Beroep medewerker verzorgingshuis

Via de uitgebreide beroepskeuzetest kun je zien welke beroepen bij jouw persoonlijkheidsprofiel passen.

Persoonlijkheidstypen

  • Conventioneel / Sociaal

Kennis

  • Sociale wetenschappen
  • Sociale rechtvaardigheid
  • Ondernemingsbeleid
  • Klantendiensten
  • Wettelijke vereisten in de sociale sector

Vaardigheden

  • Stressbestendig zijn
  • Sociale verandering promoten
  • Kwaliteitsnormen toepassen bij sociale diensten
  • Persoonsgerichte zorg toepassen
  • Rechten van gebruikers van diensten promoten
  • Actief luisteren
  • Gebruikers van sociale diensten ondersteunen bij het beheer van vaardigheden
  • Sociaal dienstverleningsplan evalueren
  • Werken met gemeenschappen
  • Integratie bevorderen
  • Benadeelde of misbruikte gebruikers van sociale diensten ondersteunen
  • Interviews afnemen bij sociale diensten
  • Gezondheid van gebruikers van een dienst controleren
  • Gebruikers van sociale diensten ondersteunen om thuis te wonen
  • Sociale crisissen beheersen
  • Gebruikers van diensten verwijzen naar gemeenschapsmiddelen
  • Risicobeoordeling uitvoeren van gebruikers van sociale diensten
  • Continue professionele ontwikkeling ondernemen op het gebied van sociaal werk
  • Activiteiten delegeren
  • Stress in organisaties beheersen
  • Holistische benadering toepassen binnen sociale diensten
  • Privacy van gebruikers van diensten bewaren
  • Hulprelaties opbouwen met gebruikers van sociale diensten
  • Eigen verantwoordelijkheid aanvaarden
  • Verslagen van werk met gebruikers van diensten bewaren
  • Wetgeving inzake sociale diensten naleven
  • Conflicten hanteren
  • Sociale problemen voorkomen
  • Voorzorgsmaatregelen voor gezondheid en veiligheid volgen bij socialezorgpraktijken
  • Gebruikers van sociale diensten ondersteunen aan het einde van hun leven
  • Sociale diensten verlenen in cultureel diverse gemeenschappen
  • Gebruikers van sociale dienstverlening met lichamelijke handicaps helpen
  • Gebruikers van sociale diensten helpen bij het formuleren van klachten
  • Pleiten voor gebruikers van sociale diensten
  • Beslissingen nemen binnen sociaal werk
  • Positieve instelling van gebruikers van sociale diensten ondersteunen
  • Leiderschap tonen bij sociale dienstverlening
  • Situatie van gebruikers van sociale diensten beoordelen
  • Voldoen aan praktijknormen in sociale diensten
  • Gebruikers van sociale diensten stimuleren hun onafhankelijkheid te bewaren in dagelijkse activiteiten
  • Sociale begeleiding bieden
  • Gebruikers van diensten ondersteunen bij het gebruik van technologische hulpmiddelen
  • Communiceren met gebruikers van sociale diensten
  • Vertrouwen van gebruikers van diensten behouden
  • Verslag doen van sociale ontwikkelingen
  • Professioneel communiceren met collega’s in andere vakgebieden
  • Kwetsbare gebruikers van sociale diensten beschermen
  • Beleidslijnen van de organisatie naleven
  • Empathisch zijn
  • Sociaal rechtvaardige werkbeginselen toepassen
  • Gebruikers van diensten ondersteunen bij het ontwikkelen van vaardigheden
  • Gebruikers van sociale diensten met specifieke communicatiebehoeften ondersteunen
  • Werken in een multiculturele omgeving in de gezondheidszorg
  • Personen met een handicap helpen om deel te nemen aan gemeenschapsactiviteiten
  • Gebruikers van diensten en verzorgers betrekken bij de planning van zorg
  • Bijdragen aan het waarborgen van veiligheid van individuen
  • Problemen oplossen bij sociale dienstverlening
  • Organisatorische technieken gebruiken