Beroep manager wellnesscentrum

Managers van wellnesscentra coördineren de dagelijkse exploitatie van het wellnesscentrum om gasten de beste ervaringen te verschaffen. Zij houden toezicht op de activiteiten en de prestaties van het personeel, beheren de financiële aspecten van het wellnesscentrum, communiceren met leveranciers en voeren reclamecampagnes voor het wellnesscentrum om meer klanten aan te trekken.

Manager wellnesscentrum: Open vacatures

Vind je droombaan op Talent.com, een van de grootste vacaturesites ter wereld.

Actuele vacatures: talent.com

Persoonlijkheidstypen

Kennis

  • Maatschappelijk verantwoord ondernemen

    Het omgaan met of beheren van bedrijfsprocessen op een verantwoordelijke en ethische manier, waarbij de economische verantwoordelijkheid voor de aandeelhouders even belangrijk wordt geacht als de verantwoordelijkheid voor sociale en milieubelanghebbenden.

  • Soorten wellnesscentra

    Gebied van informatie die onderscheid maakt tussen verschillende soorten wellnesscentra zoals thermale, hammam, medische, ayurvedische, ontspannende en traditionele wellnesscentra. Deze praktijken verschillen in behandeling, therapieën, diensten, programma’s en voorzieningen.

  • Wellnessproducten

    Regelmatig nieuwe welnessproducten (spaproducten) bijhouden zoals bepaalde olie- en nagelproducten die op de markt worden gebracht en de voordelen ervan in het bedrijf of de inrichting ten uitvoer leggen.

  • Klantendiensten

    Processen en beginselen die betrekking hebben op de klant, opdrachtgever, gebruiker en op persoonlijke diensten; daartoe kunnen procedures behoren voor het evalueren van de tevredenheid van klanten of gebruikers.

  • Ondernemingsbeleid

    De regels die van toepassing zijn op de activiteiten van een bedrijf.

  • Productkennis

    De aangeboden producten, hun functionaliteiten, eigenschappen en wettelijke en reglementaire vereisten.

  • Communicatieprincipes

    Het pakket gemeenschappelijke beginselen met betrekking tot communicatie zoals actief luisteren, een goede verstandhouding opbouwen, het juiste register gebruiken en de tussenkomst van anderen respecteren.

  • Beheer van klantrelaties

    De klantgerichte managementbenadering en basisprincipes van succesvolle klantrelaties die zich richten op interacties met klanten zoals technische ondersteuning, klantenservice, after-sales support en directe communicatie met de klant.

  • Recreatieactiviteiten

    Het domein en de kenmerken van recreatieve activiteiten voor klanten.

Vaardigheden

  • Gebruik van recreatiefaciliteiten inplannen

    Het gebruik van recreationele voorzieningen plannen.

  • Leiding geven aan personeel

    Werknemers en ondergeschikten beheren, die in een team of individueel werken, om hun prestaties en bijdrage te maximaliseren. Hun werkzaamheden en activiteiten plannen, instructies geven, de werknemers motiveren en aansturen om de doelstellingen van de onderneming te bereiken. Monitoren en meten hoe een werknemer zijn verantwoordelijkheden nakomt en hoe goed deze activiteiten worden uitgevoerd. Gebieden voor verbetering identificeren en suggesties doen om dit te verwezenlijken. Leiding geven aan een groep mensen om hen te helpen doelstellingen te bereiken en een doeltreffende werkrelatie tussen het personeel behouden.

  • Diensten in wellness-centra plannen

    Verschillende kuuroorddiensten en -programma’s leiden, overeenkomstig de kwaliteitsnormen en -richtsnoeren van de onderneming of faciliteit.

  • Voldoen aan pluknormen

    Plukactiviteiten uitvoeren op een manier die voldoet aan kwaliteitsnormen.

  • Recreatieve activiteiten promoten

    De implementatie bevorderen van recreatieprogramma’s in een gemeenschap alsook van recreatieve diensten die door een organisatie of instelling worden verleend.

