Beroep kwaliteitsauditor callcenter

Via de uitgebreide beroepskeuzetest kun je zien welke beroepen bij jouw persoonlijkheidsprofiel passen.

Persoonlijkheidstypen

Kennis

  • Telemarketing
  • Information confidentiality
  • Quality standards
  • Call quality assurance management

Vaardigheden

  • Analyse call performance trends
  • Present reports
  • Provide objective assessments of calls
  • Provide feedback on job performance
  • Assess employees' capability levels
  • Give constructive feedback
  • Train staff on call quality assurance
  • Measure customer feedback
  • Measure call quality
  • Write inspection reports
  • Report call errors
  • Guarantee customer satisfaction
  • Maintain high quality of calls

Optionele kennis en vaardigheden

vragenlijsten opstellen advies geven over het organisatieklimaat verkoopstrategieën communicatieprincipes principes voor bedrijfsbeheer advies geven over efficiëntieverbeteringen vragenlijsten herzien klantendiensten personeelscapaciteit analyseren implementatie van kwaliteitsbeheersystemen ondersteunen teksten uittypen van audiobronnen verkoopargumenten projectbeheer werknemers opleiden communicatiemethoden aanleren verkoopactiviteiten boekhoudkundige technieken oproeproutering winstgevendheid inschatten statistiek klanten overtuigen met alternatieven callcentertechnologieën

Loopbaanperspectief

Het beroep kwaliteitsauditor callcenter behoort tot de beroepsgroep Directiesecretaresses. Uit onderzoek van Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (2020) is gebleken dat voor deze beroepsgroep de volgende loopbaanperspectieven gelden.

Onderwerp Aantal banen Perspectief
verwachte uitbreidingsvraag tot 202410500  hoog
verwachte vervangingsvraag tot 202417800  gemiddeld
verwachte baanopeningen tot 202428300  gemiddeld
salarisgroei tijdens loopbaan  gemiddeld
uitwijkmogelijkheden naar sector  erg hoog
substitutiemogelijkheden naar opleidingstype  gemiddeld
samenhang baankans met economie  laag