Beroep manager contactcenter

Via de uitgebreide beroepskeuzetest kun je zien welke beroepen bij jouw persoonlijkheidsprofiel passen.

Persoonlijkheidstypen

Kennis

  • Customer relationship management
  • Characteristics of products
  • Corporate social responsibility
  • Characteristics of services

Vaardigheden

  • Analyse business processes
  • Motivate employees
  • Measure customer feedback
  • Plan health and safety procedures
  • Analyse staff capacity
  • Coordinate operational activities
  • Create a work atmosphere of continuous improvement
  • Analyse business plans
  • Fix meetings
  • Manage staff
  • Present reports
  • Assess the feasibility of implementing developments
  • Supervise work
  • Follow company standards
  • Manage resources
  • Create solutions to problems

Optionele kennis en vaardigheden

werknemers opleiden klantbeheer uitvoeren dienstverlening controleren klanteninzicht onderzoeken inzake klantendienst analyseren boekhoudkundige technieken klachten van klanten afhandelen gegevens over interacties met klanten bijhouden marketingtechnieken voor sociale media klantendienst beheren contracten beheren klantenservicetechnieken aanleren helpdeskproblemen afhandelen elektronische handelssystemen contact opnemen met klanten personeel aanwerven werknemers ontslaan toezicht houden op documentbeheer risicoanalyses uitvoeren

Loopbaanperspectief

Het beroep manager contactcenter behoort tot de beroepsgroep Managers commerciële en persoonlijke dienstverlening. Uit onderzoek van Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (2020) is gebleken dat voor deze beroepsgroep de volgende loopbaanperspectieven gelden.

Onderwerp Aantal banen Perspectief
verwachte uitbreidingsvraag tot 20243300  erg hoog
verwachte vervangingsvraag tot 20241000  erg laag
verwachte baanopeningen tot 20244300  hoog
salarisgroei tijdens loopbaan  gemiddeld
uitwijkmogelijkheden naar sector  gemiddeld
substitutiemogelijkheden naar opleidingstype  hoog
samenhang baankans met economie  erg hoog