Beroep ict helpdesk manager
Via de uitgebreide beroepskeuzetest kun je zien welke beroepen bij jouw persoonlijkheidsprofiel passen.
Persoonlijkheidstypen
- Realistisch / Onderzoekend
Kennis
- Productkennis
- Eigenschappen van producten
- Eigenschappen van diensten
- Organisatiestructuur
Vaardigheden
- Onderrichten over vertrouwelijkheid van gegevens
- Leiding geven aan personeel
- Personeelscapaciteit analyseren
- Gevoelige klantinformatie beveiligen
- Productkennis bijhouden
- ICT-ticketsysteem gebruiken
- Oplossingen voor problemen creëren
- Toezicht houden op gegevensinvoer
- Communiceren met klanten
- ICT-ondersteuning bieden
- Werklast voorspellen
Optionele kennis en vaardigheden
kwaliteitsborging van oproepen werknemers opleiden nazorgdiensten aan klanten bieden medewerkers begeleiden software voor het beheer van klantrelaties gebruiken ict-kwaliteitsbeleid projectbeheer uitvoeren takenschema's beheren ict-helpplatformen prioriteit geven aan verzoeken kwaliteitsmodellen voor ict-processen ict-marktLoopbaanperspectief
Het beroep ict helpdesk manager behoort tot de beroepsgroep Gebruikersondersteuning ICT. Uit onderzoek van Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (2020) is gebleken dat voor deze beroepsgroep de volgende loopbaanperspectieven gelden.
Onderwerp | Aantal banen | Perspectief |
---|---|---|
verwachte uitbreidingsvraag tot 2024 | 3800 | hoog |
verwachte vervangingsvraag tot 2024 | 3300 | erg laag |
verwachte baanopeningen tot 2024 | 7100 | laag |
salarisgroei tijdens loopbaan | zeer hoog | |
uitwijkmogelijkheden naar sector | hoog | |
substitutiemogelijkheden naar opleidingstype | gemiddeld | |
samenhang baankans met economie | hoog |