Beroep kwaliteitscontroleur lederwaren

Kwaliteitscontroleurs lederwaren verrichten een analyse van de visuele aspecten van de lederwaren, namelijk uiterlijk, robuustheid, afwezigheid van plooien, de rechtheid van de naden en de algemene aspecten, zoals onberispelijkheid en kleuruniformiteit, vergeleken met de specificaties. Zij verrichten ook snelle tests.

Kwaliteitscontroleur lederwaren: Open vacatures

Vind je droombaan op Talent.com, een van de grootste vacaturesites ter wereld.

Actuele vacatures: talent.com

Persoonlijkheidstypen

Kennis

  • Fabricageprocessen van lederwaren

    Processen, technologie en machines die worden gebruikt bij het vervaardigen van lederwaren.  

  • Bestanddelen van lederwaren

    De diverse procedures en methoden bij de verwerking van lederen materialen en onderdelen van lederwaren, waaronder fabriceerbaarheid en eigenschappen.  

  • Kwaliteit van lederwaren

    De kwaliteitsspecificaties van materialen, processen en eindproducten, de meest voorkomende defecten in leder, snelle testprocedures, procedures voor laboratoriumtests en normen, en adequate apparatuur voor kwaliteitscontroles. 

  • Afwerkingstechnieken voor schoeisel

    De machines, instrumenten, chemicaliën en mechanische afwerkingsprocessen die worden gebruikt bij de fabricage van schoeisel.

  • Materialen voor lederwaren

    Het uitgebreide aanbod aan materialen die worden gebruikt bij de productie van lederwaren, kunstleder (synthetische of kunstmatige materialen), textiel, enz; de manier van onderscheiden, tussen verschillende materialen op basis van hun eigenschappen, voordelen en beperkingen.

Vaardigheden

  • IT-instrumenten gebruiken

    Toepassing van computers, computernetwerken en andere informatietechnologieën en -apparatuur voor het opslaan, ophalen, verzenden en manipuleren van gegevens, in de context van een bedrijf of onderneming.

  • Commerciële en technische zaken in vreemde talen communiceren

    Een of meer vreemde talen spreken om commerciële en technische problemen met verschillende leveranciers en klanten kenbaar te maken.

  • Kwaliteitssystemen voor schoeisel beheren

    Beheren van het kwaliteitssysteem van het bedrijf. Opstellen of uitwerken van het kwaliteitshandboek. Uitvoeren van de vastgestelde eisen en doelstellingen die in het kwaliteitsbeleid zijn opgenomen. Bevorderen van interne en externe communicatie, inclusief de opvolging van de klanttevredenheid. Definiëren en controleren van de uitvoering van corrigerende en preventieve maatregelen. Bevorderen van de voortdurende verbetering van het kwaliteitssysteem en het kwaliteitshandboek.

  • Communicatietechnieken gebruiken

    Communicatietechnieken toepassen die de gesprekspartners in staat stellen om elkaar beter te begrijpen en accuraat te communiceren bij het doorgeven van berichten.

  • Kwaliteitscontroletechnieken op schoeisel en lederwaren toepassen

    Kwaliteitscontrole in schoeisel en lederwaren toepassen. Het materiaal, het onderdeel of het model analyseren aan de hand van relevante kwaliteitscriteria. Het materiaal en andere van leveranciers verkregen onderdelen of het eindproduct vergelijken met de normen. Visuele waarnemingen gebruiken en bevindingen rapporteren. De hoeveelheid leer in het entrepot controleren. Onderdelen onderwerpen aan laboratoriumcontrole. Corrigerende maatregelen vaststellen wanneer dat nodig is.

Optionele kennis en vaardigheden

magazijnopstellingen van lederwarenfabrieken bepalen milieueffecten van schoeiselproductie verminderen laboratoriumtesten op schoeisel of lederwaren uitvoeren

Source: Sisyphus ODB