Beroep medewerker schoonheidssalon

Via de uitgebreide beroepskeuzetest kun je zien welke beroepen bij jouw persoonlijkheidsprofiel passen.

Medewerker schoonheidssalon: Open vacatures

Vind je droombaan op Talent.com, een van de grootste vacaturesites ter wereld.

Actuele vacatures: talent.com

Persoonlijkheidstypen

Kennis

  • Cosmetica

    De verschillende soorten stoffen die worden gebruikt om het uiterlijk van het menselijk lichaam te verbeteren.

  • Kwaliteitsstandaarden

    De nationale en internationale voorschriften, specificaties en richtlijnen die ervoor zorgen dat de producten, diensten en processen van goede kwaliteit zijn en geschikt zijn voor het beoogde doel.

Vaardigheden

  • Toiletfaciliteiten schoonhouden

    Schoonmaken van de toiletten en wasbakken, spiegels en meubilair in de cabines, volgens de vereiste normen, met bijzondere aandacht voor details.

  • Betalingen verwerken

    Betalingen zoals contanten, kredietkaarten en debetkaarten aanvaarden. Terugbetalingen verwerken in geval van retour of vouchers en marketinginstrumenten zoals bonuskaarten of lidmaatschapskaarten beheren. Aandacht besteden aan de veiligheid en de bescherming van persoonsgegevens.

  • Voorraadniveaus bewaken

    Beoordelen hoeveel voorraad er wordt gebruikt en bepalen wat moet worden besteld.

  • Normen voor persoonlijke hygiëne handhaven

    De onberispelijke normen voor persoonlijke hygiëne in stand houden en zorgen voor een net voorkomen.

  • Gangen van gebouwen reinigen

    Reinigen van de vloeren en trappen van gebouwen door vegen, stofzuigen en dweilen volgens hygiënische en organisatorische normen.

  • Gasten begroeten

    Welkom op een vriendelijke manier verwelkomen op een bepaalde plaats.

  • Voorraad van sanitaire voorzieningen aanvullen

    Ervoor zorgen dat toiletbenodigdheden zoals zeep en toiletpapier altijd beschikbaar zijn voor gebruik door de klant.

  • Afspraken beheren

    Afspraken maken, plannen en annuleren.

  • Klantenservice verlenen

    Het behouden van de hoogst mogelijke klantenservice en ervoor zorgen dat de klantenservice te allen tijde op professionele wijze wordt verleend. Helpen om klanten of deelnemers zich op hun gemak te laten voelen en speciale vereisten ondersteunen.

  • Hygiëne waarborgen

    Werkplaatsen en uitrusting vrijhouden van vuil, infectie en ziekte door afval te verwijderen en te zorgen voor een passende reiniging.

  • Klachten van klanten afhandelen

    Klachten en negatieve feedback van klanten beheren om problemen aan te pakken en, zo nodig, te zorgen voor een snel herstel van de dienstverlening.

  • Relaties met klanten onderhouden

    Een duurzame en betekenisvolle relatie met klanten opbouwen om tevredenheid en trouw te garanderen door accuraat en vriendelijk advies en ondersteuning te bieden, kwaliteitsproducten en -diensten te leveren en naverkoopinformatie en -service te verstrekken.

  • Ondernemingsbeleid toepassen

    De beginselen en regels voor de de activiteiten en processen van een organisatie toepassen.

  • Hygiëne van de werkruimte onderhouden

    Het werkterrein en de uitrusting schoon en ordelijk houden.

Optionele kennis en vaardigheden

stukken verzamelen voor wasdienst marketingstrategieën implementeren klanten advies geven over het gebruik van cosmetica gegevens over voorraden bijhouden kluisjes toewijzen cosmetica verkopen professionele administratie bijhouden gratis stalen van cosmetica aanbieden schoonmaakwerkzaamheden beheren takenschema's beheren verkoopfacturen opstellen goederen bestellen telefonisch communiceren cosmetica aanbevelen aan klanten gasten bij hun vertrek helpen noodevacuatieplannen beheren

Loopbaanperspectief

Het beroep medewerker schoonheidssalon behoort tot de beroepsgroep Kappers en schoonheidsspecialisten. Uit onderzoek van Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (2020) is gebleken dat voor deze beroepsgroep de volgende loopbaanperspectieven gelden.

Onderwerp Aantal banen Perspectief
verwachte uitbreidingsvraag tot 20243500  gemiddeld
verwachte vervangingsvraag tot 202410600  gemiddeld
verwachte baanopeningen tot 202414200  gemiddeld
salarisgroei tijdens loopbaan  zeer laag
uitwijkmogelijkheden naar sector  laag
substitutiemogelijkheden naar opleidingstype  laag
samenhang baankans met economie  laag

Source: Sisyphus ODB