Beroep kaartjesverkoper

Kaartjesverkopers leveren diensten aan klanten, verkopen kaartjes en passen het reserveringsaanbod aan de behoeften van de klant aan. Zij verkopen kaartjes voor alle evenementen zoals sport-, culturele en vrijetijdsactiviteiten. Zij geven klanten informatie over aanbiedingen en treffen de nodige regelingen.

Kaartjesverkoper: Open vacatures

Vind je droombaan op Talent.com, een van de grootste vacaturesites ter wereld.

Actuele vacatures: talent.com

Persoonlijkheidstypen

Kennis

  • Verkoopargumenten

    Technieken en verkoopmethoden die worden gebruikt om op een overtuigende manier een product of dienst aan te bieden aan klanten en om aan hun verwachtingen en behoeften te voldoen.

  • Kenmerken van diensten

    De kenmerken van een dienst met eventueel informatie over de toepassing, functie, onderdelen en aspecten, gebruikmaking en de vereisten betreffende ondersteuning.

  • Elektronische handelssystemen

    Digitale basisarchitectuur en commerciële transacties voor de handel in producten of diensten via internet, e-mail, mobiele toestellen, sociale media enz.

  • Eigenschappen van producten

    De materiële eigenschappen van een product, zoals de materialen, eigenschappen en functies, en zijn verschillende toepassingen, kenmerken, gebruiks- en ondersteuningsvereisten.

  • Annuleringsvoorwaarden van dienstverleners

    De kenmerken van de annuleringsvoorwaarden van uw dienstverleners, zoals alternatieven, oplossingen of vergoedingen.

  • Productkennis

    De aangeboden producten, hun functionaliteiten, eigenschappen en wettelijke en reglementaire vereisten.

Vaardigheden

  • Actief verkopen

    Het leveren van gedachten en ideeën op een impactvolle en invloedrijke manier om klanten te overtuigen om geïnteresseerd te raken in nieuwe producten en promoties. Klanten ervan overtuigen dat een product of dienst aan hun behoeften voldoet.

  • Rekken vullen

    Rekken aanvullen met te verkopen goederen.

  • Voorraadniveaus bewaken

    Beoordelen hoeveel voorraad er wordt gebruikt en bepalen wat moet worden besteld.

  • Verschillende communicatiekanalen gebruiken

    Gebruik maken van verschillende soorten communicatiekanalen zoals verbale, handgeschreven, digitale en telefooncommunicatie, met als doel ideeën of informatie uit te werken en uit te wisselen.

  • Winkeldiefstal voorkomen

    Identificeren van winkeldieven en methoden waarmee winkeldieven proberen te stelen. Beleid en procedures implementeren voor het voorkomen van diefstal.

  • Geplaatste bestellingen verwerken

    Verwerken van aankoopaanvragen voor artikelen die momenteel niet beschikbaar zijn.

  • Klanten informeren over wijzigingen en annuleringen van activiteiten

    Klanten informeren over wijzigingen, vertragingen of annuleringen van geplande activiteiten.

  • Klanten met bijzondere behoeften assisteren

    Cliënten met speciale behoeften helpen met inachtneming van relevante richtlijnen en speciale normen. Hun behoeften herkennen en zo nodig adequaat op deze behoeften reageren.

  • Producten voorbereiden

    Het verzamelen en voorbereiden van goederen en het demonstreren van hun functies aan klanten.

  • Kaarten verkopen

    Kaarten ruilen voor geld om het verkoopproces te beëindigen door de tickets uit te reiken als een bewijs van betaling.

  • Antwoord geven op vragen van klanten

    Beantwoorden van vragen van klanten over routes, tarieven en reserveringen persoonlijk, per post, per e-mail en per telefoon.

  • Opslagfaciliteiten organiseren

    De inhoud van een opslagruimte op orde zetten ter verbetering van de efficiëntie, met betrekking tot de binnenkomende en uitgaande stroom van de opgeslagen producten.

  • Producteigenschappen demonstreren

    Demonstreren hoe een product op een correcte en veilige manier te gebruiken, klanten informatie verstrekken over de belangrijkste kenmerken en voordelen van het product, de werking, het correcte gebruik en het onderhoud toelichten. Potentiële klanten overtuigen om artikelen te kopen.

  • Nazorgdiensten aan klanten bieden

    Registreren, opvolgen en oplossen van en reageren op klantverzoeken, klachten en after-sales services.

  • Klanten begeleiden bij de keuze van producten

    Passend advies en bijstand verstrekken zodat klanten de precieze goederen en diensten vinden waarnaar ze op zoek waren. De keuze en beschikbaarheid van producten bespreken.

