Beroep manager ledenadministratie
Via de uitgebreide beroepskeuzetest kun je zien welke beroepen bij jouw persoonlijkheidsprofiel passen.
Manager ledenadministratie: Open vacatures
Vind je droombaan op Talent.com, een van de grootste vacaturesites ter wereld.
Actuele vacatures: talent.comPersoonlijkheidstypen
Kennis
- Productkennis
De aangeboden producten, hun functionaliteiten, eigenschappen en wettelijke en reglementaire vereisten.
- Beheer van klantrelaties
De klantgerichte managementbenadering en basisprincipes van succesvolle klantrelaties die zich richten op interacties met klanten zoals technische ondersteuning, klantenservice, after-sales support en directe communicatie met de klant.
- Maatschappelijk verantwoord ondernemen
Het omgaan met of beheren van bedrijfsprocessen op een verantwoordelijke en ethische manier, waarbij de economische verantwoordelijkheid voor de aandeelhouders even belangrijk wordt geacht als de verantwoordelijkheid voor sociale en milieubelanghebbenden.
- Communicatieprincipes
Het pakket gemeenschappelijke beginselen met betrekking tot communicatie zoals actief luisteren, een goede verstandhouding opbouwen, het juiste register gebruiken en de tussenkomst van anderen respecteren.
- Klantendiensten
Processen en beginselen die betrekking hebben op de klant, opdrachtgever, gebruiker en op persoonlijke diensten; daartoe kunnen procedures behoren voor het evalueren van de tevredenheid van klanten of gebruikers.
Vaardigheden
- Leiding geven aan personeel
Werknemers en ondergeschikten beheren, die in een team of individueel werken, om hun prestaties en bijdrage te maximaliseren. Hun werkzaamheden en activiteiten plannen, instructies geven, de werknemers motiveren en aansturen om de doelstellingen van de onderneming te bereiken. Monitoren en meten hoe een werknemer zijn verantwoordelijkheden nakomt en hoe goed deze activiteiten worden uitgevoerd. Gebieden voor verbetering identificeren en suggesties doen om dit te verwezenlijken. Leiding geven aan een groep mensen om hen te helpen doelstellingen te bereiken en een doeltreffende werkrelatie tussen het personeel behouden.
- Lidmaatschappen beheren
Zorgen voor efficiënte interne processen en systemen om het lidmaatschap te beheren en toezicht te houden op de werkzaamheden in verband met het lidmaatschap.
- Klantenservice bieden
Zorgen voor een goede service voor alle leden door regelmatig toezicht te houden op de mailbox, door problemen met het lidmaatschap op te lossen en door de leden te adviseren over voordelen en verlengingen.
- Omgaan met managers
Omgaan met managers van andere afdelingen om een effectieve service en communicatie te waarborgen, d.w.z. verkoop, planning, inkoop, handel, distributie en techniek.
- Analytisch denken
Gedachten vormen via logica en redenering om de sterke en zwakke punten van alternatieve oplossingen, conclusies of benaderingen van problemen in kaart te brengen.
- Lidmaatschap analyseren
Trends in het lidmaatschap identificeren en gebieden van potentiële ledengroei bepalen.
- Informatie geven
Waarborgen van de kwaliteit en juistheid van de verstrekte informatie, afhankelijk van het soort publiek en de context.
- Bedrijfsnormen volgen
Leiden en managen volgens de gedragscode van de organisatie.
- Ledenbestanden beheren
Informatie over het lidmaatschap toevoegen en actualiseren en informatie over statistieken over het lidmaatschap analyseren en rapporteren.
- Een professioneel netwerk ontwikkelen
Mensen in een professionele context bereiken en ontmoeten. Raakvlakken zoeken en uw contacten gebruiken in het belang van beide partijen. De mensen in uw persoonlijke professionele netwerk volgen en op de hoogte blijven van hun activiteiten.
- Gezondheids- en veiligheidsprocedures plannen
Procedures opstellen voor het handhaven en verbeteren van gezondheid en veiligheid op de werkplek.
- Strategieën voor lidmaatschap ontwikkelen
Voorstellen voor lidmaatschapstrategieën ontwikkelen, zoals opties voor alternatieve lidmaatschapsmodellen, lidmaatschapsregels en financiële modellering.
- Communicatietechnieken gebruiken
Communicatietechnieken toepassen die de gesprekspartners in staat stellen om elkaar beter te begrijpen en accuraat te communiceren bij het doorgeven van berichten.
- Toezicht houden op het beheer van een zaak
Een zaak beheren en ervoor zorgen dat er aan elke behoefte aan een goed verloop van de werkzaamheden wordt voldaan.
- Oplossingen voor problemen creëren
Problemen oplossen die zich voordoen bij het plannen, prioriteren, organiseren, faciliteren en evalueren van prestaties. Gebruik maken van systematische verzameling, analyse en synthese van informatie om de huidige praktijk te evalueren en nieuwe inzichten daarover te genereren.
- Toezicht houden op werkzaamheden
Leiden van en toezicht houden op de dagelijkse activiteiten van ondergeschikt personeel.
- Behoeften van klanten identificeren
Gebruik maken van passende vragen en actief luisteren om de verwachtingen, verlangens en vereisten van de klant naar product en diensten in kaart te brengen.
- Lidmaatschapsprocedures coördineren
Zorgen voor interne coördinatie voor lidmaatschapsprocedures, zoals het toezicht op de uitvoering van efficiënte lidmaatschapsprocessen, -systemen en -strategieën en het waarborgen van de juiste en actuele informatie.
- Leden werven
Uitvoeren van de beoordeling en werving van leden.
Optionele kennis en vaardigheden
werkgerelateerde verslagen schrijven klachten behandelen folders schrijven kantoorsoftware onafhankelijke operationele besluiten nemen ledenadministratie volledig beheren verantwoordelijkheid tonen creatieve processen stimuleren omgaan met druk door onverwachte omstandighedenLoopbaanperspectief
Het beroep manager ledenadministratie behoort tot de beroepsgroep Adviseurs marketing, public relations en sales. Uit onderzoek van Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (2020) is gebleken dat voor deze beroepsgroep de volgende loopbaanperspectieven gelden.
Onderwerp | Aantal banen | Perspectief |
---|---|---|
verwachte uitbreidingsvraag tot 2024 | 4000 | gemiddeld |
verwachte vervangingsvraag tot 2024 | 10800 | erg laag |
verwachte baanopeningen tot 2024 | 14800 | erg laag |
salarisgroei tijdens loopbaan | hoog | |
uitwijkmogelijkheden naar sector | erg hoog | |
substitutiemogelijkheden naar opleidingstype | hoog | |
samenhang baankans met economie | gemiddeld |
Source: Sisyphus ODB