Beroep manager telecommunicatie

Via de uitgebreide beroepskeuzetest kun je zien welke beroepen bij jouw persoonlijkheidsprofiel passen.

Manager telecommunicatie: Open vacatures

Vind je droombaan op Talent.com, een van de grootste vacaturesites ter wereld.

Actuele vacatures: talent.com

Persoonlijkheidstypen

Kennis

  • Servicegericht modelleren

    De beginselen en grondbeginselen van op dienstverlening gerichte modellen voor bedrijfs- en softwaresystemen die het ontwerp en de specificatie van op dienstverlening gerichte bedrijfssystemen binnen uiteenlopende architectuurstijlen mogelijk maken, zoals bedrijfsarchitectuur en applicatiearchitectuur.

  • ICT-communicatieprotocollen

    Het systeem van regels voor de uitwisseling van informatie tussen computers of andere apparaten via computernetwerken.

Vaardigheden

  • Technologische activiteiten coördineren

    Instructies geven aan collega's en andere samenwerkende partijen om het gewenste resultaat van een technologisch project te bereiken of om de gestelde doelen binnen een organisatie die zich met technologie bezighoudt, te bereiken.

  • Personeel aanwerven

    Nieuwe werknemers in dienst nemen door omvang van de functie weer te geven, reclame, afnemen van sollicitatiegesprekken en selecteren van personeel in overeenstemming met het beleid van de onderneming en de wetgeving.

  • ICT-risicobeheer ten uitvoer brengen

    Ontwikkelen en implementeren van procedures voor het identificeren, beoordelen, behandelen en beperken van ICT-risico’s, zoals hacks of gegevenslekken, overeenkomstig de risicostrategie, de procedures en het beleid van de onderneming. Het analyseren en beheren van beveiligingsrisico’s en -incidenten. Aanbevelingen doen voor maatregelen om de strategie voor digitale beveiliging te verbeteren.

  • ICT-ticketsysteem gebruiken

    Een gespecialiseerd systeem gebruiken om de registratie, verwerking en oplossing van problemen in een organisatie te volgen door aan elk van deze kwesties een ticket toe te wijzen, inputs van de betrokken personen te registreren, wijzigingen te volgen en de status van het ticket weer te geven totdat dit is voltooid.

  • Voldoen aan wettelijke bepalingen

    Ervoor zorgen dat u naar behoren wordt geïnformeerd over de wet- en regelgeving die van toepassing is op een specifieke activiteit en zich houdt aan zijn regels, beleid en wetgeving.

  • Leiding geven aan personeel

    Werknemers en ondergeschikten beheren, die in een team of individueel werken, om hun prestaties en bijdrage te maximaliseren. Hun werkzaamheden en activiteiten plannen, instructies geven, de werknemers motiveren en aansturen om de doelstellingen van de onderneming te bereiken. Monitoren en meten hoe een werknemer zijn verantwoordelijkheden nakomt en hoe goed deze activiteiten worden uitgevoerd. Gebieden voor verbetering identificeren en suggesties doen om dit te verwezenlijken. Leiding geven aan een groep mensen om hen te helpen doelstellingen te bereiken en een doeltreffende werkrelatie tussen het personeel behouden.

  • Budgetten beheren

    De budgetten plannen en monitoren en hierover verslag uitbrengen.

  • ICT-audits uitvoeren

    Audits organiseren en uitvoeren met het oog op de evaluatie van ICT-systemen, de conformiteit van componenten van systemen, informatieverwerkingssystemen en informatiebeveiliging. Mogelijke kritieke problemen in kaart brengen en verzamelen en oplossingen aanbevelen op basis van de vereiste normen en oplossingen.

Optionele kennis en vaardigheden

inkoopactiviteiten beheren elektronische instrumenten kalibreren bedrijfstelefooncentrale bedienen corporate governance ten uitvoer brengen principes van elektronische apparatuur internetbeheer werknemers opleiden kosten-batenanalyserapporten verstrekken firmwareverbeteringen doorvoeren doorkiezen telecommunicatietrunking saas-model investeringsanalyse uitbestedingsmodel openbronmodel hybride model

Loopbaanperspectief

Het beroep manager telecommunicatie behoort tot de beroepsgroep Managers ICT. Uit onderzoek van Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (2020) is gebleken dat voor deze beroepsgroep de volgende loopbaanperspectieven gelden.

Onderwerp Aantal banen Perspectief
verwachte uitbreidingsvraag tot 2024900  gemiddeld
verwachte vervangingsvraag tot 20243400  gemiddeld
verwachte baanopeningen tot 20244300  gemiddeld
salarisgroei tijdens loopbaan  zeer hoog
uitwijkmogelijkheden naar sector  gemiddeld
substitutiemogelijkheden naar opleidingstype  gemiddeld
samenhang baankans met economie  erg hoog

Source: Sisyphus ODB