Beroep manager fotowinkel

Managers van fotowinkels zijn verantwoordelijk voor activiteiten en personeel in een fotowinkel. Zij managen werknemers, houden toezicht op de omzet van de winkel, beheren begrotingen en bestellen voorraden wanneer een product niet meer op voorraad is en indien nodig voeren zij administratieve taken uit.

Manager fotowinkel: Open vacatures

Vind je droombaan op Talent.com, een van de grootste vacaturesites ter wereld.

Actuele vacatures: talent.com

Persoonlijkheidstypen

Kennis

  • Arbeidswet

    De wet die de relatie tussen werknemers en werkgevers vastlegt. Het gaat om de rechten van werknemers die bindend zijn door de arbeidsovereenkomst.

  • Commerciële fotografie

    De technieken en methoden die in de fotografie worden gebruikt om een commerciële activiteit uit te oefenen.

  • Fotografie

    De kunst en de vervaardiging van esthetisch aantrekkelijke beelden door het vastleggen van licht of elektromagnetische straling.

  • Verkoopactiviteiten

    De levering van goederen, de verkoop van goederen en de daarmee samenhangende financiële aspecten. De levering van goederen omvat ook de selectie van goederen, invoer en overdracht. Het financiële aspect omvat de verwerking van in- en verkoopfacturen, betalingen, enz. De verkoop van goederen heeft betrekking op de juiste presentatie en positionering van goederen in de winkel vanuit een oogpunt van toegankelijkheid, promotie en uitlichting.

Vaardigheden

  • Klantgericht zijn

    Houding die de klant in alle gevallen centraal stelt.

  • Onderhandelen over inkoopvoorwaarden

    Onderhandelen over voorwaarden zoals prijs, kwantiteit, kwaliteit en leveringsvoorwaarden met verkopers en leveranciers om de voordeligste inkoopvoorwaarden te garanderen.

  • Onderhandelen over verkoopcontracten

    Komen tot een overeenkomst tussen handelspartners waarbij de nadruk ligt op voorwaarden, specificaties, leveringstijd, prijs, enz.

  • Klantenoordelen analyseren

    De opmerkingen van de klant beoordelen om na te gaan of de klanten tevreden of ontevreden over het product of de dienst zijn.

  • Personeel aanwerven

    Nieuwe werknemers in dienst nemen door omvang van de functie weer te geven, reclame, afnemen van sollicitatiegesprekken en selecteren van personeel in overeenstemming met het beleid van de onderneming en de wetgeving.

  • Klanten advies geven over fotografie

    Klanten advies geven over fotografieapparatuur en -uitrustingen. Klanten helpen om een fotografieapparaat te kiezen dat past bij hun behoefte, informatie geven over de functionaliteiten en het onderhoud ervan. Klanten informeren over fotoshoots en andere diensten met betrekking tot fotografie.

  • Verkoopcijfers van producten bestuderen

    Verzamelen en analyseren van verkoopniveaus van producten en diensten om deze informatie te gebruiken voor het bepalen van de bij de volgende partijen te produceren hoeveelheden, feedback van klanten, prijsontwikkelingen en de efficiëntie van verkoopmethoden.

  • Zorgen voor de naleving van aankoop- en contractregelgeving

    Uitvoeren en controleren van de bedrijfsactiviteiten in overeenstemming met de wettelijke contract- en aankoopwetgeving.

  • Relevante licenties verkrijgen

    Voldoen aan specifieke wettelijke voorschriften, bijvoorbeeld de nodige systemen installeren en de nodige documentatie verstrekken om de desbetreffende vergunning te verkrijgen.

  • Correcte etikettering van goederen waarborgen

    Ervoor zorgen dat goederen met betrekking tot het product worden geëtiketteerd met alle nodige etiketteringsinformatie (bijv. juridische, technologische, gevaarlijke en andere). Ervoor zorgen dat de etiketten voldoen aan de wettelijke voorschriften en de voorschriften naleven.

  • Budgetten beheren

    De budgetten plannen en monitoren en hierover verslag uitbrengen.

