Beroep reisleider

Reisleiders zijn belast met het beheer en het toezicht van het traject van een toeristische reis en het verstrekken van praktische informatie aan toeristen.

Reisleider: Open vacatures

Vind je droombaan op Talent.com, een van de grootste vacaturesites ter wereld.

Actuele vacatures: talent.com

Persoonlijkheidstypen

Kennis

  • Geografische gebieden met toeristische relevantie

    Het gebied van de toeristische geografie in Europa en de rest van de wereld om relevante toeristische gebieden en bezienswaardigheden aan te duiden.

  • Lokale regionale of toeristische sector

    De kenmerken van lokale bezienswaardigheden en evenementen, accommodatie, horeca en recreatieve activiteiten.

Vaardigheden

  • Tournees van voorstellingen coördineren

    De planning opstellen voor een aantal data van een evenement, de tijdschema’s plannen, de organisatie van locaties, accommodaties en vervoer voor langere tournees.

  • Reisgezelschappen verwelkomen

    Groet pas aangekomen groepen toeristen bij hun startpunt om de details van de komende evenementen en reisarrangementen aan te kondigen.

  • Klanten met bijzondere behoeften assisteren

    Cliënten met speciale behoeften helpen met inachtneming van relevante richtlijnen en speciale normen. Hun behoeften herkennen en zo nodig adequaat op deze behoeften reageren.

  • Reisdocumenten controleren

    Tickets en reisdocumenten controleren, zitplaatsen toewijzen en de voedselvoorkeuren van mensen op tournee noteren.

  • Toezien op alle reisovereenkomsten

    Ervoor zorgen dat de reisregelingen verlopen volgens plan en zorgen voor een doeltreffende en bevredigende dienstverlening, accommodatie en catering.

  • Klantenservice verlenen

    Het behouden van de hoogst mogelijke klantenservice en ervoor zorgen dat de klantenservice te allen tijde op professionele wijze wordt verleend. Helpen om klanten of deelnemers zich op hun gemak te laten voelen en speciale vereisten ondersteunen.

  • Gevoelige persoonlijke gegevens verwerken

    Persoonlijke en gevoelige informatie over klanten op betrouwbare en discrete wijze beheren.

  • Vreemde talen gebruiken in het toerisme

    Vreemde talen mondeling of schriftelijk beheersen in de toeristische sector om te communiceren met medewerkers of klanten.

  • Groepen informeren over aankomst- en vertrektijden

    Groepen toeristen informeren over vertrek- en aankomsttijden als onderdeel van hun route.

  • Zakenrelaties aangaan

    Een positieve langdurige relatie tot stand brengen tussen organisaties en geïnteresseerde derde partijen zoals leveranciers, distributeurs, aandeelhouders en andere belanghebbenden om hen te informeren over de organisatie en haar doelstellingen.

  • Toegang tot attracties regelen

    Organiseren van de inschrijving voor activiteiten en bezienswaardigheden. Verrichten van betalingen en voorboekingen en het verspreiden van informatiefolders.

  • Communiceren met hotels, busbedrijven en restaurants

    Communiceren met hotelpersoneel, vervoersbedrijven en andere relevante diensten ruim voor aankomst en ervoor zorgen dat alles vooraf nauwkeurig is gepland.

  • Naleving van gezondheids- veiligheids- en hygiënenormen waarborgen

    Toezicht houden op alle personeelsleden en processen om te voldoen aan de normen op het gebied van gezondheid, veiligheid en hygiëne. De afstemming van deze vereisten op de gezondheids- en veiligheidsprogramma’s van de onderneming melden en ondersteunen.

  • Bij de registratie assisteren

    Vakantiegangers helpen met hun check-in en de accommodatie laten zien.

  • Omgaan met veterinaire noodgevallen

    Onvoorziene voorvallen met betrekking tot dieren en omstandigheden die dringende maatregelen vereisen, op passende professionele wijze behandelen.

  • Werkrelaties onderhouden

    Zorgen voor doeltreffende werkrelaties met collega’s en anderen. Deze relaties over langere periodes onderhouden.

  • Vervoer van reisgezelschappen organiseren

    Het organiseren van de huur van auto’s of bussen voor groepen en planning van het vertrek en de terugkeer.

  • Diensten op een flexibele manier uitvoeren

    De dienst aanpassen wanneer de omstandigheden veranderen.

Optionele kennis en vaardigheden

verschillende communicatiekanalen gebruiken doelstellingen voor de middellange en lange termijn plannen deelnemen aan toeristische evenementen kaarten lezen relaties met leveranciers onderhouden toeristische middelen voor een bestemming die verder ontwikkeld kan worden

Source: Sisyphus ODB