  • Strategieën om inkomsten te genereren ontwikkelen

    Methoden uitwerken waarmee een bedrijf een product of dienst op de markt brengt en verkoopt om inkomsten te genereren.

  • Gezondheids- en veiligheidsprocedures plannen

    Procedures opstellen voor het handhaven en verbeteren van gezondheid en veiligheid op de werkplek.

  • Contacten onderhouden met lokale overheden

    Contact onderhouden en informatie uitwisselen met regionale of lokale overheden.

  • Vooruitgang naar streefdoelen analyseren

    De stappen analyseren die werden ondernomen om de doelen van de organisatie te bereiken om op die manier de gerealiseerde vooruitgang alsook de haalbaarheid van de doelen te evalueren, en om ervoor te zorgen dat de doelen gehaald kunnen worden binnen de deadlines.

  • Toezicht houden op werkzaamheden

    Leiden van en toezicht houden op de dagelijkse activiteiten van ondergeschikt personeel.

  • Operationele begroting beheren

    Operationele begrotingen, samen met het economisch/administratief leidinggevende/personeel van de kunstinstelling/de afdeling/het project voorbereiden, volgen en aanpassen.

  • Omgaan met managers

    Omgaan met managers van andere afdelingen om een effectieve service en communicatie te waarborgen, d.w.z. verkoop, planning, inkoop, handel, distributie en techniek.

  • Recreatieprogramma’s ontwikkelen

    Plannen en beleid ontwikkelen die erop gericht zijn om de gewenste recreatieve activiteiten aan een doelgroep of in een gemeenschap aan te bieden.

  • Werknemers ontslaan

    Werknemers ontslaan van hun taak.

  • Dagelijkse prioriteiten stellen

    Dagelijkse prioriteiten stellen voor het personeel; effectief omgaan met multi-task werkbelasting.

  • Behoeften van klanten identificeren

    Gebruik maken van passende vragen en actief luisteren om de verwachtingen, verlangens en vereisten van de klant naar product en diensten in kaart te brengen.

  • Logistiek beheren

    Een logistiek kader creëren voor het vervoer van goederen naar de klanten en voor het ontvangen van geretourneerde goederen, de logistieke processen en richtsnoeren uitvoeren en volgen.

  • Klanten informeren over wijzigingen en annuleringen van activiteiten

    Klanten informeren over wijzigingen, vertragingen of annuleringen van geplande activiteiten.

  • Verkoopverslagen opstellen

    Gegevens bijhouden over oproepen en over producten die tijdens een bepaalde periode werden verkocht, zoals gegevens over verkoopvolumes, het aantal nieuwe accounts die gecontacteerd werden en de kosten die hiermee gemoeid zijn.

  • Klantendienst beheren

    De dienstverlening aan de klant beheren, zoals activiteiten en benaderingen die een cruciale rol spelen in de klantenservice, door te streven naar verbeteringen en ontwikkelingen en deze te implementeren.

  • Personeel aanwerven

    Nieuwe werknemers in dienst nemen door omvang van de functie weer te geven, reclame, afnemen van sollicitatiegesprekken en selecteren van personeel in overeenstemming met het beleid van de onderneming en de wetgeving.

  • Naleving van gezondheids- veiligheids- en hygiënenormen waarborgen

    Toezicht houden op alle personeelsleden en processen om te voldoen aan de normen op het gebied van gezondheid, veiligheid en hygiëne. De afstemming van deze vereisten op de gezondheids- en veiligheidsprogramma’s van de onderneming melden en ondersteunen.

  • Team leiden

    Leiding geven aan, toezicht houden op en motiveren van een groep mensen om de verwachte resultaten te behalen binnen een gegeven tijdlijn en met de voorziene middelen in gedachten.

  • Bedrijfsnormen volgen

    Leiden en managen volgens de gedragscode van de organisatie.

  • Organisatorische beleidslijnen vaststellen

    Deelnemen aan het vaststellen van een organisatorisch beleid dat onder meer betrekking heeft op de geschiktheid van de deelnemers, de vereisten van het programma en de voordelen van het programma voor de gebruikers van de diensten.

