Beroep manager callcenter

Via de uitgebreide beroepskeuzetest kun je zien welke beroepen bij jouw persoonlijkheidsprofiel passen.

Persoonlijkheidstypen

Kennis

  • Corporate social responsibility
  • Customer service
  • Communication principles
  • Product comprehension
  • Call-centre technologies
  • Telemarketing
  • Customer relationship management
  • Information confidentiality

Vaardigheden

  • Measure customer feedback
  • Manage ICT project
  • Identify customer's needs
  • Evaluate performance of organisational collaborators
  • Manage staff
  • Assess the feasibility of implementing developments
  • Create a work atmosphere of continuous improvement
  • Strive for company growth
  • Supervise work
  • Present reports
  • Analyse staff capacity
  • Create solutions to problems
  • Follow company standards
  • Interpret automatic call distribution data
  • Liaise with managers
  • Supervise the management of an establishment
  • Analyse call centre activities
  • Report on overall management of a business
  • Coordinate operational activities
  • Manage key performance indicators of call centres
  • Plan health and safety procedures

Optionele kennis en vaardigheden

prestatietendensen van oproepen analyseren risicoanalyses uitvoeren onderzoeken inzake klantendienst analyseren werknemers opleiden activiteiten rond dochterondernemingen klanten overtuigen met alternatieven marktonderzoek uitvoeren communicatie met vreemde culturen tot stand brengen boekhoudkundige technieken kwaliteitsborging van oproepen zakelijke analyse contracten beheren personeel aanwerven elektronische handelssystemen klantenservicetechnieken aanleren marketingtechnieken voor sociale media verkoopgesprekken houden marketingprincipes aanleren oproeproutering verkoopactiviteiten verkoopstrategieën bedrijfsplannen voor onlineverkoop ontwikkelen dienstverlening controleren

Loopbaanperspectief

Het beroep manager callcenter behoort tot de beroepsgroep Directiesecretaresses. Uit onderzoek van Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (2020) is gebleken dat voor deze beroepsgroep de volgende loopbaanperspectieven gelden.

Onderwerp Aantal banen Perspectief
verwachte uitbreidingsvraag tot 202410500  hoog
verwachte vervangingsvraag tot 202417800  gemiddeld
verwachte baanopeningen tot 202428300  gemiddeld
salarisgroei tijdens loopbaan  gemiddeld
uitwijkmogelijkheden naar sector  erg hoog
substitutiemogelijkheden naar opleidingstype  gemiddeld
samenhang baankans met economie  laag