Beroep persoonlijk stylist

Persoonlijke stylisten helpen hun cliënten bij het maken van een keuze omtrent mode. Zij adviseren over de meest recente modetrends in kleding, sieraden en accessoires, en zij helpen hun cliënten de juiste kledij te kiezen, afhankelijk van het soort sociale gebeurtenis, hun smaak en hun lichaamstype. Persoonlijke stylisten geven hun cliënten advies over de wijze waarop zij hun beslissingen over hun algemene uiterlijk en imago kunnen nemen.

Persoonlijk stylist: Open vacatures

Vind je droombaan op Talent.com, een van de grootste vacaturesites ter wereld.

Actuele vacatures: talent.com

Persoonlijkheidstypen

Kennis

  • Modetrends

    Nieuwe ontwikkelingen en trends op het gebied van mode.

Vaardigheden

  • Modetrends op schoeisel en lederwaren toepassen

    Op de hoogte blijven van de nieuwste stijlen, modeshows bijwonen en mode-/kledingmagazines en -handleidingen beoordelen en de vroegere en huidige modetrends analyseren op gebieden zoals schoeisel, lederwaren en kleding. Gebruik maken van analytisch denken en creatieve modellen om op systematische wijze de opkomende trends op het gebied van mode en lifestyle toe te passen en te interpreteren.

  • Modetips aan klanten geven

    Klanten tips geven over kleding en accessoires die bij elkaar passen en over hoe kledingpatronen of -ontwerpen en verschillende kledingstukken het uiterlijk van de klant kunnen beïnvloeden.

  • Behoeften van klanten identificeren

    Gebruik maken van passende vragen en actief luisteren om de verwachtingen, verlangens en vereisten van de klant naar product en diensten in kaart te brengen.

  • Klanten advies geven over sieraden en horloges

    Aan klanten gedetailleerd advies verstrekken over horloges en sieraden die in de winkel aanwezig zijn. Toelichting geven over verschillende merken en modellen en hun kenmerken. Persoonlijk advies verstrekken over juwelen, in overeenstemming met de behoeften en voorkeuren van de klant.

  • Klanten helpen

    Klanten ondersteunen en adviseren bij het nemen van aankoopbeslissingen, door hun behoeften te begrijpen, geschikte diensten en producten voor hen te selecteren en op beleefde wijze vragen te beantwoorden over producten en diensten.

  • Klantenservice verlenen

    Het behouden van de hoogst mogelijke klantenservice en ervoor zorgen dat de klantenservice te allen tijde op professionele wijze wordt verleend. Helpen om klanten of deelnemers zich op hun gemak te laten voelen en speciale vereisten ondersteunen.

  • Advies geven over haarstijl

    Aanbevelingen doen aan klanten over geschikte haarstijlen, gebaseerd op hun voorkeuren en uw eigen deskundig oordeel.

  • Actief luisteren

    Aandacht schenken aan wat anderen zeggen, geduldig de punten begrijpen die naar voren worden gebracht, de juiste vragen stellen en niet op ongepaste momenten onderbreken; goed kunnen luisteren naar de behoeften van klanten, passagiers, gebruikers van diensten of anderen, en dienovereenkomstig oplossingen kunnen bieden.

  • Cosmetica aanbevelen aan klanten

    Aanbevelen en adviseren over cosmetische producten op basis van de persoonlijke voorkeuren en behoeften van de klant en over de verschillende productsoorten en merken die beschikbaar zijn.

  • Letten op persoonlijke uitstraling

    Het juiste professionele imago van het project door persoonlijke verschijning waarborgen, is altijd van de hoogste norm. De juiste outfit en algemeen beeld en voorkomen kiezen; dagelijks inspanningen leveren om een goede indruk te geven.

  • Cosmetisch schoonheidsadvies bieden

    Advies en schoonheidstips geven aan klanten voor het creëren van een nieuwe look.

  • Advies geven over kledingstijl

    Advies geven aan klanten over modieuze kledingstijlen en de geschiktheid van verschillende kledingstukken voor bijzondere gelegenheden.

  • Een professioneel netwerk ontwikkelen

    Mensen in een professionele context bereiken en ontmoeten. Raakvlakken zoeken en uw contacten gebruiken in het belang van beide partijen. De mensen in uw persoonlijke professionele netwerk volgen en op de hoogte blijven van hun activiteiten.

  • Klanten advies geven over het gebruik van cosmetica

    Advies verstrekken aan klanten over het gebruik van verschillende cosmetische producten zoals lotions, poeders, nagellak of crèmes.

  • Klanten tevredenstellen

    Communiceren met klanten en ze zich tevreden laten voelen.

  • Klanten advies geven over accessoires die passen bij kleding

    Advies geven over de accessoires die passen bij de kledingstijl van de klant.

  • Op de hoogte blijven van modetrends inzake haarstijlen

    Op de hoogte blijven van huidige en toekomstige modetrends, met name in haarstijlen.

Optionele kennis en vaardigheden

mensen vergezellen klein tot middelgroot bedrijf beheren diensten op een flexibele manier uitvoeren afspraken beheren takenschema's beheren sociale competenties tonen persoonlijke administratie bijhouden netwerken met winkeleigenaars advies geven over persoonlijke aangelegenheden haar stijlen persoonlijkheid beoordelen klanten met bijzondere behoeften assisteren communicatievaardigheden leren aan klanten professionele administratie bijhouden begrotingscontrole uitvoeren

Source: Sisyphus ODB