Beroep marktonderzoeker

Via de uitgebreide beroepskeuzetest kun je zien welke beroepen bij jouw persoonlijkheidsprofiel passen.

Persoonlijkheidstypen

  • Onderzoekend / Ondernemend

Kennis

  • Statistiek
  • Marketingprincipes
  • Technieken voor visuele presentatie
  • Trendwatching
  • Processen van de marketingafdeling
  • Marktonderzoek
  • Marketingmix

Vaardigheden

  • Interne factoren van bedrijven analyseren
  • Strategische bedrijfsbeslissingen nemen
  • Behoeften van klanten identificeren
  • Niches in de markt identificeren
  • Presentatiemateriaal voorbereiden
  • Mogelijke markten voor bedrijven identificeren
  • Marktgebonden maatregelen aanbevelen
  • Marktonderzoek uitvoeren
  • Marktonderzoeksrapporten opstellen
  • Financiële marktontwikkelingen analyseren
  • Rapporten presenteren
  • Economische tendensen analyseren
  • Conclusies trekken uit resultaten van marktonderzoek
  • Externe factoren van bedrijven analyseren
  • Kooptrends van consumenten analyseren

Optionele kennis en vaardigheden

overzichten geven van onderzoeksresultaten kennis van menselijk gedrag gebruiken gedragspatronen op websites bestuderen visuele gegevenspresentatie bieden economische trends voorspellen psychologie vraaggesprekken documenteren projectbeheer uitvoeren linq databases beheren op de hoogte blijven van vernieuwingen in verschillende zakelijke sectoren ontwikkelingen in de leveringsketen analyseren gegevens beheren gegevens verzamelen vertrouwelijkheid van informatie gesprekstechnieken openbare onderzoeken uitvoeren mdx technieken toepassen voor statistische analyses onderzoeksinterviews uitvoeren klantendiensten gegevensanalyses uitvoeren vragenlijsten opstellen projectvoortgang documenteren sparql xquery ldap klantensegmentatie querytaal voor resource description framework zakelijke analyse samenwerken bij de ontwikkeling van marketingstrategieën interviewverslagen evalueren n1ql kwalitatief onderzoek uitvoeren querytalen zakelijke analyses uitvoeren klanteninzicht gegevensprocessen vaststellen voorspellende modellen bouwen kwantitatief onderzoek uitvoeren beoordeling van kwaliteit van gegevens technische communicatievaardigheden toepassen grote hoeveelheden gegevens analyseren gegevensbank

Functietitels

  • Marktonderzoeker customer experience
  • Telefonisch marktonderzoeker
  • Kwantitatief marktonderzoeker voor team consumentenproducten
  • Marktonderzoeker
  • Research expert/ marktonderzoeker/ research executive
  • Client development executive
  • Projectmanager marktonderzoek
  • Junior marktonderzoeker
  • Werken bij kantar tns