Beroep kwaliteitsmanager dienstverlening

Via de uitgebreide beroepskeuzetest kun je zien welke beroepen bij jouw persoonlijkheidsprofiel passen.

Persoonlijkheidstypen

Kennis

  • Business processes
  • Quality standards
  • Corporate social responsibility
  • Database quality standards
  • Business knowledge
  • Quality assurance methodologies

Vaardigheden

  • Oversee stock quality control
  • Create solutions to problems
  • Perform quality audits
  • Plan health and safety procedures
  • Liaise with managers
  • Train staff in quality procedures
  • Strive for company growth
  • Follow company standards
  • Analyse test data
  • Adhere to organisational guidelines
  • Define quality standards
  • Improve business processes

Optionele kennis en vaardigheden

technische documentatie aanleveren kwaliteitscontroles vóór montage uitvoeren projectbeheer leveranciersrisico’s beoordelen testresultaten melden aan andere afdelingen bedrijfsstrategieconcepten projectbeheer uitvoeren bedrijfsprocessen analyseren doelstellingen op het gebied van kwaliteitsborging vaststellen klantendiensten meetinstrumenten gebruiken inspecties leiden

Loopbaanperspectief

Het beroep kwaliteitsmanager dienstverlening behoort tot de beroepsgroep Managers zakelijke en administratieve dienstverlening. Uit onderzoek van Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (2020) is gebleken dat voor deze beroepsgroep de volgende loopbaanperspectieven gelden.

Onderwerp Aantal banen Perspectief
verwachte uitbreidingsvraag tot 20245900  gemiddeld
verwachte vervangingsvraag tot 20249400  laag
verwachte baanopeningen tot 202415200  gemiddeld
salarisgroei tijdens loopbaan  zeer hoog
uitwijkmogelijkheden naar sector  erg hoog
substitutiemogelijkheden naar opleidingstype  gemiddeld
samenhang baankans met economie  hoog