Beroep medewerker klantencontactcenter

Medewerker klantencontactcenter: Open vacatures

Vind je droombaan op Talent.com, een van de grootste vacaturesites ter wereld.

Actuele vacatures: talent.com

Persoonlijkheidstypen

Kennis

  • Kenmerken van diensten

    De kenmerken van een dienst met eventueel informatie over de toepassing, functie, onderdelen en aspecten, gebruikmaking en de vereisten betreffende ondersteuning.

  • Klantendiensten

    Processen en beginselen die betrekking hebben op de klant, opdrachtgever, gebruiker en op persoonlijke diensten; daartoe kunnen procedures behoren voor het evalueren van de tevredenheid van klanten of gebruikers.

  • Klanteninzicht

    Het marketingbegrip dat verwijst naar de grondige kennis van de beweegredenen, het gedrag, de overtuigingen, voorkeuren en waarden van klanten, waardoor inzicht wordt verkregen in de redenen waarom zij handelen zoals zij doen. Deze informatie is nuttig voor commerciële doeleinden.

  • Eigenschappen van producten

    De materiële eigenschappen van een product, zoals de materialen, eigenschappen en functies, en zijn verschillende toepassingen, kenmerken, gebruiks- en ondersteuningsvereisten.

Vaardigheden

  • Klantbeheer uitvoeren

    De behoeften van de klant in kaart brengen en begrijpen. Communiceren en samenwerken met belanghebbenden bij het ontwerpen, bevorderen en evalueren van diensten.

  • Klanttevredenheid garanderen

    Omgaan met de verwachtingen van de klanten op professionele wijze, anticiperen en inspelen op hun behoeften en wensen. Zorgen voor een flexibele klantendienst om de tevredenheid en loyaliteit van de klant te waarborgen.

  • Klantgegevens verzamelen

    Verzamelen van klantgegevens zoals contactgegevens, creditcard- of factuurgegevens; verzamelen van informatie om de aankoopgeschiedenis op te sporen.

  • Vertrouwensband met klanten tot stand brengen

    De belangstelling en het vertrouwen van de klant winnen; relaties aangaan met een grote verscheidenheid aan mensen; op een sympathieke en overtuigende manier communiceren; de individuele wensen en behoeften van klanten begrijpen en erop inspelen.

  • Inkomende oproepen beantwoorden

    Vragen aan klanten beantwoorden en de nodige informatie aan de klanten verschaffen.

  • Telefonisch communiceren

    Telefonisch contact verzorgen door tijdig, professioneel en beleefd oproepen uit te voeren en te beantwoorden.

  • Nazorg bieden aan klanten

    Klanten een hartelijke, snelle communicatie bieden om orders te accepteren, hen te informeren in het geval van problemen met de verzending en zorgen voor snelle oplossingen.

  • Communiceren met klanten

    Reageren op en communiceren met klanten op de meest efficiënte en geschikte manier om hen in staat te stellen toegang te krijgen tot de gewenste producten of diensten, of andere hulp die zij nodig kunnen hebben.

  • Gegevens over interacties met klanten bijhouden

    Bijzonderheden van verzoeken, opmerkingen en klachten van klanten, alsmede de te nemen maatregelen registreren.

Optionele kennis en vaardigheden

callcentertechnologieën klanten informatie geven over prijzen klanten informatie geven over bestellingen bestellingen voor klanten opvolgen helpdeskproblemen afhandelen klantenoordelen analyseren klanten helpen contact opnemen met klanten prestatietendensen van oproepen analyseren correspondentie met klanten voorbereiden klanten inlichten over speciale aanbiedingen zakelijke e-mails opstellen beheer van klantrelaties geschreven communicatie begrijpen actief verkopen interactie met klanten verbeteren

Loopbaanperspectief

Het beroep medewerker klantencontactcenter behoort tot de beroepsgroep Receptionisten en telefonisten. Uit onderzoek van Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (2020) is gebleken dat voor deze beroepsgroep de volgende loopbaanperspectieven gelden.

Onderwerp Aantal banen Perspectief
verwachte uitbreidingsvraag tot 20243900  gemiddeld
verwachte vervangingsvraag tot 202423400  gemiddeld
verwachte baanopeningen tot 202427300  laag
salarisgroei tijdens loopbaan  gemiddeld
uitwijkmogelijkheden naar sector  erg hoog
substitutiemogelijkheden naar opleidingstype  hoog
samenhang baankans met economie  gemiddeld

Source: Sisyphus ODB