Beroep monteur kantoormachines

Monteurs kantoormachines verlenen diensten aan bedrijven die verband houden met de installatie, het onderhoud en de reparatie van nieuwe of bestaande apparatuur, zoals printers, scanners en modems, in de gebouwen van de cliënten. Zij houden een register bij van de uitgevoerde diensten en retourneren apparatuur naar een reparatiecentrum.

Monteur kantoormachines: Open vacatures

Vind je droombaan op Talent.com, een van de grootste vacaturesites ter wereld.

Actuele vacatures: talent.com

Persoonlijkheidstypen

Kennis

  • Elektronica

    De werking van elektronische printplaten, processoren, chips en hardware en software van computers, met inbegrip van programmering en toepassingen. Deze kennis moet worden toegepast om ervoor te zorgen dat de elektronische apparatuur probleemloos functioneert.

Vaardigheden

  • Ondernemingsbeleid toepassen

    De beginselen en regels voor de de activiteiten en processen van een organisatie toepassen.

  • Gegevens van onderhoudsinterventies bijhouden

    Schriftelijke gegevens bijhouden van alle uitgevoerde herstel- en onderhoudswerkzaamheden, met inbegrip van informatie over de gebruikte onderdelen en materialen, enz.

  • Apparatuur ter plaatse repareren

    Storingen identificeren en multimedia-, audiovisuele en computersystemen en hardware en apparatuur ter plaatse herstellen of vervangen.

  • Klanten informatie geven in verband met reparaties

    Informeren van klanten over noodzakelijke reparaties of vervangingen, producten, diensten en kosten bespreken, inclusief nauwkeurige technische informatie.

  • Elektronische componenten repareren

    Beschadigde elektronische componenten of schakelingen herstellen, vervangen of afstellen; handgereedschap en soldeer- en lasapparatuur gebruiken.

  • Oplossingen voor problemen creëren

    Problemen oplossen die zich voordoen bij het plannen, prioriteren, organiseren, faciliteren en evalueren van prestaties. Gebruik maken van systematische verzameling, analyse en synthese van informatie om de huidige praktijk te evalueren en nieuwe inzichten daarover te genereren.

  • Klantenservice verlenen

    Het behouden van de hoogst mogelijke klantenservice en ervoor zorgen dat de klantenservice te allen tijde op professionele wijze wordt verleend. Helpen om klanten of deelnemers zich op hun gemak te laten voelen en speciale vereisten ondersteunen.

  • Kleine reparaties aan apparatuur uitvoeren

    Het uitvoeren van routineonderhoud op apparatuur. Kleine defecten in apparatuur herkennen en vaststellen en zo nodig reparaties uit te voeren.

  • Onderhoud van geïnstalleerde apparatuur uitvoeren

    Het onderhoud van de geïnstalleerde apparatuur ter plaatse uitvoeren. De procedures volgen om te voorkomen dat uitrustingen van machines of voertuigen worden verwijderd.

  • Klanten instructies geven over het gebruik van kantoormateriaal

    Klanten informatie over kantoorapparatuur verstrekken en hen instrueren over het gebruik van apparatuur zoals printers, scanners en modems.

  • Nazorgdiensten aan klanten bieden

    Registreren, opvolgen en oplossen van en reageren op klantverzoeken, klachten en after-sales services.

  • Reparatiehandleidingen gebruiken

    De informatie, zoals periodieke onderhoudskaarten, stapsgewijze reparatie-instructies, informatie en revisieprocedures voor routine-onderhoud en reparaties toepassen.

  • Defecte onderdelen vervangen

    Defecte onderdelen verwijderen en te vervangen door goed werkende componenten.

  • Proefdraaien

    Testen uitvoeren waarbij een systeem, machine, werktuig of andere apparatuur wordt geïnstalleerd door middel van een reeks acties onder reële bedrijfsomstandigheden om de betrouwbaarheid en geschiktheid ervan voor de uitvoering van zijn taken te beoordelen en de instellingen dienovereenkomstig aan te passen.

  • Kantoorapparatuur aansluiten

    Het aansluiten van kantooruitrusting, zoals modems, scanners en printers, op het elektriciteitsnet en elektrische verbindingen om gevaarlijke potentiële verschillen te voorkomen. De goede werking van de installatie testen. Instellingen bewaken en het apparaat voor gebruik voorbereiden.

  • Diagnostische instrumenten voor elektronische reparaties gebruiken

    Diagnoseapparatuur gebruiken om de stroom, weerstand en spanning te meten. Geavanceerde multimeters gebruiken om inductantie, capaciteit en de huidige transistorversterking te meten.

  • Materiaal onderhouden

    Het regelmatig inspecteren en uitvoeren van alle vereiste activiteiten om de apparatuur vóór of na het gebruik in de functionele volgorde in stand te houden.

Optionele kennis en vaardigheden

kantoormateriaal vervoeren goederen bestellen werknemers opleiden verkoopfacturen opstellen telefonisch communiceren gegevens over voorraden bijhouden relaties met leveranciers onderhouden klein tot middelgroot bedrijf beheren zorgen voor de naleving van garantieovereenkomsten takenschema's beheren afspraken beheren diensten op een flexibele manier uitvoeren rapporteren aan teamleider machines monteren zware gewichten tillen onafhankelijke operationele besluiten nemen betalingen verwerken professionele administratie bijhouden voertuigen besturen technische communicatievaardigheden toepassen afspraken met leveranciers uitonderhandelen kantoormateriaal verkopen

Source: Sisyphus ODB