Beroep nachtportier

Via de uitgebreide beroepskeuzetest kun je zien welke beroepen bij jouw persoonlijkheidsprofiel passen.

Nachtportier: Open vacatures

Vind je droombaan op Talent.com, een van de grootste vacaturesites ter wereld.

Actuele vacatures: talent.com

Persoonlijkheidstypen

Vaardigheden

  • Reserveringen verwerken

    Reserveringen van klanten verwerken overeenkomstig hun agenda’s en behoeften, telefonisch, elektronisch of in persoon.

  • Gasten begroeten

    Welkom op een vriendelijke manier verwelkomen op een bepaalde plaats.

  • Gezondheids-, veiligheids- en hygiënewetgeving op het gebied van voedsel naleven

    De veiligheid en de hygiëne van levensmiddelen in acht nemen bij de bereiding, vervaardiging, verwerking, opslag, distributie en levering van levensmiddelen.

  • Klachten van klanten afhandelen

    Klachten en negatieve feedback van klanten beheren om problemen aan te pakken en, zo nodig, te zorgen voor een snel herstel van de dienstverlening.

  • Klantenservice verlenen

    Het behouden van de hoogst mogelijke klantenservice en ervoor zorgen dat de klantenservice te allen tijde op professionele wijze wordt verleend. Helpen om klanten of deelnemers zich op hun gemak te laten voelen en speciale vereisten ondersteunen.

  • Aankomst en vertrek organiseren

    Aankomsten, bagage, check-ins van klanten afhandelen in overeenstemming met de normen van het bedrijf en de lokale wetgeving om te zorgen voor een uitstekende klantservice.

  • Klantgegevens vastleggen

    Het bijhouden en opslaan van gestructureerde gegevens en dossiers over klanten in overeenstemming met de bescherming van de klantgegevens en de privacyregels.

  • Betalingen verwerken

    Betalingen zoals contanten, kredietkaarten en debetkaarten aanvaarden. Terugbetalingen verwerken in geval van retour of vouchers en marketinginstrumenten zoals bonuskaarten of lidmaatschapskaarten beheren. Aandacht besteden aan de veiligheid en de bescherming van persoonsgegevens.

  • Vertrek uit een accommodatie afhandelen

    Vertrekken, bagage, check-outs van klanten afhandelen in overeenstemming met de normen van de onderneming en de lokale wetgeving om te zorgen voor een uitstekende klantenservice.

  • De rekening aan het eind van de dag opmaken

    De rekeningen aan het einde van de dag opmaken om ervoor te zorgen dat de transacties van de lopende dag correct zijn verwerkt.

Optionele kennis en vaardigheden

boodschappen doen voor klanten behoeften van klanten identificeren veiligheids- en bewakingsapparatuur bedienen klanten met bijzondere behoeften assisteren aan toerisme gerelateerde informatie verschaffen de toegankelijkheid voor gasten controleren bestellingen voor roomservice opnemen verkoopstrategieën ten uitvoer brengen alcohol- en drugsmisbruik detecteren een incidentenrapportage bijhouden beoordelen of een ruimte schoon is marketingstrategieën implementeren veiligheid van een hotel waarborgen

Loopbaanperspectief

Het beroep nachtportier behoort tot de beroepsgroep Receptionisten en telefonisten. Uit onderzoek van Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (2020) is gebleken dat voor deze beroepsgroep de volgende loopbaanperspectieven gelden.

Onderwerp Aantal banen Perspectief
verwachte uitbreidingsvraag tot 20243900  gemiddeld
verwachte vervangingsvraag tot 202423400  gemiddeld
verwachte baanopeningen tot 202427300  laag
salarisgroei tijdens loopbaan  gemiddeld
uitwijkmogelijkheden naar sector  erg hoog
substitutiemogelijkheden naar opleidingstype  hoog
samenhang baankans met economie  gemiddeld

Source: Sisyphus ODB