Beroep manager ledenadministratie

Via de uitgebreide beroepskeuzetest kun je zien welke beroepen bij jouw persoonlijkheidsprofiel passen.

Manager ledenadministratie: Open vacatures

Vind je droombaan op Talent.com, een van de grootste vacaturesites ter wereld.

Actuele vacatures: talent.com

Persoonlijkheidstypen

Kennis

  • Productkennis

    De aangeboden producten, hun functionaliteiten, eigenschappen en wettelijke en reglementaire vereisten.

  • Beheer van klantrelaties

    De klantgerichte managementbenadering en basisprincipes van succesvolle klantrelaties die zich richten op interacties met klanten zoals technische ondersteuning, klantenservice, after-sales support en directe communicatie met de klant.

  • Maatschappelijk verantwoord ondernemen

    Het omgaan met of beheren van bedrijfsprocessen op een verantwoordelijke en ethische manier, waarbij de economische verantwoordelijkheid voor de aandeelhouders even belangrijk wordt geacht als de verantwoordelijkheid voor sociale en milieubelanghebbenden.

  • Communicatieprincipes

    Het pakket gemeenschappelijke beginselen met betrekking tot communicatie zoals actief luisteren, een goede verstandhouding opbouwen, het juiste register gebruiken en de tussenkomst van anderen respecteren.

  • Klantendiensten

    Processen en beginselen die betrekking hebben op de klant, opdrachtgever, gebruiker en op persoonlijke diensten; daartoe kunnen procedures behoren voor het evalueren van de tevredenheid van klanten of gebruikers.

Vaardigheden

  • Leiding geven aan personeel

    Werknemers en ondergeschikten beheren, die in een team of individueel werken, om hun prestaties en bijdrage te maximaliseren. Hun werkzaamheden en activiteiten plannen, instructies geven, de werknemers motiveren en aansturen om de doelstellingen van de onderneming te bereiken. Monitoren en meten hoe een werknemer zijn verantwoordelijkheden nakomt en hoe goed deze activiteiten worden uitgevoerd. Gebieden voor verbetering identificeren en suggesties doen om dit te verwezenlijken. Leiding geven aan een groep mensen om hen te helpen doelstellingen te bereiken en een doeltreffende werkrelatie tussen het personeel behouden.

  • Lidmaatschappen beheren

    Zorgen voor efficiënte interne processen en systemen om het lidmaatschap te beheren en toezicht te houden op de werkzaamheden in verband met het lidmaatschap.

  • Klantenservice bieden

    Zorgen voor een goede service voor alle leden door regelmatig toezicht te houden op de mailbox, door problemen met het lidmaatschap op te lossen en door de leden te adviseren over voordelen en verlengingen.

  • Omgaan met managers

    Omgaan met managers van andere afdelingen om een effectieve service en communicatie te waarborgen, d.w.z. verkoop, planning, inkoop, handel, distributie en techniek.

  • Analytisch denken

    Gedachten vormen via logica en redenering om de sterke en zwakke punten van alternatieve oplossingen, conclusies of benaderingen van problemen in kaart te brengen.

  • Lidmaatschap analyseren

    Trends in het lidmaatschap identificeren en gebieden van potentiële ledengroei bepalen.

  • Informatie geven

    Waarborgen van de kwaliteit en juistheid van de verstrekte informatie, afhankelijk van het soort publiek en de context.

  • Bedrijfsnormen volgen

    Leiden en managen volgens de gedragscode van de organisatie.

  • Ledenbestanden beheren

    Informatie over het lidmaatschap toevoegen en actualiseren en informatie over statistieken over het lidmaatschap analyseren en rapporteren.

  • Een professioneel netwerk ontwikkelen

    Mensen in een professionele context bereiken en ontmoeten. Raakvlakken zoeken en uw contacten gebruiken in het belang van beide partijen. De mensen in uw persoonlijke professionele netwerk volgen en op de hoogte blijven van hun activiteiten.

  • Gezondheids- en veiligheidsprocedures plannen

    Procedures opstellen voor het handhaven en verbeteren van gezondheid en veiligheid op de werkplek.

  • Strategieën voor lidmaatschap ontwikkelen

    Voorstellen voor lidmaatschapstrategieën ontwikkelen, zoals opties voor alternatieve lidmaatschapsmodellen, lidmaatschapsregels en financiële modellering.

  • Communicatietechnieken gebruiken

    Communicatietechnieken toepassen die de gesprekspartners in staat stellen om elkaar beter te begrijpen en accuraat te communiceren bij het doorgeven van berichten.

  • Toezicht houden op het beheer van een zaak

    Een zaak beheren en ervoor zorgen dat er aan elke behoefte aan een goed verloop van de werkzaamheden wordt voldaan.

  • Oplossingen voor problemen creëren

    Problemen oplossen die zich voordoen bij het plannen, prioriteren, organiseren, faciliteren en evalueren van prestaties. Gebruik maken van systematische verzameling, analyse en synthese van informatie om de huidige praktijk te evalueren en nieuwe inzichten daarover te genereren.

  • Toezicht houden op werkzaamheden

    Leiden van en toezicht houden op de dagelijkse activiteiten van ondergeschikt personeel.

  • Behoeften van klanten identificeren

    Gebruik maken van passende vragen en actief luisteren om de verwachtingen, verlangens en vereisten van de klant naar product en diensten in kaart te brengen.

  • Lidmaatschapsprocedures coördineren

    Zorgen voor interne coördinatie voor lidmaatschapsprocedures, zoals het toezicht op de uitvoering van efficiënte lidmaatschapsprocessen, -systemen en -strategieën en het waarborgen van de juiste en actuele informatie.

  • Leden werven

    Uitvoeren van de beoordeling en werving van leden.

Optionele kennis en vaardigheden

werkgerelateerde verslagen schrijven klachten behandelen folders schrijven kantoorsoftware onafhankelijke operationele besluiten nemen ledenadministratie volledig beheren verantwoordelijkheid tonen creatieve processen stimuleren omgaan met druk door onverwachte omstandigheden

Loopbaanperspectief

Het beroep manager ledenadministratie behoort tot de beroepsgroep Adviseurs marketing, public relations en sales. Uit onderzoek van Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (2020) is gebleken dat voor deze beroepsgroep de volgende loopbaanperspectieven gelden.

Onderwerp Aantal banen Perspectief
verwachte uitbreidingsvraag tot 20244000  gemiddeld
verwachte vervangingsvraag tot 202410800  erg laag
verwachte baanopeningen tot 202414800  erg laag
salarisgroei tijdens loopbaan  hoog
uitwijkmogelijkheden naar sector  erg hoog
substitutiemogelijkheden naar opleidingstype  hoog
samenhang baankans met economie  gemiddeld

Source: Sisyphus ODB