Beroep klantadviseur

Via de uitgebreide beroepskeuzetest kun je zien welke beroepen bij jouw persoonlijkheidsprofiel passen.

Persoonlijkheidstypen

  • Onderzoekend / Ondernemend
  • Artistiek / Onderzoekend

Kennis

  • Maatschappelijk verantwoord ondernemen
  • Public relations
  • Communicatieprincipes
  • Productkennis

Vaardigheden

  • Toezicht houden op werkzaamheden
  • Klantendienst beheren
  • Verkoopopbrengsten maximaliseren
  • Zakenrelaties aangaan
  • Advies geven over public relations
  • Bedrijfsnormen volgen
  • Toezicht houden op het beheer van een zaak
  • Kooptrends van consumenten analyseren
  • Oplossingen voor problemen creëren
  • Een professioneel netwerk ontwikkelen
  • Communiceren met klanten
  • Klanttevredenheid garanderen
  • Analyses van de behoeften van klanten uitvoeren
  • Behoeften van klanten identificeren
  • Omgaan met managers
  • Gezondheids- en veiligheidsprocedures plannen
  • Rekeningen beheren
  • Leiding geven aan personeel
  • Vergaderingen regelen
  • Nieuwe zakenkansen identificeren

Optionele kennis en vaardigheden

klantenoordelen analyseren strategische bedrijfsbeslissingen nemen marketingstrategieën implementeren klantenservicetechnieken aanleren dienstverlening controleren contracten beheren zakelijke analyses uitvoeren toezicht houden op verkoopactiviteiten onderzoeken inzake klantendienst analyseren contact opnemen met klanten klantgegevens verzamelen beheer van klantrelaties principes voor bedrijfsbeheer bedrijfsprocessen analyseren klantendiensten verkoopgesprekken houden verkoopdoelstellingen behalen verkoopstrategieën ten uitvoer brengen samenwerken bij de ontwikkeling van marketingstrategieën bedrijfsbehoeften analyseren communiceren met klantendienst gegevensbescherming klantbeheer uitvoeren marktonderzoek uitvoeren klachten van klanten afhandelen verkoopcijfers van producten bestuderen werknemers opleiden reclamecampagnes plannen verkoopstrategieën gegevens over interacties met klanten bijhouden