Beroep reisbegeleider ter plaatse
Via de uitgebreide beroepskeuzetest kun je zien welke beroepen bij jouw persoonlijkheidsprofiel passen.
Reisbegeleider ter plaatse: Open vacatures
Vind je droombaan op Talent.com, een van de grootste vacaturesites ter wereld.
Actuele vacatures: talent.comPersoonlijkheidstypen
Kennis
- Geografische gebieden met toeristische relevantie
Het gebied van de toeristische geografie in Europa en de rest van de wereld om relevante toeristische gebieden en bezienswaardigheden aan te duiden.
Vaardigheden
- Producten bijverkopen
Klanten ertoe aan te zetten extra of duurdere producten te kopen.
- Klanten met bijzondere behoeften assisteren
Cliënten met speciale behoeften helpen met inachtneming van relevante richtlijnen en speciale normen. Hun behoeften herkennen en zo nodig adequaat op deze behoeften reageren.
- Toeristeninformatie verzamelen
Verzamelen en samenvoegen van relevante toeristische informatie uit verschillende bronnen.
- Klantenservice verlenen
Het behouden van de hoogst mogelijke klantenservice en ervoor zorgen dat de klantenservice te allen tijde op professionele wijze wordt verleend. Helpen om klanten of deelnemers zich op hun gemak te laten voelen en speciale vereisten ondersteunen.
- Accommodatie vervoer en activiteiten regelen
Samenwerken met exploitanten van touringcars, vervoerders en aanbieders van accommodatie om vervoer, huisvesting en activiteiten te plannen.
- Werkrelaties onderhouden
Zorgen voor doeltreffende werkrelaties met collega’s en anderen. Deze relaties over langere periodes onderhouden.
- Speciale promoties bedenken
Promotieactiviteiten plannen en bedenken om de verkoop te stimuleren
- Gevoelige persoonlijke gegevens verwerken
Persoonlijke en gevoelige informatie over klanten op betrouwbare en discrete wijze beheren.
- Producten op maat aanbieden
Het maken en ontwikkelen van producten en oplossingen op maat voor de specifieke behoeften van de klant.
- Vreemde talen gebruiken in het toerisme
Vreemde talen mondeling of schriftelijk beheersen in de toeristische sector om te communiceren met medewerkers of klanten.
- Klantenoordelen analyseren
De opmerkingen van de klant beoordelen om na te gaan of de klanten tevreden of ontevreden over het product of de dienst zijn.
- Oplossingen voor problemen creëren
Problemen oplossen die zich voordoen bij het plannen, prioriteren, organiseren, faciliteren en evalueren van prestaties. Gebruik maken van systematische verzameling, analyse en synthese van informatie om de huidige praktijk te evalueren en nieuwe inzichten daarover te genereren.
- Boekingen verwerken
Op voorhand een plaats boeken in overeenstemming met de eisen van de klant en alle relevante documenten uitreiken.
- In een team werken in het hotel- en restaurantwezen
Vol vertrouwen binnen een groep in de horeca werken, waarbij elk hun eigen verantwoordelijkheid heeft voor het bereiken van een gemeenschappelijk doel, dat een goede interactie is met de klanten, gasten of medewerkers en hun tevredenheid.
- Communiceren met klanten
Reageren op en communiceren met klanten op de meest efficiënte en geschikte manier om hen in staat te stellen toegang te krijgen tot de gewenste producten of diensten, of andere hulp die zij nodig kunnen hebben.
- Naleving van gezondheids- veiligheids- en hygiënenormen waarborgen
Toezicht houden op alle personeelsleden en processen om te voldoen aan de normen op het gebied van gezondheid, veiligheid en hygiëne. De afstemming van deze vereisten op de gezondheids- en veiligheidsprogramma’s van de onderneming melden en ondersteunen.
- Klachten van klanten afhandelen
Klachten en negatieve feedback van klanten beheren om problemen aan te pakken en, zo nodig, te zorgen voor een snel herstel van de dienstverlening.
- Feedback geven over prestaties
Feedback geven over de prestaties en opmerkingen over de kwaliteit aan derden met betrekking tot de kwaliteit
Optionele kennis en vaardigheden
reispakketten voorbereiden met dienstverleners over contracten onderhandelen marketingstrategieën implementeren verkoopstrategieën ten uitvoer brengen klantgegevens vastleggen klantervaringen beheren afspraken met leveranciers uitonderhandelenLoopbaanperspectief
Het beroep reisbegeleider ter plaatse behoort tot de beroepsgroep Receptionisten en telefonisten. Uit onderzoek van Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (2020) is gebleken dat voor deze beroepsgroep de volgende loopbaanperspectieven gelden.
Onderwerp | Aantal banen | Perspectief |
---|---|---|
verwachte uitbreidingsvraag tot 2024 | 3900 | gemiddeld |
verwachte vervangingsvraag tot 2024 | 23400 | gemiddeld |
verwachte baanopeningen tot 2024 | 27300 | laag |
salarisgroei tijdens loopbaan | gemiddeld | |
uitwijkmogelijkheden naar sector | erg hoog | |
substitutiemogelijkheden naar opleidingstype | hoog | |
samenhang baankans met economie | gemiddeld |
Source: Sisyphus ODB