Beroep reisbegeleider ter plaatse

Lokale reisbegeleiders treden namens de touroperator op om praktische informatie te verstrekken, bijstand en diensten te verlenen en excursies te verkopen aan toeristen op hun bestemming.

Reisbegeleider ter plaatse: Open vacatures

Vind je droombaan op Talent.com, een van de grootste vacaturesites ter wereld.

Actuele vacatures: talent.com

Persoonlijkheidstypen

Kennis

  • Geografische gebieden met toeristische relevantie

    Het gebied van de toeristische geografie in Europa en de rest van de wereld om relevante toeristische gebieden en bezienswaardigheden aan te duiden.

Vaardigheden

  • Boekingen verwerken

    Op voorhand een plaats boeken in overeenstemming met de eisen van de klant en alle relevante documenten uitreiken.

  • Gevoelige persoonlijke gegevens verwerken

    Persoonlijke en gevoelige informatie over klanten op betrouwbare en discrete wijze beheren.

  • Klantenoordelen analyseren

    De opmerkingen van de klant beoordelen om na te gaan of de klanten tevreden of ontevreden over het product of de dienst zijn.

  • In een team werken in het hotel- en restaurantwezen

    Vol vertrouwen binnen een groep in de horeca werken, waarbij elk hun eigen verantwoordelijkheid heeft voor het bereiken van een gemeenschappelijk doel, dat een goede interactie is met de klanten, gasten of medewerkers en hun tevredenheid.

  • Accommodatie vervoer en activiteiten regelen

    Samenwerken met exploitanten van touringcars, vervoerders en aanbieders van accommodatie om vervoer, huisvesting en activiteiten te plannen.

  • Communiceren met klanten

    Reageren op en communiceren met klanten op de meest efficiënte en geschikte manier om hen in staat te stellen toegang te krijgen tot de gewenste producten of diensten, of andere hulp die zij nodig kunnen hebben.

  • Klantenservice verlenen

    Het behouden van de hoogst mogelijke klantenservice en ervoor zorgen dat de klantenservice te allen tijde op professionele wijze wordt verleend. Helpen om klanten of deelnemers zich op hun gemak te laten voelen en speciale vereisten ondersteunen.

  • Speciale promoties bedenken

    Promotieactiviteiten plannen en bedenken om de verkoop te stimuleren

  • Producten bijverkopen

    Klanten ertoe aan te zetten extra of duurdere producten te kopen.

  • Naleving van gezondheids- veiligheids- en hygiënenormen waarborgen

    Toezicht houden op alle personeelsleden en processen om te voldoen aan de normen op het gebied van gezondheid, veiligheid en hygiëne. De afstemming van deze vereisten op de gezondheids- en veiligheidsprogramma’s van de onderneming melden en ondersteunen.

  • Klanten met bijzondere behoeften assisteren

    Cliënten met speciale behoeften helpen met inachtneming van relevante richtlijnen en speciale normen. Hun behoeften herkennen en zo nodig adequaat op deze behoeften reageren.

  • Klachten van klanten afhandelen

    Klachten en negatieve feedback van klanten beheren om problemen aan te pakken en, zo nodig, te zorgen voor een snel herstel van de dienstverlening.

  • Toeristeninformatie verzamelen

    Verzamelen en samenvoegen van relevante toeristische informatie uit verschillende bronnen.

  • Producten op maat aanbieden

    Het maken en ontwikkelen van producten en oplossingen op maat voor de specifieke behoeften van de klant.

  • Oplossingen voor problemen creëren

    Problemen oplossen die zich voordoen bij het plannen, prioriteren, organiseren, faciliteren en evalueren van prestaties. Gebruik maken van systematische verzameling, analyse en synthese van informatie om de huidige praktijk te evalueren en nieuwe inzichten daarover te genereren.

  • Feedback geven over prestaties

    Feedback geven over de prestaties en opmerkingen over de kwaliteit aan derden met betrekking tot de kwaliteit

  • Werkrelaties onderhouden

    Zorgen voor doeltreffende werkrelaties met collega’s en anderen. Deze relaties over langere periodes onderhouden.

  • Vreemde talen gebruiken in het toerisme

    Vreemde talen mondeling of schriftelijk beheersen in de toeristische sector om te communiceren met medewerkers of klanten.

Optionele kennis en vaardigheden

met dienstverleners over contracten onderhandelen verkoopstrategieën ten uitvoer brengen klantervaringen beheren reispakketten voorbereiden afspraken met leveranciers uitonderhandelen marketingstrategieën implementeren klantgegevens vastleggen

Source: Sisyphus ODB