Beroep manager callcenter

Via de uitgebreide beroepskeuzetest kun je zien welke beroepen bij jouw persoonlijkheidsprofiel passen.

Persoonlijkheidstypen

  • Ondernemend / Conventioneel

Kennis

  • Maatschappelijk verantwoord ondernemen
  • Klantendiensten
  • Communicatieprincipes
  • Productkennis
  • Callcentertechnologieën
  • Telemarketing
  • Beheer van klantrelaties
  • Vertrouwelijkheid van informatie

Vaardigheden

  • Klantenoordelen analyseren
  • ICT-project beheren
  • Behoeften van klanten identificeren
  • Prestaties van medewerkers van een organisatie evalueren
  • Leiding geven aan personeel
  • Haalbaarheid van de implementatie van ontwikkelingen beoordelen
  • Werksfeer van continue verbetering creëren
  • Streven naar bedrijfsgroei
  • Toezicht houden op werkzaamheden
  • Rapporten presenteren
  • Personeelscapaciteit analyseren
  • Oplossingen voor problemen creëren
  • Bedrijfsnormen volgen
  • Gegevens van automatische oproepverdeling interpreteren
  • Omgaan met managers
  • Toezicht houden op het beheer van een zaak
  • Activiteiten van callcenters analyseren
  • Verslag uitbrengen over het algemene beheer van een bedrijf
  • Operationele activiteiten coördineren
  • Kernprestatie-indicatoren van callcenters beheren
  • Gezondheids- en veiligheidsprocedures plannen

Optionele kennis en vaardigheden

prestatietendensen van oproepen analyseren risicoanalyses uitvoeren onderzoeken inzake klantendienst analyseren werknemers opleiden activiteiten rond dochterondernemingen klanten overtuigen met alternatieven marktonderzoek uitvoeren communicatie met vreemde culturen tot stand brengen boekhoudkundige technieken kwaliteitsborging van oproepen zakelijke analyse contracten beheren personeel aanwerven elektronische handelssystemen klantenservicetechnieken aanleren marketingtechnieken voor sociale media verkoopgesprekken houden marketingprincipes aanleren oproeproutering verkoopactiviteiten verkoopstrategieën bedrijfsplannen voor onlineverkoop ontwikkelen dienstverlening controleren