Beroep manager dienstverlening

Via de uitgebreide beroepskeuzetest kun je zien welke beroepen bij jouw persoonlijkheidsprofiel passen.

Persoonlijkheidstypen

  • Ondernemend / Onderzoekend

Kennis

  • Klantendiensten
  • Maatschappelijk verantwoord ondernemen
  • Communicatieprincipes
  • Productkennis
  • Beheer van klantrelaties

Vaardigheden

  • Toezicht houden op werkzaamheden
  • Toezicht houden op het beheer van een zaak
  • Leiding geven aan personeel
  • Businessplannen opstellen
  • Behoeften van klanten identificeren
  • Gezondheids- en veiligheidsprocedures plannen
  • Bedrijfsnormen volgen
  • Oplossingen voor problemen creëren

Optionele kennis en vaardigheden

klantenservicetechnieken aanleren verslag uitbrengen over het algemene beheer van een bedrijf gegevens van automatische oproepverdeling interpreteren gebruik van recreatiefaciliteiten inplannen kaarten verkopen naleving van bedrijfsregels waarborgen salonbeheer diagnostische apparatuur voor automobielindustrie nieuwe zakenkansen identificeren problemen bij voertuigen vaststellen klanttevredenheid garanderen dagelijkse prioriteiten stellen fotografie klantenoordelen analyseren betrokken zijn bij de dagelijkse werkzaamheden in het bedrijf verkoopgesprekken houden producenten bezoeken analyses van de behoeften van klanten uitvoeren onderhoud van apparatuur verzekeren dienstverlening controleren klantbeheer uitvoeren werk van werknemers voor onderhoud van voertuigen plannen marketingstrategieën implementeren schoonmaakwerkzaamheden beheren relaties met klanten onderhouden werkprocedures ontwikkelen de organisatie vertegenwoordigen afspraken beheren prestaties van medewerkers van een organisatie evalueren grond- en hulpstoffen beheren toezicht houden op de wasservice voor hotelgasten inventaris beheren salarissen beheren leden werven oproeproutering autotechniek planning van de inventaris uitvoeren activiteiten van callcenters analyseren begeleidingsmethodes werkstroomprocessen beheren professionele administratie bijhouden omgaan met managers klantgegevens verzamelen recreatieve activiteiten promoten kosten-batenanalyserapporten verstrekken cosmetica verkopen marketingprincipes aanleren gegevensbescherming boekhoudkundige technieken verschillende communicatiekanalen gebruiken operationele activiteiten coördineren soorten wellnesscentra klantenservice verlenen boekhouding voldoen aan pluknormen analytisch denken stukken verzamelen voor wasdienst werknemers ontslaan boekhoudregelgeving kantoorsoftware communicatie binnen organisaties bevorderen vooruitgang naar streefdoelen analyseren toezicht houden op verkoopactiviteiten marktonderzoek uitvoeren contact opnemen met klanten folders schrijven goederen bestellen personeelscapaciteit analyseren bedrijfsplannen voor onlineverkoop ontwikkelen lidmaatschappen beheren operationele begroting beheren organisatorische beleidslijnen vaststellen klachten behandelen personeel aanwerven bedrijfsbehoeften analyseren onderhoudsetiketten lezen organisatorische beleidslijnen opstellen kernprestatie-indicatoren van callcenters beheren haalbaarheid van de implementatie van ontwikkelingen beoordelen zakenrelaties aangaan advies geven aan klanten strategische bedrijfsbeslissingen nemen telemarketing ondernemingsbeleid reparaties van voertuigen uitvoeren diensten verkopen loonrapporten beheren team leiden gasten inchecken creatieve processen stimuleren klantendienst beheren prijsinformatie geven rapporten presenteren lidmaatschapsprocedures coördineren risicoanalyses uitvoeren strategieën om inkomsten te genereren ontwikkelen operationele efficiëntietraining geven aan werknemers omgaan met druk door onverwachte omstandigheden reclamecampagnes coördineren activiteiten delegeren klanten overtuigen met alternatieven ledenadministratie volledig beheren soorten voertuigmotoren cosmetica diensten in wellnesscentra plannen kooptrends van consumenten analyseren rekeningen beheren samenwerken bij de ontwikkeling van marketingstrategieën producten verkopen communiceren met klantendienst noodevacuatieplannen beheren klantenservice bieden verantwoordelijkheid tonen verkoopfacturen opstellen werknemers beoordelen verkoopstrategieën zakelijke analyse contracten beheren klanten advies geven over het gebruik van cosmetica financieel beheer verkoopdoelstellingen behalen vergaderingen regelen bedrijfsprocessen analyseren klein tot middelgroot bedrijf beheren informatie geven klachten van klanten afhandelen dagelijks werk controleren toezicht houden op het onderhoud in wellnesscentra elektronische handelssystemen reparaties van motorfietsen uitvoeren onderzoeken inzake klantendienst analyseren evenementen organiseren gegevens over voorraden bijhouden klanten informeren over wijzigingen en annuleringen van activiteiten toezicht houden op kwaliteitscontroles doelstellingen voor de middellange en lange termijn plannen wellnessproducten advies geven over public relations lidmaatschap analyseren oplosmiddelen gebruiken relaties met leveranciers onderhouden public relations marketingtechnieken voor sociale media strategieën voor lidmaatschap ontwikkelen principes voor bedrijfsbeheer organisatorisch beleid recreatieactiviteiten motoronderdelen gezondheids- en veiligheidsmaatregelen in de schoonmaakindustrie materialen voor stomerij inspecteren gasten begroeten capaciteitenniveau's van medewerkers beoordelen ledenbestanden beheren grafisch ontwerp communiceren met klanten communicatie met vreemde culturen tot stand brengen zakelijke analyses uitvoeren streven naar bedrijfsgroei verkoopopbrengsten maximaliseren reclametechnieken verkoopstrategieën ten uitvoer brengen antwoord geven op vragen van klanten een professioneel netwerk ontwikkelen autobediening onafhankelijke operationele besluiten nemen ict-project beheren werk beheren cosmetica aanbevelen aan klanten callcentertechnologieën vertrouwelijkheid van informatie communicatietechnieken gebruiken recreatieaccommodatie beheren hygiënenormen opstellen dagelijkse informatieactiviteiten leiden financieel plan opstellen kwaliteitsborging van oproepen gratis stalen van cosmetica aanbieden verkoopactiviteiten reclamecampagnes plannen verkoopcijfers van producten bestuderen personen interviewen contacten onderhouden met lokale overheden activiteiten rond dochterondernemingen productieschema aanpassen apparatuur volgen interne mededelingen verspreiden kwaliteitsstandaarden recreatieprogramma’s ontwikkelen voorraadniveaus bewaken werkgerelateerde verslagen schrijven takenschema's beheren dienstroosters opstellen winstgevendheid beheren verkoopverslagen opstellen gegevens over interacties met klanten bijhouden evenementen op culturele ontmoetingsplaatsen promoten een team leiden werksfeer van continue verbetering creëren naleving van gezondheids- veiligheids- en hygiënenormen waarborgen arbeidswet werknemers opleiden logistiek beheren budgetten beheren