Beroep manager online marketing

Managers op het gebied van online marketing definiëren het verkoopprogramma voor elektronische handel, zoals via e-mail, internet en sociale media verkochte goederen. Zij helpen ook bij het plannen van de onlineverkoopstrategie en het in kaart brengen van de marketingmogelijkheden. Managers op het gebied van online marketing analyseren ook de sites van concurrenten, evalueren de prestaties en de analytische gegevens van de site.

Manager online marketing: Open vacatures

Vind je droombaan op Talent.com, een van de grootste vacaturesites ter wereld.

Actuele vacatures: talent.com

Persoonlijkheidstypen

Kennis

  • Kanaalmarketing

    De strategieën en praktijken van afzetkanalen, waarbij producten al dan niet rechtstreeks via partners worden verdeeld om de producten naar de eindverbruiker te brengen.

Vaardigheden

  • Diplomatisch zijn

    Op een gevoelige en tactvolle manier met mensen omgaan.

  • Marktonderzoek uitvoeren

    Verzamelen, beoordelen en vertegenwoordigen van gegevens over de doelmarkt en klanten om strategische ontwikkeling en haalbaarheidsstudies te faciliteren. Markttrends identificeren.

  • Socialemediamarketing toepassen

    Gebruik van website-verkeer van sociale media zoals Facebook en Twitter om de aandacht en deelname van bestaande en potentiële klanten te genereren via discussieforums, web logs, microblogging en sociale communities om een snel beeld van of inzicht in onderwerpen en meningen in het sociale web te verkrijgen en om inkomende opdrachten of aanvragen te behandelen.

  • Strategisch denken toepassen

    Genereren en op doeltreffende wijze toepassen van zakelijke inzichten en mogelijkheden, om op lange termijn een concurrentievoordeel te behalen.

  • Online-concurrenten volgen

    Volgen van activiteiten van bedrijven in dezelfde sector die een soortgelijk product of dienst aanbieden in een online omgeving.

  • Met leveranciers over voorwaarden onderhandelen

    De leveranciers identificeren en met hen samenwerken om de kwaliteit van het aanbod te garanderen en dat de beste prijs is onderhandeld.

  • Bedrijfsplannen voor onlineverkoop ontwikkelen

    Relevante informatie verzamelen en een goed gestructureerd document met het traject van een zakelijk project schrijven, dat is aangepast aan een online omgeving.

  • Digitale marketingstrategieën plannen

    Ontwikkeling van digitale marketingstrategieën voor zowel vrijetijds- als zakelijke doeleinden, het creëren van websites en het omgaan met mobiele technologie en sociale netwerken.

  • Onderhandelen over inkoopvoorwaarden

    Onderhandelen over voorwaarden zoals prijs, kwantiteit, kwaliteit en leveringsvoorwaarden met verkopers en leveranciers om de voordeligste inkoopvoorwaarden te garanderen.

  • Behoeften van klanten identificeren

    Gebruik maken van passende vragen en actief luisteren om de verwachtingen, verlangens en vereisten van de klant naar product en diensten in kaart te brengen.

Optionele kennis en vaardigheden

zakenrelaties aangaan werkgerelateerde verslagen schrijven leiding geven aan personeel arbeidswet processen voor elektronische aankoop processen beheren software voor het beheer van klantrelaties gebruiken elektronische handelssystemen projectbeheer uitvoeren risicoanalyses uitvoeren strategisch onderzoek uitvoeren

Source: Sisyphus ODB