwartaalbasis.

Optionele kennis en vaardigheden

klanten voorlichten over theesoorten klanten over de soorten thee en koffie informeren voor het glaswerk zorgen

Loopbaanperspectief

Het beroep teamleider behoort tot de beroepsgroep Callcentermedewerkers outbound en overige verkopers. Uit onderzoek van Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (2020) is gebleken dat voor deze beroepsgroep de volgende loopbaanperspectieven gelden.

Onderwerp Aantal banen Perspectief
verwachte uitbreidingsvraag tot 20242400  laag
verwachte vervangingsvraag tot 202431100  hoog
verwachte baanopeningen tot 202433500  gemiddeld
salarisgroei tijdens loopbaan  gemiddeld
uitwijkmogelijkheden naar sector  hoog
substitutiemogelijkheden naar opleidingstype  gemiddeld
samenhang baankans met economie  laag

Source: Sisyphus ODB