Beroep steward passagiersschip

Stewards/stewardessen passagiersschip werken aan boord van het schip om de passagiers diensten te verlenen, zoals het serveren van maaltijden, huishoudelijk werk, het verwelkomen van passagiers en het uitleggen van de veiligheidsprocedures.

Steward passagiersschip: Open vacatures

Vind je droombaan op Talent.com, een van de grootste vacaturesites ter wereld.

Actuele vacatures: talent.com

Persoonlijkheidstypen

Kennis

  • Gezondheids- en veiligheidsmaatregelen bij transport

    Het geheel van regels, procedures en voorschriften met betrekking tot gezondheids- en veiligheidsmaatregelen ter voorkoming van ongevallen of incidenten in het vervoer.

  • Gevaren aan boord

    Voorkomen van en effectief omgaan met (elektrische) gevaren, mochten deze zich voordoen, garanderen van veilige in- en ontscheping.

Vaardigheden

  • Informatie verstrekken aan reizigers

    Passagiers op een beleefde en efficiënte manier de juiste informatie verstrekken; de juiste etiquette gebruiken om reizigers met een lichamelijke beperking te helpen.

  • Gasten begroeten

    Welkom op een vriendelijke manier verwelkomen op een bepaalde plaats.

  • Financiële transacties verwerken

    Beheren van valuta's, financiële omwisselingsactiviteiten, deposito's en bedrijfs- en voucherbetalingen. Voorbereiden van uw gastenaccounts en deze beheren en contante betalingen of betalingen met creditcard en pinpas incasseren.

  • Mondelinge instructies overbrengen

    Transparante instructies verstrekken. Ervoor zorgen dat berichten correct worden begrepen en opgevolgd.

  • Noodprocedures demonstreren

    Verstrekken van informatie en demonstreren van noodprocedures aan passagiers. Uitleggen van het gebruik van nooduitrusting en passagiers leiden naar de dichtstbijzijnde nooduitgangen.

  • Eten op tafel serveren

    De levensmiddelen in de tabel aanbieden en tegelijkertijd een hoog niveau van dienstverlening aan de afnemer en de voedselveiligheidsnormen in stand houden.

  • Passagiers veilig helpen uitstappen

    Hulp bieden aan passagiers die schepen, vliegtuigen, treinen of andere voertuigen/vaartuigen verlaten. De veiligheidsmaatregelen en -procedures in gedachten houden.

  • Uitstekende dienstverlening bieden

    Een uitstekende klantenservice bieden door de verwachtingen van de klant te overtreffen; reputatie opbouwen als een uitzonderlijke dienstverlener.

  • Gedrag van reizigers tijdens noodsituaties onder controle houden

    Weten hoe levensreddende uitrusting in noodsituaties moet worden gebruikt. Bijstand verlenen bij lekkages, botsingen of branden en helpen bij de evacuatie van passagiers. Kennis hebben van crisis- en crowdmanagement en eerste hulp verstrekken aan boord.

  • Gezondheids-, veiligheids- en hygiënewetgeving op het gebied van voedsel naleven

    De veiligheid en de hygiëne van levensmiddelen in acht nemen bij de bereiding, vervaardiging, verwerking, opslag, distributie en levering van levensmiddelen.

  • Omgaan met veterinaire noodgevallen

    Onvoorziene voorvallen met betrekking tot dieren en omstandigheden die dringende maatregelen vereisen, op passende professionele wijze behandelen.

  • Tickets van reizigers controleren

    Controleren van de tickets en instapkaarten bij de ingang. Passagiers groeten en hen rechtstreeks naar hun zitplaatsen of hut wijzen.

  • Klantervaringen beheren

    De ervaring van de klant en de perceptie van het merk en de dienst monitoren, creëren en controleren. Zorgen voor een aangename klantenervaring, klanten op hoffelijke en beleefde manier behandelen.

  • Klantenservice verlenen

    Het behouden van de hoogst mogelijke klantenservice en ervoor zorgen dat de klantenservice te allen tijde op professionele wijze wordt verleend. Helpen om klanten of deelnemers zich op hun gemak te laten voelen en speciale vereisten ondersteunen.

  • Voedsel en drank aanbieden

    Mensen voedsel en drank aanbieden tijdens een reis, een vlucht, een evenement of een andere gebeurtenis.

  • Door reizigers gegeven informatie doorgeven

    De door de passagiers verstrekte informatie doorsturen naar de leidinggevenden. Het interpreteren van de claims van passagiers en de follow-up van de verzoeken.

  • Klachten van klanten afhandelen

    Klachten en negatieve feedback van klanten beheren om problemen aan te pakken en, zo nodig, te zorgen voor een snel herstel van de dienstverlening.

  • Helpen bij het inschepen van passagiers

    Passagiers helpen wanneer zij aan boord gaan van schepen, vliegtuigen, treinen en andere vervoermiddelen. Veiligheidsmaatregelen en -procedures in gedachten houden.

  • Mondelinge instructies volgen

    Het vermogen hebben om gesproken instructies van collega's te volgen. Ernaar streven om te begrijpen en te verduidelijken wat er gevraagd wordt.

Optionele kennis en vaardigheden

fysieke onderdelen van schepen voor de bagage van de gasten zorgen diensten op een flexibele manier uitvoeren veiligheids- en nooduitrusting van vaartuigen onderhouden gevonden voorwerpen beheren gemengde dranken bereiden materiaal met lokale informatie distribueren toezicht houden op de wasservice voor hotelgasten verschillende communicatiekanalen gebruiken opslagplattegronden lezen veiligheidsuitrusting op vaartuigen marketingstrategieën implementeren behoeften van klanten identificeren riverspeak gebruiken om te communiceren verkoopstrategieën ten uitvoer brengen eerste hulp bieden intercultureel bewustzijn tonen instructies aan medewerkers geven klanten met bijzondere behoeften assisteren veiligheidsprocedures voor kleine vaartuigen uitvoeren kamers onderhouden eenvoudige maaltijden aan boord bereiden benodigdheden voor gastenverblijven onderhouden

Source: Sisyphus ODB