Beroep manager callcenter
Via de uitgebreide beroepskeuzetest kun je zien welke beroepen bij jouw persoonlijkheidsprofiel passen.
Persoonlijkheidstypen
- Ondernemend / Conventioneel
Kennis
- Maatschappelijk verantwoord ondernemen
- Klantendiensten
- Communicatieprincipes
- Productkennis
- Callcentertechnologieën
- Telemarketing
- Beheer van klantrelaties
- Vertrouwelijkheid van informatie
Vaardigheden
- Klantenoordelen analyseren
- ICT-project beheren
- Behoeften van klanten identificeren
- Prestaties van medewerkers van een organisatie evalueren
- Leiding geven aan personeel
- Haalbaarheid van de implementatie van ontwikkelingen beoordelen
- Werksfeer van continue verbetering creëren
- Streven naar bedrijfsgroei
- Toezicht houden op werkzaamheden
- Rapporten presenteren
- Personeelscapaciteit analyseren
- Oplossingen voor problemen creëren
- Bedrijfsnormen volgen
- Gegevens van automatische oproepverdeling interpreteren
- Omgaan met managers
- Toezicht houden op het beheer van een zaak
- Activiteiten van callcenters analyseren
- Verslag uitbrengen over het algemene beheer van een bedrijf
- Operationele activiteiten coördineren
- Kernprestatie-indicatoren van callcenters beheren
- Gezondheids- en veiligheidsprocedures plannen
Optionele kennis en vaardigheden
prestatietendensen van oproepen analyseren risicoanalyses uitvoeren onderzoeken inzake klantendienst analyseren werknemers opleiden activiteiten rond dochterondernemingen klanten overtuigen met alternatieven marktonderzoek uitvoeren communicatie met vreemde culturen tot stand brengen boekhoudkundige technieken kwaliteitsborging van oproepen zakelijke analyse contracten beheren personeel aanwerven elektronische handelssystemen klantenservicetechnieken aanleren marketingtechnieken voor sociale media verkoopgesprekken houden marketingprincipes aanleren oproeproutering verkoopactiviteiten verkoopstrategieën bedrijfsplannen voor onlineverkoop ontwikkelen dienstverlening controlerenLoopbaanperspectief
Het beroep manager callcenter behoort tot de beroepsgroep Directiesecretaresses. Uit onderzoek van Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (2020) is gebleken dat voor deze beroepsgroep de volgende loopbaanperspectieven gelden.
Onderwerp | Aantal banen | Perspectief |
---|---|---|
verwachte uitbreidingsvraag tot 2024 | 10500 | hoog |
verwachte vervangingsvraag tot 2024 | 17800 | gemiddeld |
verwachte baanopeningen tot 2024 | 28300 | gemiddeld |
salarisgroei tijdens loopbaan | gemiddeld | |
uitwijkmogelijkheden naar sector | erg hoog | |
substitutiemogelijkheden naar opleidingstype | gemiddeld | |
samenhang baankans met economie | laag |