Beroep leerkracht drama voortgezet onderwijs

Via de uitgebreide beroepskeuzetest kun je zien welke beroepen bij jouw persoonlijkheidsprofiel passen.

Persoonlijkheidstypen

  • Sociaal / Artistiek

Kennis

  • Procedures in het hoger onderwijs
  • Zangtechnieken
  • Curriculumdoelstellingen
  • Acteermethoden

Vaardigheden

  • Gedrag van studenten volgen
  • Lesmateriaal opstellen
  • Veiligheid van studenten garanderen
  • Studentendiscipline handhaven
  • Achtergrondonderzoek uitvoeren voor toneelstukken
  • Vooruitgang van studenten volgen
  • Studentenrelaties beheren
  • Studenten beoordelen
  • Contacten onderhouden met pedagogische medewerkers
  • Voorstellingsconcepten definiëren
  • Contacten onderhouden met educatieve medewerkers
  • Coachingstijl ontwikkelen
  • Voorbeelden geven bij het leren
  • Lesinhoud voorbereiden
  • Veilige werkomstandigheden in de podiumkunsten behouden
  • Constructieve kritiek geven
  • Procedures in het secundair onderwijs
  • Interculturele onderwijsstrategieën toepassen
  • Ontwikkelingen op expertisegebied opvolgen
  • Huiswerk geven
  • Onderwijs aanpassen aan de capaciteiten van de student
  • Lesoverzicht ontwikkelen
  • Studenten bijstaan bij het leren
  • Creativiteit in het team stimuleren
  • Onderwijsstrategieën toepassen
  • Scenario analyseren
  • Klassenmanagement uitvoeren
  • Repetities organiseren

Optionele kennis en vaardigheden

studenten begeleiden op schoolreis leerproblemen vakoverschrijdende links met andere vakgebieden identificeren ondersteuningsnetwerk van de student raadplegen aanwezigheidslijsten bijhouden toezicht houden op de speelplaats jongeren voorbereiden op de volwassenheid ouderavond organiseren bewegingstechnieken uitspraaktechnieken teamwork tussen studenten aanmoedigen soorten handicaps scenario adapteren socialisatie bij adolescenten in lesmateriaal voorzien acteurs en crew leiden visuele kwaliteit van het decor garanderen scripts creëren voor artistieke productie toezicht houden op buitenschoolse activiteiten toneelteksten analyseren werken met elektronische leeromgevingen helpen bij de organisatie van schoolevenementen toezicht houden op onderwijsontwikkelingen middelen voor educatieve doeleinden beheren indicatoren van een begaafde leerling herkennen leerstoornissen identificeren studenten helpen met materiaal ademhalingstechnieken