Beroep kassamedewerker

Kassamedewerkers beheren het kassaregister, ontvangen betalingen van klanten, geven kwitanties en geven wisselgeld terug.

Kassamedewerker: Open vacatures

Vind je droombaan op Talent.com, een van de grootste vacaturesites ter wereld.

Actuele vacatures: talent.com

Persoonlijkheidstypen

Kennis

  • Klantendiensten

    Processen en beginselen die betrekking hebben op de klant, opdrachtgever, gebruiker en op persoonlijke diensten; daartoe kunnen procedures behoren voor het evalueren van de tevredenheid van klanten of gebruikers.

Vaardigheden

  • Diefstalpreventie beheren

    Diefstal- en overvalpreventie toepassen; toezicht houden op bewakingsapparatuur; indien nodig beveiligingsprocedures handhaven.

  • Klantgericht zijn

    Houding die de klant in alle gevallen centraal stelt.

  • Rekenvaardigheden gebruiken

    Hanteren van een redenering en toepassen van eenvoudige of complexe numerieke concepten en berekeningen.

  • Terugbetalingen verwerken

    Vragen van klanten voor retourzendingen, omruil van goederen, terugbetalingen of aanpassingen van facturen oplossen. De organisatorische richtlijnen volgen tijdens dit proces.

  • Verschillende communicatiekanalen gebruiken

    Gebruik maken van verschillende soorten communicatiekanalen zoals verbale, handgeschreven, digitale en telefooncommunicatie, met als doel ideeën of informatie uit te werken en uit te wisselen.

  • Nazorgdiensten aan klanten bieden

    Registreren, opvolgen en oplossen van en reageren op klantverzoeken, klachten en after-sales services.

  • Verkoopfacturen opstellen

    De factuur van verkochte goederen of geleverde diensten opstellen, met daarin individuele prijzen, de totale kosten en de voorwaarden. De orderverwerking verrichten voor bestellingen die ontvangen worden via telefoon, fax of internet en de definitieve factuur van de klant berekenen.

  • Betalingen verwerken

    Betalingen zoals contanten, kredietkaarten en debetkaarten aanvaarden. Terugbetalingen verwerken in geval van retour of vouchers en marketinginstrumenten zoals bonuskaarten of lidmaatschapskaarten beheren. Aandacht besteden aan de veiligheid en de bescherming van persoonsgegevens.

  • Geldautomaat beheren

    Het geld tellen; balans van de kassa aan het einde van de dienst controleren; betalingen ontvangen en betalingsinformatie verwerken; scanapparatuur gebruiken.

Optionele kennis en vaardigheden

klantenprogramma’s verwerken kassaomgeving netjes houden verkoopbevorderingstechnieken aankopen in draagtassen doen werknemers opleiden geld tellen klanten naar koopwaar leiden prijskaartjes ophangen producten reserveren voor klanten materialen wegen rapporten van transacties bijhouden goederen inpakken als geschenk verkoopargumenten principes van teamwerk

Source: Sisyphus ODB