Beroep medewerker fastfood
Medewerker fastfood: Open vacatures
Vind je droombaan op Talent.com, een van de grootste vacaturesites ter wereld.
Actuele vacatures: talent.comPersoonlijkheidstypen
Vaardigheden
- Producten bijverkopen
Klanten ertoe aan te zetten extra of duurdere producten te kopen.
- Opwarmtechnieken gebruiken
Opwarmtechnieken toepassen, waaronder stomen, koken of bain marie.
- Normen voor persoonlijke hygiëne handhaven
De onberispelijke normen voor persoonlijke hygiëne in stand houden en zorgen voor een net voorkomen.
- Bestellingen voor eten en drinken van gasten opnemen
Orders accepteren van klanten en deze registreren in het point-of-sale systeem. Verzoeken om orders beheren en doorgeven aan de andere personeelsleden.
- Kant-en-klaarmaaltijden bereiden
Snacks en broodjes serveren of kant-en-klaarmaaltijden opwarmen indien daarom wordt verzocht.
- Afval verwijderen
Afval verwijderen overeenkomstig de wetgeving, met inachtneming van de milieu- en bedrijfsverantwoordelijkheden.
- Openings- en sluitingsprocedures uitvoeren
De standaard openings- en sluitingsprocedures voor bars, winkels of restaurants toepassen.
- Voedsel- en drankbestellingen bereiden
Voedsel- en drankbestellingen bereiden om aan de klanten te worden opgediend.
- Oppervlakken schoonmaken
De oppervlakken overeenkomstig de sanitaire normen ontsmetten.
- In een team werken in het hotel- en restaurantwezen
Vol vertrouwen binnen een groep in de horeca werken, waarbij elk hun eigen verantwoordelijkheid heeft voor het bereiken van een gemeenschappelijk doel, dat een goede interactie is met de klanten, gasten of medewerkers en hun tevredenheid.
- Klantenservice verlenen
Het behouden van de hoogst mogelijke klantenservice en ervoor zorgen dat de klantenservice te allen tijde op professionele wijze wordt verleend. Helpen om klanten of deelnemers zich op hun gemak te laten voelen en speciale vereisten ondersteunen.
- Gasten begroeten
Welkom op een vriendelijke manier verwelkomen op een bepaalde plaats.
- Betalingen verwerken
Betalingen zoals contanten, kredietkaarten en debetkaarten aanvaarden. Terugbetalingen verwerken in geval van retour of vouchers en marketinginstrumenten zoals bonuskaarten of lidmaatschapskaarten beheren. Aandacht besteden aan de veiligheid en de bescherming van persoonsgegevens.
- Gezondheids-, veiligheids- en hygiënewetgeving op het gebied van voedsel naleven
De veiligheid en de hygiëne van levensmiddelen in acht nemen bij de bereiding, vervaardiging, verwerking, opslag, distributie en levering van levensmiddelen.
- Kooktechnieken gebruiken
Kooktechnieken gebruiken zoals grillen, frituren, koken, stoven, pocheren, bakken of braden.
- Leveringen bij ontvangst controleren
Controleren dat alle bestelgegevens worden vastgelegd, dat defecte artikelen worden gemeld en geretourneerd en dat al het papierwerk wordt ontvangen en verwerkt, volgens de inkoopprocedures.
- Menu's presenteren
Menu’s overhandigen aan gasten en gasten helpen indien zij vragen hebben daarbij een beroep doend op uw kennis van het menu.
Optionele kennis en vaardigheden
klanten voorlichten over theesoorten keukenbenodigdheden bewaren broodjes bereiden voorraadniveaus bewaken speciale promoties bedenken drive-through bestellingen opnemen klanten over de soorten thee en koffie informeren toezicht houden op de keukenbestellingenLoopbaanperspectief
Het beroep medewerker fastfood behoort tot de beroepsgroep Keukenhulpen. Uit onderzoek van Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (2020) is gebleken dat voor deze beroepsgroep de volgende loopbaanperspectieven gelden.
Onderwerp | Aantal banen | Perspectief |
---|---|---|
verwachte uitbreidingsvraag tot 2024 | 6200 | hoog |
verwachte vervangingsvraag tot 2024 | 28100 | erg hoog |
verwachte baanopeningen tot 2024 | 34300 | erg hoog |
salarisgroei tijdens loopbaan | zeer laag | |
uitwijkmogelijkheden naar sector | laag | |
substitutiemogelijkheden naar opleidingstype | erg laag | |
samenhang baankans met economie | erg laag |
Source: Sisyphus ODB