  • Recreatieaccommodatie beheren

    De dagelijkse activiteiten van een culturele faciliteit beheren. Alle activiteiten organiseren en de verschillende afdelingen coördineren die binnen een culturele faciliteit werken. Een actieplan ontwikkelen en de nodige fondsen regelen.

  • Dienstroosters opstellen

    Plannen van de tijd en diensten van het personeel om de eisen van het bedrijf te weerspiegelen.

  • Klachten van klanten afhandelen

    Klachten en negatieve feedback van klanten beheren om problemen aan te pakken en, zo nodig, te zorgen voor een snel herstel van de dienstverlening.

  • De organisatie vertegenwoordigen

    Optreden als vertegenwoordiger van de instelling, het bedrijf of de organisatie tegenover de buitenwereld.

  • Toezicht houden op het beheer van een zaak

    Een zaak beheren en ervoor zorgen dat er aan elke behoefte aan een goed verloop van de werkzaamheden wordt voldaan.

  • Werknemers opleiden

    Werknemers leiden en begeleiden via een proces waarbij hen de nodige vaardigheden worden aangeleerd voor de baan. Activiteiten organiseren bedoeld om het werk en de systemen voor te stellen of om de prestaties van individuen en groepen te verbeteren in organisatorische omgevingen.

  • Oplossingen voor problemen creëren

    Problemen oplossen die zich voordoen bij het plannen, prioriteren, organiseren, faciliteren en evalueren van prestaties. Gebruik maken van systematische verzameling, analyse en synthese van informatie om de huidige praktijk te evalueren en nieuwe inzichten daarover te genereren.

  • Klanttevredenheid garanderen

    Omgaan met de verwachtingen van de klanten op professionele wijze, anticiperen en inspelen op hun behoeften en wensen. Zorgen voor een flexibele klantendienst om de tevredenheid en loyaliteit van de klant te waarborgen.

  • Dagelijkse informatieactiviteiten leiden

    De dagelijkse werkzaamheden van verschillende eenheden leiden. Het programma/de projectactiviteiten coördineren om te waarborgen dat de kosten en de tijd in overeenstemming zijn.

  • Antwoord geven op vragen van klanten

    Beantwoorden van vragen van klanten over routes, tarieven en reserveringen persoonlijk, per post, per e-mail en per telefoon.

  • Toezicht houden op het onderhoud in wellnesscentra

    Het preventief onderhoud van wellnessvoorzieningen inspecteren, aansturen en uitvoeren. Controleren of de apparatuur en benodigdheden goed werken en beschikbaar zijn. Coördineren van het onderhoud van de site door contractanten en van de eraan verbonden operationele kosten.

  • Activiteiten delegeren

    Activiteiten en taken aan anderen delegeren op basis van de bekwaamheid, het niveau van voorbereiding, de competentie en de wettelijke beperkingen. Ervoor zorgen dat mensen begrijpen wat ze moeten doen en wanneer ze het moeten doen.

  • Grond- en hulpstoffen beheren

    De goederenstroom die de aankoop, de opslag en het vervoer van de vereiste kwaliteit van de grondstoffen omvat, bewaken en controleren, alsook de inventaris van de lopende werken. Beheer van de activiteiten in de toeleveringsketen en synchronisatie van het aanbod met de vraag naar productie en de vraag van de afnemer.

Optionele kennis en vaardigheden

budgetten beheren gasten inchecken marketingstrategieën implementeren werkstroomprocessen beheren vergaderingen regelen kaarten verkopen werknemers beoordelen reclametechnieken evenementen organiseren capaciteitenniveau's van medewerkers beoordelen klantenoordelen analyseren reclamecampagnes coördineren boekhouding personen interviewen begeleidingsmethodes diensten verkopen financieel plan opstellen winstgevendheid beheren afspraken beheren goederen bestellen evenementen op culturele ontmoetingsplaatsen promoten salarissen beheren inventaris beheren boekhoudregelgeving producten verkopen

Source: Sisyphus ODB