Beroep manager/directeur winkelcentrum

Een manager/directeur winkelcentrum plant, organiseert en coördineert de werkzaamheden en activiteiten van een winkelcentrum en van de winkels die onderdeel uitmaken van het winkelcentrum. Hij of zij bepaalt de verkoopstrategie, houdt financiële en operationele gegevens bij en stelt op dat gebied rapporten op. De manager/directeur winkelcentrum ziet erop toe dat de voorgeschreven richtlijnen en procedures worden nageleefd en bewaakt de kwaliteit van de dienstverlening. Hij of zij is verantwoordelijk voor het werven, trainen en begeleiden van de werknemers en houdt toezicht op de alledaagse gang van zaken.

Via de uitgebreide beroepskeuzetest kun je zien welke beroepen bij jouw persoonlijkheidsprofiel passen.

Persoonlijkheidstypen

  • Ondernemend / Conventioneel

Taken manager/directeur winkelcentrum

  • Formuleren van beleid en werkprocedures voor het winkelcentrum, hierbij de bedrijfsrichtlijnen volgen.
  • Plannen en organiseren van de activiteiten van het winkelcentrum.
  • Taken toewijzen aan het personeel en delegeren van verantwoordelijkheden.
  • Maken van begrotingen, uitgaven goedkeuren en prijzen en kortingen bepalen.
  • Het personeelsbeleid uitvoeren, inclusief de werving, selectie en het ontslag van personeel.
  • Toezicht houden op de werkzaamheden van het personeel.
  • Er zorg voor dragen dat voorraden van de handelswaren toereikend zijn en dat het voorraadbeheer efficiënt wordt gevoerd.
  • Overleggen met andere managers en personeel, bijv. om informatie te verstrekken over de handelswaren, procedures, prestaties en nieuwe initiatieven, om speciale promoties te organiseren, etc.
  • Behandelen van klachten, opmerkingen en vragen van klanten met betrekking tot verkoop en service.
  • Zorgdragen voor kwaliteitsstandaarden, klantenservice, gezondheid, veiligheid, het schoonhouden van het winkelcentrum en beveiliging.
  • Analyseren en interpreteren van de wensen en voorkeuren van klanten, marktontwikkelingen, activiteiten van concurrenten en bedrijfsresultaten, initiëren van veranderingen om de verkoop te vergroten en de efficiëntie te verbeteren.
  • Reclame maken voor het winkelcentrum op lokaal niveau, bijv. door contacten te onderhouden met de gemeenschap, kranten, scholen, etc.

Gerelateerde beroepen winkel, supermarkt