Beroep servicemedewerker bioscoop, theater

Servicemedewerker bioscoop, theater: Open vacatures

Vind je droombaan op Talent.com, een van de grootste vacaturesites ter wereld.

Actuele vacatures: talent.com

Persoonlijkheidstypen

Vaardigheden

  • Gasten begroeten

    Welkom op een vriendelijke manier verwelkomen op een bepaalde plaats.

  • De toegankelijkheid voor gasten controleren

    De toegankelijkheid voor gasten controleren en ervoor zorgen dat wordt voorzien in de behoeften van de gasten en te allen tijde de veiligheid wordt gehandhaafd.

  • Programma’s uitdelen in theaters

    Aan gasten blaadjes en programma’s verstrekken in verband met het evenement in kwestie.

  • Kaartjes controleren bij de ingang van een locatie

    Ervoor zorgen ervoor dat alle gasten geldige kaartjes hebben voor de specifieke locatie of show en rapporteren over onregelmatigheden.

  • De voorzieningen van een hotelkamer uitleggen

    De voorzieningen voor de huisvesting van de gasten verduidelijken en aantonen hoe deze kunnen worden gebruikt.

  • Communiceren met klanten

    Reageren op en communiceren met klanten op de meest efficiënte en geschikte manier om hen in staat te stellen toegang te krijgen tot de gewenste producten of diensten, of andere hulp die zij nodig kunnen hebben.

  • Kaarten verkopen

    Kaarten ruilen voor geld om het verkoopproces te beëindigen door de tickets uit te reiken als een bewijs van betaling.

  • De weg wijzen aan gasten

    De weg wijzen aan gasten met behulp van gebouwen of op domeinen, naar hun zitplaatsen of performance setting, en hen helpen met eventuele aanvullende informatie, zodat zij de geplande bestemming van het evenement kunnen bereiken.

  • Klantenservice verlenen

    Het behouden van de hoogst mogelijke klantenservice en ervoor zorgen dat de klantenservice te allen tijde op professionele wijze wordt verleend. Helpen om klanten of deelnemers zich op hun gemak te laten voelen en speciale vereisten ondersteunen.

Optionele kennis en vaardigheden

contacten leggen met veiligheidsautoriteiten noodevacuatieplannen beheren regelgeving inzake brandveiligheid betalingen verwerken reclameaffiches ophangen gevonden voorwerpen beheren opruimen na een evenement mensenmassa’s beheersen waakzaam zijn versnaperingen verkopen gebouwen gereedmaken veiligheids- en bewakingsapparatuur bedienen klachten van bezoekers behandelen berichten aan mensen doorgeven lijsten van deelnemers controleren gevaren voor de veiligheid vaststellen amusementsactiviteiten voor gasten beheren in ploegen werken zorgen voor gasten met bijzondere behoeften brandblussers gebruiken defecte apparaten vervangen of repareren

Loopbaanperspectief

Het beroep servicemedewerker bioscoop, theater behoort tot de beroepsgroep Vuilnisophalers en dagbladenbezorgers. Uit onderzoek van Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (2020) is gebleken dat voor deze beroepsgroep de volgende loopbaanperspectieven gelden.

Onderwerp Aantal banen Perspectief
verwachte uitbreidingsvraag tot 20245900  gemiddeld
verwachte vervangingsvraag tot 202457800  erg hoog
verwachte baanopeningen tot 202463700  erg hoog
salarisgroei tijdens loopbaan  gemiddeld
uitwijkmogelijkheden naar sector  hoog
substitutiemogelijkheden naar opleidingstype  laag
samenhang baankans met economie  erg hoog

Source: Sisyphus ODB