Beroep manager klantbeleving

Via de uitgebreide beroepskeuzetest kun je zien welke beroepen bij jouw persoonlijkheidsprofiel passen.

Persoonlijkheidstypen

  • Onderzoekend / Ondernemend
  • Artistiek / Onderzoekend

Vaardigheden

  • Doelstellingen voor de middellange en lange termijn plannen
  • Verbeteringsstrategieën aanbieden
  • Samenwerking tussen de verschillende afdelingen waarborgen
  • Klantgegevens analyseren
  • Klantbeleving ontwerpen
  • Gezondheids- veiligheids- en hygiënewetgeving op het gebied van voedsel naleven
  • Klantervaringen beheren
  • Werk voor speciale evenementen controleren
  • Toegangsstrategieën ontwikkelen
  • Klachten van klanten afhandelen
  • Bedrijfsprocessen verbeteren
  • Bedrijfsdoelstellingen analyseren
  • Klantenservice verlenen
  • Klantgedrag observeren
  • Stresspunten bij klantinteractie identificeren
  • Klantgegevens vastleggen
  • Klantenoordelen analyseren
  • Gegevensprivacy garanderen

Optionele kennis en vaardigheden

interculturele vaardigheden tonen in het hotel- en restaurantwezen klantensegmentatie kwantitatief onderzoek uitvoeren behoeften van klanten identificeren dienstroosters opstellen gasten begroeten werknemers opleiden klanten met bijzondere behoeften assisteren alcohol- en drugsmisbruik detecteren een incidentenrapportage bijhouden kwalitatief onderzoek uitvoeren verkoopstrategieën ten uitvoer brengen marketingstrategieën implementeren naleving van gezondheids- veiligheids- en hygiënenormen waarborgen analytisch denken team leiden in het hotel- en restaurantwezen marktonderzoek uitvoeren

Loopbaanperspectief

Het beroep manager klantbeleving behoort tot de beroepsgroep Adviseurs marketing, public relations en sales. Uit onderzoek van Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (2020) is gebleken dat voor deze beroepsgroep de volgende loopbaanperspectieven gelden.

Onderwerp Aantal banen Perspectief
verwachte uitbreidingsvraag tot 20244000  gemiddeld
verwachte vervangingsvraag tot 202410800  erg laag
verwachte baanopeningen tot 202414800  erg laag
salarisgroei tijdens loopbaan  hoog
uitwijkmogelijkheden naar sector  erg hoog
substitutiemogelijkheden naar opleidingstype  hoog
samenhang baankans met economie  gemiddeld