Beroep Medische secretaresse of receptioniste

Een medisch secretaresse of receptioniste voert ondersteunende taken uit ter ontzorging van artsen en specialisten. Hij of zij assisteert hen bij de dagelijkse bezigheden en/of werkzaamheden. Een medisch secretaresse of receptioniste houdt zich bezig met de agendaplanning, met het doornemen en afhandelen van de correspondentie, het ontvangen en doorverwijzen van patiënten, het plannen en organiseren van vergaderingen en overige secretariële werkzaamheden. Een medisch secretaresse of receptioniste beantwoordt vragen van patiënten en geeft hen informatie. Dit doet hij of zij zorgvuldig en met inachtneming van de geldende wetten en regel, bijvoorbeeld betreft de privacy van de patiënt. Een medisch secretaresse of receptioniste houdt daarnaast de patiëntengegevens up to date en bereidt afspraken van artsen en specialisten voor door bijvoorbeeld dossiers en foto's klaar te leggen.

Medische secretaresse of receptioniste: Open vacatures

Vind je droombaan op Talent.com, een van de grootste vacaturesites ter wereld.

Actuele vacatures: talent.com

Persoonlijkheidstypen

Taken medische secretaresse of receptioniste

  • Het correct beantwoorden en screenen van binnenkomende telefoontjes.
  • Het ontvangen en doorverwijzen van patiënten.
  • Het afhandelen en verzorgen van de correspondentie.
  • Het beheren van de agendaplanning.
  • Het plannen en organiseren van vergaderingen en andere bijeenkomsten.
  • Het beantwoorden van vragen van patiënten en hen waar mogelijk informeren.
  • Inachtnemen van geldende wetten en regels.
  • Het bijhouden van de patiëntgegevens.
  • Het voorbereiden van afspraken van artsen en specialisten.

Gerelateerde beroepen secretariaat

  • Bestuurssecretaresse
  • Directiesecretaris
  • Juridisch secretaresse
  • Notulist
  • Office manager
  • Project-secretaresse
  • Secretaresse
  • Secretaresse - PA
  • Secretaresse, anders
  • Team- of afdelingssecretaresse

Source: Sisyphus ODB