Beroep instructeur politie
Via de uitgebreide beroepskeuzetest kun je zien welke beroepen bij jouw persoonlijkheidsprofiel passen.
Persoonlijkheidstypen
- Sociaal / Realistisch
- Sociaal / Artistiek
- Sociaal / Onderzoekend
Kennis
- Verkeerswetgeving
- Ordehandhaving
- Wettelijk gebruik van geweld
Vaardigheden
- Reageren op noodsituaties
- Verschillende communicatiekanalen gebruiken
- Interculturele onderwijsstrategieën toepassen
- Omgaan met bewijsmateriaal
- Zorgen voor de toepassing van wetten
- Zorgen voor het welzijn van studenten
- Zorgen voor de naleving van regelgeving inzake soorten wapens
- Veiligheid van studenten garanderen
- Beginselen van zelfverdediging nakomen
- Principes van wetshandhaving aanleren
- Omgaan met grote incidenten
- Studenten bijstaan bij het leren
- Gevaren voor de veiligheid vaststellen
- Publiek instrueren
- Studenten beoordelen
- Vooruitgang van studenten volgen
Optionele kennis en vaardigheden
officiële documenten controleren onderzoek onder water uitvoeren volwassenenonderwijs mensenmassa’s beheersen dieren opleiden voor professionele doeleinden middelen voor educatieve doeleinden beheren situatieschetsen schrijven illegale stoffen tests op drugsmisbruik uitvoeren in lesmateriaal voorzien onderzoeksmethoden klassenmanagement uitvoeren plaats delict onderzoeken persoonlijk beschermingsmateriaal gebruiken juridisch bewijs analyseren vereisten voor duikoperaties conflicten hanteren zorgen voor de openbare orde en veiligheidLoopbaanperspectief
Het beroep instructeur politie behoort tot de beroepsgroep Docenten beroepsgerichte vakken secundair onderwijs. Uit onderzoek van Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (2020) is gebleken dat voor deze beroepsgroep de volgende loopbaanperspectieven gelden.
Onderwerp | Aantal banen | Perspectief |
---|---|---|
verwachte uitbreidingsvraag tot 2024 | 500 | laag |
verwachte vervangingsvraag tot 2024 | 6600 | gemiddeld |
verwachte baanopeningen tot 2024 | 7100 | gemiddeld |
salarisgroei tijdens loopbaan | gemiddeld | |
uitwijkmogelijkheden naar sector | laag | |
substitutiemogelijkheden naar opleidingstype | hoog | |
samenhang baankans met economie | laag |