  • Op de hoogte blijven van lokale evenementen

    De informatie over komende evenementen, diensten of activiteiten opvolgen via het nakijken van informatiedossiers en online communicatie.

  • Ticketverkoop volgen

    Volgen van de kaartverkoop voor live evenementen. Controleren hoeveel tickets er beschikbaar zijn en hoeveel er verkocht zijn.

  • Gevoelige persoonlijke gegevens verwerken

    Persoonlijke en gevoelige informatie over klanten op betrouwbare en discrete wijze beheren.

  • Kassa's bedienen

    Transacties in contanten registreren en behandelen door middel van een kassaregister.

  • Klantenservice verlenen

    Het behouden van de hoogst mogelijke klantenservice en ervoor zorgen dat de klantenservice te allen tijde op professionele wijze wordt verleend. Helpen om klanten of deelnemers zich op hun gemak te laten voelen en speciale vereisten ondersteunen.

  • Winkels schoonhouden

    Houd de winkels netjes en schoon door te stofzuigen en te dweilen.

  • Klanttevredenheid garanderen

    Omgaan met de verwachtingen van de klanten op professionele wijze, anticiperen en inspelen op hun behoeften en wensen. Zorgen voor een flexibele klantendienst om de tevredenheid en loyaliteit van de klant te waarborgen.

  • Boekingen verwerken

    Op voorhand een plaats boeken in overeenstemming met de eisen van de klant en alle relevante documenten uitreiken.

  • Beschikken over computervaardigheden

    Op een efficiënte manier gebruiken van computers, IT-apparatuur en moderne technologie .

  • Klantgegevens vastleggen

    Het bijhouden en opslaan van gestructureerde gegevens en dossiers over klanten in overeenstemming met de bescherming van de klantgegevens en de privacyregels.

  • Betalingen verwerken

    Betalingen zoals contanten, kredietkaarten en debetkaarten aanvaarden. Terugbetalingen verwerken in geval van retour of vouchers en marketinginstrumenten zoals bonuskaarten of lidmaatschapskaarten beheren. Aandacht besteden aan de veiligheid en de bescherming van persoonsgegevens.

  • Terugbetalingen verwerken

    Vragen van klanten voor retourzendingen, omruil van goederen, terugbetalingen of aanpassingen van facturen oplossen. De organisatorische richtlijnen volgen tijdens dit proces.

  • Communiceren met klanten

    Reageren op en communiceren met klanten op de meest efficiënte en geschikte manier om hen in staat te stellen toegang te krijgen tot de gewenste producten of diensten, of andere hulp die zij nodig kunnen hebben.

  • Verkoopfacturen opstellen

    De factuur van verkochte goederen of geleverde diensten opstellen, met daarin individuele prijzen, de totale kosten en de voorwaarden. De orderverwerking verrichten voor bestellingen die ontvangen worden via telefoon, fax of internet en de definitieve factuur van de klant berekenen.

  • Rekenvaardigheden gebruiken

    Hanteren van een redenering en toepassen van eenvoudige of complexe numerieke concepten en berekeningen.

  • Koopwaar onderzoeken

    Controleren dat de te koop aangeboden artikelen correct geprijsd zijn en dat zij werken zoals geadverteerd.

  • Behoeften van klanten identificeren

    Gebruik maken van passende vragen en actief luisteren om de verwachtingen, verlangens en vereisten van de klant naar product en diensten in kaart te brengen.

  • Prijsinformatie geven

    Klanten informatie over prijzen geven door tarieven op te zoeken en te schatten.

  • Aftersales afspraken plannen

    Met de klant afspraken maken over de levering, de opstelling en de service van de goederen; passende maatregelen nemen om de levering te waarborgen.

  • Naleving met wettelijke vereisten garanderen

    De naleving van vastgestelde en toepasselijke normen en wettelijke vereisten, zoals specificaties, beleid, normen of wetgeving, garanderen voor het doel dat organisaties met hun inspanningen nastreven.

  • Producten bijverkopen

    Klanten ertoe aan te zetten extra of duurdere producten te kopen.

Optionele kennis en vaardigheden

sportevenementen recreatieactiviteiten klanten helpen recreatieve activiteiten promoten gelijktijdig meerdere opdrachten uitvoeren verschillende talen spreken sportlocatie promoten evenementen op culturele ontmoetingsplaatsen promoten evenementen promoten culturele projecten promotiemiddelen ontwikkelen reclametechnieken

Source: Sisyphus ODB