Beroep lay-outtekenaar animatiefilms

Tekenaars van de animatie werken met de cameramensen en de regisseur om de beste 3D-filmpjes te coördineren en te creëren. Zij vertalen 2D-storefboards in 3D-beelden en zijn verantwoordelijk voor de camerahoeken, de frames en de verlichting van de animatie. Tekenaars voor animatie beslissen welke actie plaatsvindt in welke animatie plaatsvindt.

Lay-outtekenaar animatiefilms: Open vacatures

Vind je droombaan op Talent.com, een van de grootste vacaturesites ter wereld.

Actuele vacatures: talent.com

Persoonlijkheidstypen

Kennis

  • ICT-softwarespecificaties

    De kenmerken, het gebruik en de werking van diverse softwareproducten zoals computerprogramma’s en toepassingssoftware.

  • Multimediasystemen

    De methoden, procedures en technieken met betrekking tot de werking van multimediasystemen, gewoonlijk een combinatie van software en hardware, die verschillende soorten media, zoals video en audio, presenteren.

  • Motion graphics

    De technieken en software voor het creëren van de illusie van beweging zoals keyframing, Adobe After Effects en Nuke.

  • 3D-belichting

    De constructie of het digitale effect dat verlichting simuleert in een 3D-omgeving.

  • Grafisch ontwerp

    De technieken om een visuele voorstelling van ideeën en boodschappen te creëren.

Vaardigheden

  • Digitale bewegende beelden bewerken

    Gebruiken van gespecialiseerde software om videobeelden te bewerken voor gebruik in een artistieke productie.

  • Relaties tussen personages bestuderen

    Bestuderen van tekens in scripts en hun onderlinge relaties.

  • Zich aanpassen aan het type media

    Aanpassing aan verschillende soorten media zoals televisie, films, spots en andere media. De werkzaamheden aanpassen aan de aard van de media, de omvang van de productie, de begroting, de genres in de media en andere.

  • Projecten binnen het budget afwerken

    Ervoor zorgen dat u binnen het budget blijft. Het werk en materiaal aanpassen aan het budget.

  • Briefings volgen

    De vereisten en verwachtingen interpreteren en daaraan beantwoorden, zoals besproken en overeengekomen met de klanten.

  • Visuele kwaliteit van het decor verzekeren

    Inspecteren en aanpassen van het decor en de aankleding en ervoor zorgen dat de visuele kwaliteit optimaal is, rekening houdend met beperkingen in tijd, budget en mankracht.

  • Mediabronnen bestuderen

    Bestuderen van verschillende mediabronnen zoals uitzendingen, gedrukte media en online media om inspiratie op te doen voor de ontwikkeling van creatieve concepten.

  • Overleggen met de regisseur van een productie

    Met de regisseur, de producer en de klanten overleg plegen tijdens het productie- en het post-productieproces.

  • Animatie-elementen opstellen

    Personages, rekwisieten of omgevingen testen en opstellen om ervoor te zorgen dat ze correct worden weergegeven in alle vereiste cameraposities en -hoeken.

  • Werkschema's volgen

    De opeenvolging van activiteiten beheren om binnen de overeengekomen termijnen voltooid werk af te leveren door een werkschema te volgen.

  • Scenario analyseren

    Een script analyseren door de dramaturgie, de vorm, de thema’s en de structuur van een script te onderzoeken. Zo nodig onderzoek verrichten.

  • Grafische 3D-computersoftware bedienen

    Gebruiken van grafische ICT-tools, zoals Autodesk Maya, Blender, die digitale bewerking, modellering, rendering en compositie van grafieken mogelijk maken. Deze tools zijn gebaseerd op wiskundige representatie van driedimensionale objecten.

Optionele kennis en vaardigheden

adobe illustrator camera's opzetten computergraphics ontwerpen omzetten in geanimeerde figuren motion capture multimedia-inhoud aanbieden synfig camera's bedienen geanimeerde verhaallijnen creëren organische 3d-vormen animeren sketchbook pro microsoft visio 3d-beeldvormingstechnieken toepassen 3d-figuren riggen portfolio beheren gimp adobe photoshop diafragma's voor camera's selecteren 3d-modellen creëren bewegende beelden creëren grafische bewerkingssoftware animaties ontwikkelen

Source: Sisyphus ODB