  • Verschillende communicatiekanalen gebruiken

    Gebruik maken van verschillende soorten communicatiekanalen zoals verbale, handgeschreven, digitale en telefooncommunicatie, met als doel ideeën of informatie uit te werken en uit te wisselen.

  • Prijsstrategieën toepassen

    Methoden toepassen die worden gebruikt voor het bepalen van de waarde van een product, rekening houdend met marktomstandigheden, acties van concurrenten, inputkosten, enz.

  • Toezicht houden op de uitstalling van koopwaar

    Nauw samenwerken met de medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de uitstalling van koopwaar om te beslissen hoe de producten moeten worden uitgestald, om de belangstelling van klanten en de verkoop van producten te maximaliseren.

  • Beleidslijnen van de organisatie naleven

    Beleidslijnen van de organisatie of afdelingsspecifieke normen en richtlijnen naleven. De motieven van de organisatie en de gemeenschappelijke afspraken begrijpen en daarnaar handelen.

  • Diefstalpreventie beheren

    Diefstal- en overvalpreventie toepassen; toezicht houden op bewakingsapparatuur; indien nodig beveiligingsprocedures handhaven.

  • Relaties met leveranciers onderhouden

    Een duurzame en betekenisvolle relatie met leveranciers en dienstverleners opbouwen om een positieve, winstgevende en duurzame samenwerking, en contractonderhandelingen tot stand te brengen.

  • Verkoopdoelen stellen

    Stellen van verkoopdoelen en -doelstellingen die door een verkoopteam binnen een bepaalde periode moeten worden bereikt, zoals het beoogde aantal verkopen en het aantal nieuwe klanten dat wordt gevonden.

  • Leiding geven aan personeel

    Werknemers en ondergeschikten beheren, die in een team of individueel werken, om hun prestaties en bijdrage te maximaliseren. Hun werkzaamheden en activiteiten plannen, instructies geven, de werknemers motiveren en aansturen om de doelstellingen van de onderneming te bereiken. Monitoren en meten hoe een werknemer zijn verantwoordelijkheden nakomt en hoe goed deze activiteiten worden uitgevoerd. Gebieden voor verbetering identificeren en suggesties doen om dit te verwezenlijken. Leiding geven aan een groep mensen om hen te helpen doelstellingen te bereiken en een doeltreffende werkrelatie tussen het personeel behouden.

  • Toezicht houden op promotionele verkoopprijzen

    Ervoor zorgen dat de verkoopprijzen en de promoties via het register worden doorgegeven.

  • Dienstverlening controleren

    Ervoor zorgen dat alle werknemers een uitstekende klantenservice leveren in overeenstemming met het beleid van de onderneming.

  • Inkoopactiviteiten beheren

    Het bestellen van diensten, apparatuur, goederen of ingrediënten, het vergelijken van kosten en het controleren van de kwaliteit om de organisatie optimaal te laten renderen.

  • Relaties met klanten onderhouden

    Een duurzame en betekenisvolle relatie met klanten opbouwen om tevredenheid en trouw te garanderen door accuraat en vriendelijk advies en ondersteuning te bieden, kwaliteitsproducten en -diensten te leveren en naverkoopinformatie en -service te verstrekken.

  • Goederen bestellen

    Producten bestellen bij relevante leveranciers om te beschikken over aantrekkelijke en winstgevende producten voor verkoop.

  • Gezondheids- en veiligheidsnormen toepassen

    De door de respectieve autoriteiten vastgestelde gezondheids- en veiligheidsnormen naleven.

  • Verkoopopbrengsten maximaliseren

    Maximaliseren van mogelijke verkoopvolumes en vermijden van verliezen door cross-selling, upselling of promotie van aanvullende diensten.

Optionele kennis en vaardigheden

winkelveiligheid garanderen producten opslaan professionele administratie bijhouden financiële overzichten van de winkel beheren boekhouding fotografische lenzen administratieve systemen beheren bestellingen van onlinewinkels verwerken boekhoudkundige technieken kantooradministratie winkels schoonhouden fotografieapparatuur onderhouden fotografische verwerkingstechnieken administratie uitvoeren

Source: Sisyphus ODB